Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 721
Hepp!

Jeg forsøkte meg her for en ukes tid siden på en ny skjerm (http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=134796), noe som ikke fungerte veldig bra. Skjermen virker god nok den, men den har flere uskarpe felter som gjør det veldig ubehagelig å bruke den til tekstbehandling / internett.

Så, denne blir sendt tilbake til komplett...

Men da er jeg tilbake der jeg var. Jeg trenger en ny skjerm. Den skal ikke være av kategori dyr, men den skal være skarp (over hele skjermen) og støtte full HD oppløsning (1080p). Skjermen skal være minst 22" og helst 24".

Jeg spiller lite, men leker litt med webdesign så fint om den gjengir farger korrekt!

Noen gode tips å få der ute?

Etter å ha lest litt på respons fra brukere har jeg fått litt sansen for en BenQ skjerm, men kjenner jeg er litt skeptisk til det merket, spesielt når den er så billig.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491

Bruker selv denne. Utrolig bra skjerm, til en så billig penge.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Sitat av Feint Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491

Bruker selv denne. Utrolig bra skjerm, til en så billig penge.
Vis hele sitatet...

Flott! Beklager terpingen, men kan du bekrefte at den er helt klar, uansett hvor på skjermen du ser? Det er det som er viktigst for meg, at den er helt klar slik at det er behagelig å studere bilder, eller behandle tekst...
Kvaliteten på skjermen kommer ann på hva slags panel det er. Det holder ikke å se på oppløsning og antall ms som de fleste henger seg opp i. Alle de billige 24" skjermene har mest sannsynlig et TN panel, som er utrolig crap å se på med en gang du forandrer synsvinkel. Skal du har en 24" med bedre panel må du punge ut med en del mer penger.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Melodrama: Hva vil det si? Jeg bruker skjermen når jeg sitter på pulten og da sitter jeg for det meste i ro. Så så lenge jeg får godt bilde fra den synsvinkelen er det ikke så nøye. Hvor mye er "en del mer penger"? Jeg er nemlig ikke interessert i å bruke 4+ K på skjerm, men 2-3K er overkommelig.
Den er klar som himmelen. Bruker er HDMI-DVI kabel, og det føles ut som en HD/BlueRay film når du surfer på nettet. Bildene er utrolig klare, veldig flote å se på, mens BlueRay filmer er fucking awesome!
Sist endret av Oneblo; 21. juli 2009 kl. 01:12.
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Jeg har surfet litt rundt etter brukererfaringer og jeg finner bare positive tilbakemeldinger. Jeg tror kanskje jeg forsøker meg på en slik. Takk for tilbakemelding!
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg har surfet litt rundt etter brukererfaringer og jeg finner bare positive tilbakemeldinger. Jeg tror kanskje jeg forsøker meg på en slik. Takk for tilbakemelding!
Vis hele sitatet...
Håper du blir fornøyd!
Har nesten samme skjerm selv, BenQ G2412HD, og er MEGET godt fornøyd! Skarpt bilde, gode farger, og sit men ikke minst, rimelig pris! Spill og film ser kjempeflott ut i Full-HD, endelig får jeg brukt PS3'n slik den skal brukes :-D
Jeg har akkurat kjøpt meg en Samsung T240, og må si jeg er veldig, veldig fornøgd Var innom komplett her for noen dager siden, og tror ikke de har den lenger? Uansett, knallskjerm!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av nZaal Vis innlegg
Har nesten samme skjerm selv, BenQ G2412HD, og er MEGET godt fornøyd! Skarpt bilde, gode farger, og sit men ikke minst, rimelig pris! Spill og film ser kjempeflott ut i Full-HD, endelig får jeg brukt PS3'n slik den skal brukes :-D
Vis hele sitatet...
Vurderer å kjøpe denne skjermen selv, men lurer på om den er matt eller glossy ?
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Det må nevnes at jeg aldri byttet skjermen. Det var et kabel / overgang problem. Hadde koblet til med HDMI (DVI-HDMI overgang i PC), men når jeg satt i en DVI kabel istedenfor ble bildet perfekt med en gang!

Når jeg kobler i med HDMI kabel blir bildet for stort (!?) og skaleres ned for å passe skjermen, noe som igjen gjør at det oppleves som uklart / blurry enkelte steder på skjermen.