Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 3899
Ja, da har http://www.ls.no (læringssentralen) blitt defaced av noen brasilianske script kiddies. Tror nok ikke de vet hvor stor side det egentlig var.

DEFACED BY MUSQUITU

WE ARE: Wannabe, CR4CK1N6, MuSqUiTu
Greetz: Family, True Friends, etc.
Vis hele sitatet...
Osv osv. Utrolig latterlig. Like latterlig er det vel at ls.no driter seg ut som dette. Jeg antar at noen drittunger fra brasil ikke sitter på annet enn mer eller minder public exploits. Da blir det litt for dumt av ls.no. Men jeg kan jo ta feil. Meninger?
sier litt da de blir tatt av en "Wannabe CR4CK1N6 MuSqUiTu"
men er synd at de gidder no sånt.
Scriptkiddies :/

#c0d3rz @ irc.BRASnet.org er stedet for de som vil si sin mening(flame)
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Har utrolig lite respekt for hackere, crackere eller hva faen de vil bli omtalt som - som tar ned hele sider bare for å vise resten av søppelnerd vennene sine "Hei se på meg, hva jeg har gjort! La meg også få litt oppmerksomhet siden jeg tydligvis ikke fikk nok under min barndom". Lar de være med å slette hele jævla siden er jo det et lite pluss i margen. Men fortsatt, brenn i helvete.

Samme meningen har jeg om fjotter som mekker virii og sprer det på nett. For all del, lag så mye virii dere vil - men faen hold det adskilt fra internett.

Edit: Nå skal jeg ikke si at jeg ikke har gjort min del av slibrigheter på nett (Nidar & Redzone), men de tok ingen økonomiske tap av det - ettersom det var gevinster som skulle loddes ut og ville gått til folk uansett. Jeg er ikke _så_ kynisk :P
Sist endret av m0b; 9. mai 2004 kl. 18:29.
Bruker man IIS får man svi!
IvIoyner:
Sant, sant.
Men det er dårlig gjort å rasere huset til en person, selv om alle vinduer og dører er oppe
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
På samme måten som virskodere hjelper til med å stramme opp den generelle sikkerheten og får folk og bedrifter til å patche sikkerhetshull, så hjelper også disse scriptkiddiene til med å få folk til å tette sikkerhetshull.

Tenk på hva alle disse datamaskinene som står ubeskyttet kunne ha blitt brukt til!
God etikk ville nok være å lage en ny index-fil som hadde en link til den originale sida
må si meg enig med Orgazmus, men Tias har også et poeng. Men de gjør det jo for å ødlegge, så på en annen side er det bare unødvendig...

Opprinnelig postet av Tias


Tenk på hva alle disse datamaskinene som står ubeskyttet

kunne

ha blitt brukt til!
Vis hele sitatet...
WOW!
Tør ikke å tenke tanken...
Åffer laga dem ikke en flash fil der bush blir halshogga, ligger den ut på is.no?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvorfor skulle de? Neppe.
hehe, de kunne iallefall lagt no kult der?
ett par bannere eller no?
Deface-team?
Herlig..
Rått. Selv om crackerne er barnslige betyr det ikke at ls ikke burde tenke mer på sikkerheten fremover. Hvis det vellykkede angrepet skyldes Microsoft IIS er det bare enda en grunn til at staten burde satse på noe annet.
Var mye info her: http://mirror.delta5.com.br/ om hva sider den gruppen hadde defacet.

Dette gjør bare at norge kommer til og bli enda strengere mot Hacking, og at det kommer flere teite EU/Norske regler som stenger for warez/hacking/cracking osv.

Andre norske sider som ble Defaced:

http://www.php-nuke.no/
Sist endret av Frazzy; 9. mai 2004 kl. 19:24.
frazzy: poenget med defacing er at de bare legger en ekstra index.html der, de ødelegger ikke nettstedet på noen annen måte.

Lurer litt på hvordan de gjør dette her, om det er å utnytte bugs i selve internettsiden, eller om de angriper selve serveren. HW.no ble jo hacket, husker ikke om de ble defacet eller om hackerene ødela noe, men uansett; i det tilfellet var det nok selve serveren de tok.

