Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4640
Ja, tittelen sier vel egentlig alt, men hvordan skal jeg fortelle han at dette ikke er noe bra, ute å måtte si at han er en idiot?

Han har tro på dette... og kostnaden er bare litt under tusenlappen, men dette er en ren pyramide. Forsøkte å forklare litt ang. dette, men han er såkalt lavtlønnet og drømmer om en god inntekt, så han vil egentlig ikke høre på meg. Noen tips?
Om innsatsen er under tusenlappen så er det vel bare å la han lære seg ei lekse?

Men det er jo forsåvidt ingenting galt med pyramider.... Så lenge du blir med tidlig.
Sist endret av Cybergasm; 8. november 2016 kl. 21:45.
Man kan tjene penger på noe slikt, som oftest lettere hvis man er tidlig ute og det er et produkt folk vil ha. Hadde en kompis som drev på med no kaffe pyramide og ville ha meg med, han tjente rimelig greit på det, men jobbet ræva av seg deretter.

Hvis alt er kosher er det jo ikke noe galt i å prøve lykken, hvis prisen er og forblir under høvdingen og han kan tjene penger på det ser jeg egentlig ikke problemet. Værste som skjer er jo at han får seg en "billig" lekse, mange betaler flerfoldige nuller for leksene sine.

Utenom dette kan du lese mer på wikipedia, der får du nok mange argumenter mot å bli med.
Sist endret av Dictum Factum; 8. november 2016 kl. 21:48. Grunn: leifs
Tja du får vel bare si gratulerer til fyren, og be om at han aldri preiker MLM til deg eller forsøker å verve deg til noe som helst. Det er jo titusenvis av tettinger som går slikt ennå de vet at andre før dem ble lurt. Du klarer neppe å snakke fyren til fornuft. Bare la ham holde på til alt går i dass. Bare si at han får respektere at du ikke ønsker å være en del av det. Kjør knallhard linke fra starten av slik at du er 100% sikker på at han skjønner at du mener det, eller så kommer han før eller siden til å starte å mase på deg også. Til du blir svett i øra og dritt lei. Det skjer enten allerede i starten eller så fort han innser at han har kontaktet hele sitt nettervek og ingen lengre orker å høre på ham, da er det kun nære venner og familie igjen å plage. Og MLM og pyramidegjengen de skyr ingenting når det kommer til verving.

Selv skyr jeg mennesker som driver på å maser om MLM og pyramide scams. Fikser ikke å høre om den dritten.
Sist endret av frtoretang; 9. november 2016 kl. 03:59.
Sitat av golgol Vis innlegg
Ja, tittelen sier vel egentlig alt, men hvordan skal jeg fortelle han at dette ikke er noe bra, ute å måtte si at han er en idiot?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du ikke si rett ut at han er en idiot?
Du skylder ham ikke annet enn å være ærlig.
PVestlandia, å kalle han for en idiot er ett personangrep og ikke en særlig imøtekommende måte å diskutere på. Det kan i verste fall få personen til å styre unna deg og dine meninger, siden man da føler seg missforstått uansett.
Hva med å diskutere med fakta?

Forøvrig _kan_ man jo tjene penger på det også, og som Dictum Factum påpeker er ikke under 1000 lappen så alt for dyrt for en god leksjon i MLM.
Vi prøvde ganske grundig (og forgjeves) å forklare en annen fyr her inne hvordan MLM fungerer og hvorfor det alltid vi være flest tapere. Du kan jo prøve å søke opp den tråden, så finner du kanskje noen argumenter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det at det er billig å starte er ett av nøkkelprinsippene til pyramiden.
Når du først har blitt selger, så vil de begynne å bombardere deg med påminnelser om at hvis du ikke kjøper X produkter i måneden så kan du miste bonuser osv.

Da begynner man fort å investere mer penger og fyller opp hyllene med ubrukelige produkter som man ikke får solgt.
Sist endret av ZaiRoX; 2. desember 2016 kl. 12:16.