Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2699
hvilket varme element må ovnen stå på for pizza?

har hatt den i på 250 grader i 30 min på luft elementet blir jo faen aldri ferdig....
Sist endret av spider_man; 2. juli 2020 kl. 05:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kommer jo an på type bunn osv, men jeg steker nesten alltid pizza på over og undervarme. Snakker du om en vanlig frossen pizza liksom?
Speed man
Trådstarter
ja

pizzaen blir jo faen aldri varm
Sist endret av spider_man; 2. juli 2020 kl. 05:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Haha, om frossenpizzaen din har stått i 250 grader på varmluft i 30min uten å være ferdig så tror jeg det er noe galt med ovnen din Du får sette den på over og undervarme neste gang

eller bare sett på over og undervarme nå du....
Sist endret av Alge; 2. juli 2020 kl. 05:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
225 grader over og undervarme er normalt for de fleste vanlige frossenpizzaer.
Selv synes jeg det er best med vifte og undervarme (viftesymbol med strek under)

Noen ovner kan fort bruke lang tid på å bli varme.
Min bruker sikkert 15-30min på å nå 220 grader.
Speed man
Trådstarter
haha det funket... takk for svar på en så dum tråd vi snakkes.........
Du hadde på bare vifta eller? ��
Over og undervarme er for plebs. Det man skal gjøre er å sette den på undervarme med varmluft på max varme, la den bli varm i sånn 1 times tid og så steke pizzaen i noen minutter. Blir mye bedre sånn!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Har du husket å forvarme ovnen?
Uvaksinert 👍
Pizzastål, over og undervarme 300 grader til stålet er varmt (20-30 min).så kun grill element 300 grader. Pizza ferdig på 2-4 min
Den med bilde av vifte er ikke varme på det er bilde av vifte og enten rett strek eller bølger på varmluft
Hehe du glemte nok å skru på selve varmen. Det er en egen knapp for det med termostat, å bare skru på knappen med vifte er ikke nok.