Samtidig vet jeg (det var en brasiliansk gruppe som tok en webside jeg hadde ftpaccess til) og der tror jeg de rett og slett brukte en svakhet i et publiseringscript til å opprette en phpfil som igjen opprettet en index.html fil i public_html mappen på serveren. Siden siden er tysk og jeg egentlig ikke vet om det er meningen at jeg skal ha ftptilgang orket jeg ikke å spørre fyren som har ansvaret, men jeg mener det nok var publiseringsystemet.
For det første hvordan vet dere at det er såkalte "script-kiddies"..?? Bare en ting hvis dere ikke vet det så er det en grunn til at de fleste hacker angrep kommer fra brazil. Og den grunnen er at det finnes ingen lov mot data innbrudd i brazil... Noen av de værste angrepene som har tatt blant annet NASA sine servere kommer nttopp fra brazil.. Men script kiddies er de ihvertfall ikke... Du greier ikke å bringe NASA sine servere "ned på knærne" med public exploits.. Høres heller ut som noen er misunnelige her.. haha
ghio:
en gjeng som har så lite å gjøre at de tar den en privat IIS server?
nuff said.
Hva om de bare gjorde det for kødd, kanskje de ikke hadde noen større mål..? Det er allikevel dumt og kalle de scriptkiddies, de har noe som ikke du har, kunnskap om hvordan en data og netverk etc. fugerer..
Syns det er positivt at de kødder rundt på den måten jeg, det bidrar til mer sikkerhetsfokus... hvilket odin og alle andre systemer på dep.no virkelig trenger! (ls.no oxo)
seeker's Avatar
Trådstarter
Autorooters er _ikke_ kunnskap om sikkerhet og nettverk. Jeg har blandede meninger om hvorvidt defacing faktisk fremmer sikkerhet eller ikke, men at de som gjorde dette har lite/ingen kunnskap er jeg nesten sikker på. Script Kiddes er ikke et uvanlig fenomen. Og jo, de skal kalles script kiddies. Det er forresten en grunn til at de blir kalt script kiddes. Det er fordi INGEN som kunne lage alt fra scratch ville ha kastet bort tiden sin på noe så barnslig. Men da sier jeg ikke at alle som defacer sider ikke kan noe. For det er det mange som kan. Men de kommer som oftest med et budskap eller en grunn. Ikke "greetz to all my homiez on the w4r3z sc33ne". Du lever i en drømmeverden hvis du tror at man trenger annet enn google og litt for mye fritid for å deface sider. Men nå lever jeg i en slik tilstand selv, da jeg venter på at skolene skal bytte til openoffice, og at IT1B skal undervises i perl eller python
ghio:
"de har noe som ikke du har, kunnskap om hvordan en data og netverk etc. fugerer"

var det meg du snakka om?
alltid fint å se at folk HELT uten peiling på hva jeg kan og ikke kan ser det som sin rett å si at jeg ikke kan en dritt.
</flamemode>
for en lærer er det jo i alle fall morsomt at ls.no kan defaces...
seeker: Hvem faen er du til å si at de er script-kiddies kjenner du kanskje folka som gjorde det..?? Nei du gjør nok ikke det, så ikke kom her å legg ut om det du tror du kan om script kiddie og andre h4x0r saker, eller hva du og script-kiddiene dine kaller det.. Jeg tipper at du sitter på en windows maskin å chatter på irc og kaller andre script kiddies mens du selv laster ned programmer som heter.. Sub7, netbus osv..
Sist endret av ghio; 10. mai 2004 kl. 19:56.
Kremt, det er jo åpenbart at disse folka er kiddies, antagelig script-kiddies også. De har bare endret på index-fila, de bruker masse l33t-skrift, de er skatere, av alle ting og de bryter seg inn på en IIS-server. Disse folka prøver å få annerkjennelse i scriptkiddie-kretser ved å ta ned mange sider med enkle exploits, alle sidene de har tatt har vært IIS.
Takk IvI, you tha man
Hovedpoenget var ikke om de var script kiddies de som gjorde det.. Jeg vill få fram at folka her på forumet er like "lamme" som tror de er noe bedre en dem.. Enkelte her på forumet er bedre enn dem men de som prøver å vise seg frem og sier mye dritt om andre at andre a script kiddies osv.. er jo like mye script kiddies selv.. Jeg er sikker på at over halvparten av de som sitter her og sier at andre er script kiddies bruker progs som feks. sub7 selv..
Den argumentasjonen må du nesten backe opp litt bedre er jeg redd. Jeg for min egen del sitter ikke med verken sub7 eller netbus, de fungerer ikke på plattformen min. Ikke har jeg behovet heller. Noe galt i å kalle noen unger som leker seg for kiddies når de faktisk gjør skade uten å bry seg om konsekvensene? Uansett hvor flinke og "proskillz" de er, så er de unger. Dette beviser både væremåte og handlingsmønster i seg selv.
Vel, nå kan jeg ikke snakke for andre enn meg selv. Men jeg mener at noe så lamt som defacing bare kan gjøres av en scriptkiddie og gjengen.
Jeg bruker IKKE sub7 osv.
Jeg tester en ny exploit HVIS den kan være en fare for meg selv eller de andre på lokalnettverket.
Jeg PRØVER å ikke fornærme andre fordi jeg TROR de kanskje kan være 5kr1p7z0rkiddz0rz
seeker's Avatar
Trådstarter
Og bare for å svare på tiltale..:

