Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 733
Heisann.

Jeg har en stasjonær data som har stått i et par år. prøvde netopp å koble den opp, men ser ut til at noe ikke funker har kobla opp hardisk osv slik den skal være. Noen tips til hva jeg kan se etter?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Starter maskinen opp/ser du bios/får du post'et?
Starter vifter ol?
Er det noen lys eller lignende i maskinen som skrus på?
Trådstarter
glemte å nevne det men skjermen virker ikke alle lys vifter starter som normalt
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Da kan det være skjermkortet som har tatt kvelden, det er også en sjangs at det er minnet, men vi kan starte med det vanligste.

Har du ett annet skjermkort du kan prøve?
Hører du pip fra høytalleren på hovedkortet hvis det er en?
Sist endret av Mkvarner; 5. juni 2014 kl. 16:58.
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Da kan det være skjermkortet som har tatt kvelden, det er også en sjangs at det er minnet, men vi kan starte med det vanligste.

Har du ett annet skjermkort du kan prøve?
Vis hele sitatet...
ja har i den "nye pc'n" men usikker på om det passer?

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hører du pip fra høytalleren på hovedkortet hvis det er en?
Vis hele sitatet...
Kom et pip ja når jeg startet den opp andre gang da hadde jeg tatt ut og inn skjermkortet
Sist endret av ciksty; 5. juni 2014 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Mtp. at pipet kom etter at du hadde tatt ut skjermkortet kan det hende at det er det.
Om maskinen er gammel og det nye skjermkortet er relativt nytt vil det nok ikke hende. Du får søke opp modellnummere/modeller og se om de har samme slot.

Nøkkelord: PCI-e, PCI, PCI-e x16, PCI-e x8

Si ifra om du ikke finner ut av det
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Mtp. at pipet kom etter at du hadde tatt ut skjermkortet kan det hende at det er det.
Om maskinen er gammel og det nye skjermkortet er relativt nytt vil det nok ikke hende. Du får søke opp modellnummere/modeller og se om de har samme slot.

Nøkkelord: PCI-e, PCI, PCI-e x16, PCI-e x8

Si ifra om du ikke finner ut av det
Vis hele sitatet...
dette er gammelt: https://www.komplett.no/xfx-geforce-...mb-ddr2/338861

og det nye: https://www.komplett.no/gigabyte-gef...sx-cuda/751040
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Det nye skal passe i den gamle maskinen, husk å være forsiktig med tanke på strøm til skjermkortet og når du plasserer det inn i maskinen, så du ikke skader det.

Vet du hvilken strømforsyning det er i den gamle maskinen?
Sist endret av Freddy_fred5; 5. juni 2014 kl. 17:17.
Trådstarter
vet ikke hvilket men er 600 w