Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 627
Hei!

Etter mye om og men, har jeg endelig fått installert Slackware 11.0, og systemet fungerer akkurat slik det skal, med unntak av X-serveren. Får bare en slik dum boks som flyter rundt på skjermen, med feilmeldingen «Input Not Supported». Har prøvd å kjøre xorgsetup, for automatisering, men resultatet ble som beskrevet ovenfor. Har også prøvd å konfigurere xorg.conf manuelt. Det er for øvrig en Acer AL1914-monitor det her er snakk om. Noen som vet om fungerende/optimale innstillinger for denne skjermen? Vil helst ikke sitte i terminalen hele dagen. Det går ikke så veldig bra, uten kunnskap om konfigurering av xorg, eller uten særlig kunnskap om maskinvaren.

Her kan du se xorg.conf-filen.
Sist endret av Moreagain; 14. mars 2007 kl. 21:02.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Når det gjelder skjerm er det bare to ting du behøver å tenke på: Horizontal sync og Vertical refresh rate, dette bør du finne informasjon om i manualen til skjermen.
Forøvrig har slackware en fin wiki:
http://slackwiki.org/LCD_Monitor_Configuration_In_X.Org
Hmm. Så var det dette med å finne manualen, da. Takk for svar, for øvrig.

Fant manualen på Internett nå, men det står ingenting om Horizontal Sync eller Vertical Refresh Rate. Hva gjør jeg nå?
HorizSync 30-65 VertRefresh 50-75 sa google.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tok et søk og fant etpar treff som nevnte skjermen din, det kjipe var at det så ut som problemet lå i feilinstallasjon av xorg i det ene tilfellet.

Jeg kan ikke anbefale deg mer sånn på stående fot enn å prøve deg frem med litt forskjellige innstillinger på skjerm.
Det fungerte utmerket! Hvordan i alle dager fant du ut det så fort, ved hjelp av Google? Ligger informasjonen på Internett, pleier jeg som oftest å finne ut av det relativt kjapt, men tydeligvis ikke denne gangen. Du er faktisk bedre enn meg!
http://www.google.no/search?hl=no&q=...S%C3%B8k&meta=

Første treff.

Edit: Som en ekte søppelnerd må jeg si det var overraskende at tittelen min faktisk stemte en stakkars gang.
Sist endret av Goophy; 14. mars 2007 kl. 22:02.
Ah, vsync, ja. Så klart.

Takk skal du ha for hjelpen i alle fall. Sittet og lekt meg i terminalen i hele dag.