Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6106
Hei, jeg presterte å søle brus ut over hele tastaturet på mac'en min, så denne døde i går...

Så lurte jeg på om noen har vært borti lignende tilfeller og brukt LoFavørs kollektiv innboforsikring?
vil de dekke reparasjonskostnadene? eller vil de dekke en ny tilsvarende MacBook(macen er fra 2013)?
Sjekk opp i vilkårene. Om du ikke har tatt vare på dem så finner du de helt sikkert på forbundets nettsider, eller om de sjekker på sidene til det forsikringsselskapet forbundet benytter. Worst case så ringer du opp i morgen og får sjekket det da.

Jeg hadde en stund "klodrik forsikring" som dekte alt slikt, selv om det var selvforskyldt, som feks om man mister tv'n i gulvet under flytting etc. Det var ikke inkludert i ordinær innbo og det var et årlig påslag på husker ikke om det var femtilapp eller hundrings per måned. Etter flere år byttet jeg forsikringselskap pga bedre priser og da droppet jeg "klodrik forsikringen". Så jeg tror at du må kløne-forsikring for å være dekket her, men kanskje har forbundet forhandlet det inn som en del av ordningen?
Det er verdiavskrivning på 10% for hvert år så blir spennende å se hva forsikringa mener at maccen er verdt. Ta gjerne og oppdaterer. Det eneste jeg veit er at brus søl på maccer aldri blir reparert.
10% trer vel i kraft etter så så mange år?

Forsikring på elsykkelen min dekker 100% de første 5 årene.
Jeg sølte vann på macen min og bruke akuratt samme forsikring. Fikk beskjed om å levere til eplehuset for reperasjon. De fiksa den. Dyr egenandel, min kom på rundt 4000kr. Det avhenger av alder på maskin osv. Men de dekker det vertfall.