Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6946
Heisann.

Har solgt en stasjonær maskin og skal sende den. (Kjøper betaler frakt).
Hva er enkleste, billigste og beste måte å pakke maskinen?
Det er en selvbygget maskin i et NZXT Phantom kabinett. Har ikke original embalasje åxpakke inn i.
Takk!
Jeg hadde ivertfall demontert skjermkort osv. som kan finne på å bevege seg under frakta.
Husk å pakke de inn i antistatiske poser (den sorte varianten, de rosa er ikke like gode).

Finn noen pappesker som passer, pakk delene i antistatiske poser og bobleplast og strips fast pappeskene inni kabinettet. Da har du delene polstra og festet slik at de ikke slenges rundt inni kabinettet.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg hadde ivertfall demontert skjermkort osv. som kan finne på å bevege seg under frakta.
Husk å pakke de inn i antistatiske poser (den sorte varianten, de rosa er ikke like gode).

Finn noen pappesker som passer, pakk delene i antistatiske poser og bobleplast og strips fast pappeskene inni kabinettet. Da har du delene polstra og festet slik at de ikke slenges rundt inni kabinettet.
Vis hele sitatet...
Pappeske og foam/bubble wrap til kabinettet får jeg hos Posten eller?
Dette er jo et godt sted å begynne.

Gullkorn som feks:

"Esker/ytre emballasje
Du får kjøpt esker i 3 forskjellige størrelser på posten. Liten 35x25x7 cm. Mellomstor 30x35x12 cm. Stor 50x30x20 cm. Eskene egner seg godt til å sende pakke i posten og kan gjenbrukes.

Se video og få gode råd og tips om hvordan pakke inn riktig"

Men du MÅ ha antistatisk plast på som han over sier, hvis ikke kan kjøperen enkelt gi deg skylden om det ikke funker når det kommer frem.
Sist endret av TrippyKing; 22. oktober 2015 kl. 15:44.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg hadde ivertfall demontert skjermkort osv. som kan finne på å bevege seg under frakta.
Husk å pakke de inn i antistatiske poser (den sorte varianten, de rosa er ikke like gode).

Finn noen pappesker som passer, pakk delene i antistatiske poser og bobleplast og strips fast pappeskene inni kabinettet. Da har du delene polstra og festet slik at de ikke slenges rundt inni kabinettet.
Vis hele sitatet...

Den rosa er en antistatisk pose, som ikke genererer, mens den "sorte" posen er en skjermende pose som i tillegg til og ikke generere skjermer mot ytre påkjenninger, 2 forskjellige ting.

men ja, bruk skjermende pose om du skal demontere dette og sende det
Sitat av Claryn Vis innlegg
Pappeske og foam/bubble wrap til kabinettet får jeg hos Posten eller?
Vis hele sitatet...
Ikke pappeske som passer det kabinettet regner jeg med. Det er jo ganske stort. Esken må vel være nærmere 70cmx60cmx26-30cm om du skal få lagt ned i noe bobleplast/isopor i tillegg.

Kan gjerne tenke meg å høre hva frakten kommer på på en slik sending i og med at det er en ting jeg alltid har fundert litt på
Er det 263 kr eller koster det mer?
Sitat av sweem Vis innlegg
Ikke pappeske som passer det kabinettet regner jeg med. Det er jo ganske stort. Esken må vel være nærmere 70cmx60cmx26-30cm om du skal få lagt ned i noe bobleplast/isopor i tillegg.

Kan gjerne tenke meg å høre hva frakten kommer på på en slik sending i og med at det er en ting jeg alltid har fundert litt på
Er det 263 kr eller koster det mer?
Vis hele sitatet...
Maskinen veier under 10kg, så prisen blir 155, med dimensjoner 63x55x27 + bobleplast. Kjøpte 2 ruller på Jula. Nå må jeg bare finne passende pappeske.