Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 810
Har en gaming pc fra 2012 og er nå på tide med et par oppdateringer i forbindelse med det lurer jeg på om allt må oppdateres?

har nå dette hovedkortet, denne prosessoren og dette skjermkortet

Jeg ser egentlig for meg at jeg bare trenger og oppdatere skjermkort og prosessor, men er ut datert på hvilke prosessor og skjermkort som er bra for tiden.
Hvorfor trenger du å bytte CPU? Kan jo fint overklokkes, klarer du 30-40% økning er den mere en bra nok.

GTX 970 er jo en fin oppgradering. Ellers bør du skaffe deg cooler master 212 evo eller en større noctua kjøler om du vil overklokke.
Trådstarter
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Hvorfor trenger du å bytte CPU? Kan jo fint overklokkes, klarer du 30-40% økning er den mere en bra nok.

GTX 970 er jo en fin oppgradering. Ellers bør du skaffe deg cooler master 212 evo eller en større noctua kjøler om du vil overklokke.
Vis hele sitatet...
Ok så bare oppdatering av skjermkort da og overklokking? har Corsair H70 CORE Liquid kjøler regner med det fremdeles er bra nok!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan nok bruke kjøleren din, jeg ville ikke byttet ut cpu.

Hvilken PSU har du?

Et billig alternativ er å kjøpe et til brukt 670, for å så kjøre de i sli, vær oppmerksom på at du ikke får dobbelt så mye ytelse, da ikke alle spill skalerer like bra, og pass på at du har nok strøm til de.