Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 600
Jeg har googlet, og funnet en howto. Men jeg får det ikke helt til.

I howtoen står det "Make sure that your repository is fully up to date before installing this package or you might run into problems installing the latest JVM.", og jeg tror at det er det som er greia. Hvordan vet jeg om jeg har det nyeste? Jeg har prøvd å kjøre apt-get update, og jeg får fortsatt beskjed om at java-package er den nyeste pakken.

Jeg har fått til følgende steg fra howtoen:
1) apt-get install java-package
2) Download the Sun JDK installer for Linux

men her kommer problemet, jeg skal gjøre følgende:
fakeroot make-jpkg <pakkens navn>.bin
og det virker ikke. Jeg får denne meldinga:
"Creating temporary directory: /tmp/make-jpkg.XXXX7eMOu5
Loading plugins: blackdown-j2re.sh blackdown-j2sdk.sh common.sh ibm-j2re.sh ibm-j2sdk.sh j2re.sh j2sdk.sh j2se.sh sun-j2re.sh sun-j2sdk.sh

No matching plugin was found.
Removing temporary directory: done"

Det ser ut som om at den finner et eller annet, men ikke alt. Hvordan skal jeg få den til å finne denne manglende pluginen? Hva er det som mangler?
Gå til Sun sine sider og last ned java derifra. java.sun.com
pho
Trådstarter
det er det jeg gjør...
Du trenger ingen howto, last ned fra java.com, (JRE'en), kjør, følg instrukser og du er ferdig
Sorry, leste ikke godt nok. Men altså, er du sikker på du har lastet ned riktig pakke? Hva er filnavnet på den pakken du lastet ned?
pho
Trådstarter
okei, jeg prøvde meg på metoden til flexd, men det virker fortsatt ikke. (I firefox altså)
får ingen spesiell feilmelding, jeg får bare beskjed om å installere manglende plugin. Men det har jeg jo gjort.

AH! selvfølgelig! Symlinken var i feil katalog!
Sist endret av pho; 19. februar 2007 kl. 13:56.
Husker at det var en grei howto på ubuntu.com