Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1356
Jeg trenger hjelp til å tolke noe statistikk fra min D-Link 855 router

Nettverket mitt har vært veldig ustabilt i det siste, ikke på den måten at det forsvinner, men som i at det "hakker og henger" Jeg gikk inn på routeren for å se om jeg ble noe klokere av det og fant følgende statistikk:


Wireless Statistics – 2.4GHz Band


Sent :299139035
TX Packets Dropped :3638
Received :357080072
RX Packets Dropped :3936794
Errors :217024

Wireless Statistics – 5GHz Band

Sent :69879566
TX Packets Dropped :1434
Received :65049335
RX Packets Dropped :50389
Errors :25177
Vis hele sitatet...
Jeg synes jo helt klart antallet errors og pakker som blir droppet høres mye ut, men jeg har jo ingen kontekst å sette det inn i. Noen som har mer innsikt og kan fortelle meg om dette er normalt eller ikke, eventuelt noen forslag til forbedringer.

Nettverket har alltid vært veldig stabilt og jeg ser ikke helt hvorfor noe skulle ha endret seg i det siste. Problemene begynte ganske plutselig for ca en uke siden...
Har faktisk samme problemet. Får bredbånd fra eidsiva. Kom for plutselig for ca 1 uke siden og en kompiss har akkuratt det samme problemet han også.
har dere prøvd en reset av routeren for og sjekke om det har blit beder etter det?
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Joda, såklart prøvd en reset. Var egentlig mer interessert i å vite hvorvidt antall droppede pakker var stort i forhold til antall sendte pakker...
Har samme problem, har 20/20 fiber fra eidsiva, men får kun 1.5 mbit/s i nedlasting, og har over 200 i ping. Har prøvd å resete både router og modem, men gir ingen utslag. Noen forslag til hva jeg kan prøve?