Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 643
Har fått en Tosiba 100cs med kun floppy,en gammel sak altså.ønsker å instalere en lett/liten distro men den må være på disketter.Noen som vet hvor/hvordan jeg fikser splitt prog. eller hvor jeg kan laster ned filene?kan være att det fins unix system som går også.Alle tips taes i mot med takk
Søk på Damn Small Linux. Er ikke sikker på om det går på en diskett, men går hvertfall på en usb-tusj.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sjekk ut http://www.linuxlinks.com/Distributions/Floppy/

Du bør ikke regne med å få mye funksjonalitet ut av en floppy, tho. Kanskje du kan koble til en CDrom eller bruke en USBpenn?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan fint installere t.d Debian ved å boote fra floppies, og starte installasjon via nettverk på den måten. Sjekk debian sin netboot-howto for info om det. Krever typisk 2 eller tre floppies.

DSL går *garantert* ikkje på floppy, det tar ~50MB.

Eg veit ikkje om distroer som blir levert på floppies i dag, men har du paralellport kan du få til nettverk via den, og installere debian via det som nettverk.
Sitat av sanasana
Har fått en Tosiba 100cs med kun floppy,en gammel sak altså.ønsker å instalere en lett/liten distro men den må være på disketter.Noen som vet hvor/hvordan jeg fikser splitt prog. eller hvor jeg kan laster ned filene?kan være att det fins unix system som går også.Alle tips taes i mot med takk
Vis hele sitatet...
Litt eldre versjoner av Slackware går på disketter. Det som ikke går på disketter laster du ned fra nettet etterpå når du har fått opp nettverket i linux.
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Du kan fint installere t.d Debian ved å boote fra floppies, og starte installasjon via nettverk på den måten. Sjekk debian sin netboot-howto for info om det. Krever typisk 2 eller tre floppies.

DSL går *garantert* ikkje på floppy, det tar ~50MB.

Eg veit ikkje om distroer som blir levert på floppies i dag, men har du paralellport kan du få til nettverk via den, og installere debian via det som nettverk.
Vis hele sitatet...


Det er bare det att det er en 386maskin uten usb og nettverk.det er lite minne liten hardisk.en halv giga ca
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sanasana
Det er bare det att det er en 386maskin uten usb og nettverk.det er lite minne liten hardisk.en halv giga ca
Vis hele sitatet...
Hiv den. Du finn bedre pc'er over /alt/, og du får bedre bærbar gratis en god del plasser, eller for under tusenlappen. 386 er såpass tregt at du må vente rimelig lenge mellom ting.

Du kan jo sjå på t.d LRP, men meiner det er rimelig poengløst på ei så gammel maskin.