Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1192
Eg tenkte eg sko legga ud et gammalt bilde eg tok for lenge siå for litt respons og konstruktiv kritikk. Kvaliteten på bildet e litt fucked då det blei tatt med et råttent Canon Digital Ixus IIs under sledne lysforhold. Aligavel e eg veldig fornøyd med bildet egentlig, og velge derfor å dela det med dokker:

Bilde lizzm

Bildet e tatt ein kald Desemberdag i øst Øxford i England. Ein dag hadde någen malt på garasjen og eg syns d va et motiv med potensiale.

edit: Feil i linken. Virke nå.
Sist endret av John Travolta; 26. mai 2006 kl. 16:51.
er det bare meg eller virke ikke linken ?
Det er ikke bare deg...
The requested URL /www/saed/lovelife.jpg was not found on this server.
Virker fint her.. Nice bilde.. Har dårlig med erfaring innen foto så kan ikke gi annen respons enn at jeg liker det iallefall

Adressa jeg får opp: http://charon.gamershell.com/saed/www/lovelife.jpg
dette var det feteste bilde jeg har sett på lenge
har heller ikke noe erfaring i slikt foto greier, men vet når jeg ser noe kult
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Bildet var jo kult det, men det sa meg liksom ingenting. Jeg mener at bilder som inneholder et slikt budskap burde inneholde et menneske eller noe menneskelig i alle fall.
Hvis bildet hadde inkludert en person som hadde stoppet og sett på teksten mens mange andre personer hadde gått rett forbi hadde det blitt bedre, mener jeg.

Ikke misforstå, bildet er veldig bra, men jeg ser muligheter for forandringer som i mange andre bilder.
Antim0n, her er jeg helt uenig med deg. Bildet taler, det taler mye. Flotte "farger" og en pen bruk av sort/hvit. Når jeg kommer hjem skal jeg se det på en kalibrert skjerm for å sjekke det tekniske arbeidet. Slike terminaler som jeg sitter på nå er ikke optimalt for det.

Bilder som tiltaler, tiltaler selv de med fototeknisk kunnskap spaceinvader - så det skal du ikke tenke på!
Jeg likte bildet! Det som falt i smak hos meg var kontrasten i det. Slik som jeg ser det, ser bygningen "Lovelife" er skrevet på, rimelig sliten ut. Alikevel står det Love life der, og fargespillet var også bra. Så litt dystert og mørkt ut, men bokstavene skinte alikevel. Stilig.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Hmm. Det står "Love Life" og noe USA bak der, men jeg greier ikke å lese det, noen som kan hjelpe?

Ellers så synes jeg bildet var veldig bra. Følte hele budskapet var ironisk med det mørke lyset. Jeg liker det :P
Som andre sier her, flott bruk av kontraster. Mennesker tro jeg hadde ødelagt meningen bak dette, da det antiamerikanske budskapet kommer flott fram på klassiske suburb-hus, mennesker ville ha fjernet oppmerkosmheten fra budskapet tror jeg.


teposen, tror det står OUT OF USA
Kult med så hard kontrast.. Etterbehandlinga ser ut til å ha reddet et helt standard bilde.. Litt dumt at det er uklart noen steder, men det er du jo klar over.. Skjønner du ikke slepte med deg stativ, så det er greit nok..

Ellers er det ikke no' sånn veldig knall.. Det er mer et fett motiv du snublet over, enn det er et godt fotografi.. Det er ikke ment som noe kjipt i seg selv, men det blir litt sånn fotoalbum over det. Det er det som gjør at dette er et snapshot, mens med litt mer jobb, kunne det blitt et fotografi.

Personlig hadde jeg gått lavere ned, så kamerastandpunktet lå likt med midt på garasjene, kommet inn enda mer fra siden, eller rett på, kanskje med vidvinkel. En annen mulighet hadde vært å kreere en diagonal fra hjørne til hjørne med garasjedørene.. Når du uansett har så aggresiv etterbehandlig, blir det like mye en del av utrykket som eksponeringen i seg selv, og da kunne du like godt kuttet alt over lampene på veggen.. Det blir bare forstyrrende. De er uklare og tar oppmerksomhet.. De har heller ikke samme smellen som resten av bildet.

Kuttingen av den ene garasjedøren lengst til venstre er også en sånn ting som gjør at det får et hardt amatørpreg..

Litt mer tanke på kompen så er du milevis videre..
Kult bildet det

Det var gjennomsyret av undergrundspreg. Rett og slett: BRA!!
Bildet var pent. Likte det godt. Både oppbygning, kontrast og symbolikk var <3. Det eneste jeg reagerte litt på var at det noe uklart i høyrekanten av bildet. Hadde du stativ da du tok det? If not så var det ihvertfall godt gjort holde det såppass stødig
kunne vært morro å se bildet når det ikke er redigert?
ellers så ser det helt greit ut, ikke noe utrolig spesielt med bildet, kunne vært kult om om du la mere fokus på selve tagginga.
PS: Filter -> Sharpen -> Unsharpen mask (bruk gjerne gradient), eller en "gradient-kontrast" hvor den er sterkest til høyre (Image -> adjustments -> brightness/contrast).
Sitat av Antim0n
Bildet var jo kult det, men det sa meg liksom ingenting. Jeg mener at bilder som inneholder et slikt budskap burde inneholde et menneske eller noe menneskelig i alle fall.
Hvis bildet hadde inkludert en person som hadde stoppet og sett på teksten mens mange andre personer hadde gått rett forbi hadde det blitt bedre, mener jeg.

Ikke misforstå, bildet er veldig bra, men jeg ser muligheter for forandringer som i mange andre bilder.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt enig i at man ha med mennesker i bildet, men jeg skjønner hva du mener. Jeg blir veldig inspirert av å se på dette, og det gir meg en følelse jeg verken hadde forventet eller kan forklare, og såntnoe liker jeg.