Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2349
Hei freaks!

Har vært en del av et miljø i over ti år. Har solgt, kjøpt og brukt rusmidler opp igjennom disse årene uten å noen gang hatt trøbbel med politiet.

Tar mine åpenbare forhåndsregler, men støtt og stadig blir andre i miljøet tatt for bruk, besittelse eller salg.

Hva slags forhåndsregler tar DU for å unngå problemer med politiet?
Er det ulykke, en for "Laid-back" holdning eller ren idioti som gjør at noen blir tatt?
Tja, enten så er verden helt binær og det er alltid én av de tre årsakene du lister som har skylda. Eller så er verden kompleks og det er en kombinasjon av dem. Du bestemmer.
ArbeidsledigProletar
Næsj.

Kle deg og te deg. Ikke prat så alt for mye, om du sjøl selger så i det minster kultiver kundegruppa, tenåringer kan du alltids sende vekk :P

Ikke kjør ei dopskute (om du har vandel, finn en måte å få kjørt en bil registrert på noen uten sånt), hente/levere penger/whatever på DAGEN. På natta kan man sove eller forbruke det man har fiksa på dagen.
Om du har mye, kjør i rushen.

Dess tyngre shit du dealer med, dess mindre kan du stole på de rundt deg, andre mennesker i miljøet.
En makkafreaker blåser deg fortere enn svint om han slipper unna litt tid på glatta og kan løpe for å kroke seg noe snabelmat.

RING og ikke bruk SMS. Dette gjelder spesielt opp mot de du ikke kan bruke kryptert kommunikasjon med. Skype/discord/voip generelt er en fin greie.

Det er vel de mest opplagte punktene og førstelinje.
Andrelinje, som ikke er relevant fra tråden starter med å stasje shit en annen plass enn din egen bopæl evt. der du oppholder deg til vanlig.
Stortsett alle fengsler er full av folk som lurer på hva som gikk galt. Så er veldig vanskelig å svare på. Man kommer langt ved å holde seg unna "miljøer", utover at man gjerne henter litt knark der her og der.
Vær forsiktig med alle tingene du vet kan ferske deg. Noen vil si du er paranoid, men en paranoid vil gjerne være uforsiktig med det som teller og konstant bekymre seg for det som ikke har noe mening.
Nå har jeg sluttet og røyke for noen år siden, men etter ca 20 års røyking regelmessig ble jeg aldrig tatt primært sett for at jeg fulgte reglene Batabusa her lengre opp i tråden nevnte.