Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2765
Hei freaks !

Med min store forskrekkelse fikk jeg idag øye på en død piksel på min 2.mnd gamle asus rog279pq dataskjerm. Det viser det seg at det er en mikroskopisk sprekk over den døde pixelen. Jeg er vanligvis veldig forsiktig med tingene mine, men jeg har en krok med ledninger bak dataskjermen, jeg tror det har kommet av at en av ledningene har dultet borti skjermen.
Uansett, Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg har ikke idiotforsikring på skjermen, men jeg har skadeforsikring. Skal jeg først ta kontakt med expert der jeg kjøpte skjermen? Eller er dette bare bortkastet tid? Jeg mener siden det er en fysisk skade.

Tror dere skadeforsikring dekker dette?

Mvh Myte187
Det skader ikke å prøve, og si at du ikke vet hvordan dette skjedde. Det kan hende at det dekkes. Som sagt, skader ikke.
Du kan også sjekke hva skadeforsikringen din innebærer. Den må jo dekke skader. Ellers holder det jo med garanti. Evt innboforsikring kan også dekke det.
Jeg vet ingenting om din skadeforsikring. Her må du lese vilkårene for din forsikring, for å finne ut hva denne dekker, og hva egenandelen i så fall er.

Hva angår å kontakte selger: Om du har forårsaket skaden på skjermen selv, er dette neppe en kjøpsrettslig mangel (eller noe en eventuell garanti skulle dekke). Du kan dermed ikke forvente at Expert vil hjelpe deg.
Innboforsikring kan jo være ett alternativ, de fleste har dette.