FreeBSD 5.1. Bruker ikke IRC. Heller ikke MSN. Har aldri brukt Sub7 eller Netbus, det var et stadie jeg hoppet over. Har all verdens respekt for folk som faktisk kan noe. Og ja, jeg bruker også Windows. På laptop. Og nei, Windows er på ingen måte mindre respekt enn Linux/Unix. "Whatever rocks/floats your boat" osv. Tror du må innse at en hel sikkerhetsindustri slåss mot barn som dette før du antagelig vis ble født, selv om det kanskje var i litt andre former. Vanligvis ville jeg bare kutta denne diskusjonen for lenge siden, men ikke nå. Roe ned. Ta et skritt tilbake. Spør deg selv hvorfor du hisser deg opp på vegene av kiddies i brasil. Det må være grunnen, siden jeg ikke kan se _noen_ i denne tråden som prøver å vise sine 1337 skills. Nå føler jeg meg bedre, hva med deg? Poeng: Slapp av, du virker nesten litt opprørt..
seeker's Avatar
Trådstarter
Og, for å styre denne diskusjonen litt tilbake i den retning jeg ønsker : Hva synes dere alle om hacktivism? Det er ikke alltid like lett å ta stilling til.
Tror ghio tar så hardt på vei fordi han er en script-kiddie selv, jeg
</flame-mode>
skriptkids eller ikke..
det er de som er blitt eid av "skriptkids" vi skal le av er det ikke (de som aldri lærer:P)?
keep it on topic people!

seeker:
vel, det spørs.
å stoppe noens meninger ved hacking er feil. men å ta noen som forsøker å kneble noen andres meninger/rettigheter er ganskje greit.
dobbelmoral? jatakk!
Haloo...
hvis jeg hypotetsik hadde hacket microsoft, så ville det jo bli stilt spørsmålstegn ved sikkerheten på systemet de bruker...

Da har det jo ikke noe å si om man er kiddie ekker noe, systemet er hacket - og noe må gjøres PUNKTUM.
fr3ak:
selvfølgelig må det gjøres noe. eller, det burde ha vært gjort noe
kiddie eller ikke, trusselen er fortsatt der.
men det er forskjell på de som bruker cracking som et middel og de som bruker vandalisering som mål.
Orgazmus:
selvfølgelig, enig i at de som bruker det med vandalisering som mål kunne brenne i helvete.. vet ikke hvor mye info jeg har mistet på grunn av dem bare det siste året.. og det er sikkelig surt å måtte gjøre arbeid 2x.

lite hint til de eventuelle smådjevelene som måtte være her, ikke få systemadministartoren på nakken... Nettet blir en bedre plass hvis vi oppfører oss som mennesker - det skylder vi hverandre!
Opprinnelig postet av hafsal
Tror ghio tar så hardt på vei fordi han er en script-kiddie selv, jeg
Vis hele sitatet...
Ja stemmer nok det, jeg kjorer en del bash og sh script paa maskinen min hver dag. Og kiddie(barn)?? Ja, 16 aar er vel ikke saa gammelt..
Opprinnelig postet av hafsal
Tror ghio tar så hardt på vei fordi han er en script-kiddie selv, jeg
Vis hele sitatet...
Alle har vel vært scriptkiddie en gang uansett, syns nesten litt synd på de jeg - de stilles jo i dårlig lys... og de blir jo forhåpentligvis bedre med tiden, tror heller det er en del av en læreprosess

btw, kan jo hende at de tar til fornuften med tiden oxo
Ingen som vet om det er script kiddies, uansett hvor lett exploiten/vuln er så kan det like godt være en "super hacker" som sitter bak angrepet.

Og til alle dere som hater hackere/crackere, hvordan tror dere warez blir delt ut? folk som hacker servere og deler ut via dem kanskje? (snakker til dere som hater hackere og laster ned warez)

ikke alle hackere/crackere som ødelegger, og som jeg har forstått så ble ingen ting ødelagt på siden så de burde være glade for at noen påpekte feilen på serveren før noen hacket seg inn for å ødelegge!

Jeg personelig er imot virus makere og folk som vil ta ned internett, har ikke noe imot script kiddies for alle må lære det på en måte. Ikke alle måter er like bra men en plass må de begynne.


PS: Jeg prøver ikke å virke super 1337, jeg skriver bare det jeg mener, og noen av dere bør tenkte og undersøke litt før dere poster.
Opprinnelig postet av Cybergasm
Ingen som vet om det er script kiddies, uansett hvor lett exploiten/vuln er så kan det like godt være en "super hacker" som sitter bak angrepet.

Og til alle dere som hater hackere/crackere, hvordan tror dere warez blir delt ut? folk som hacker servere og deler ut via dem kanskje? (snakker til dere som hater hackere og laster ned warez)

ikke alle hackere/crackere som ødelegger, og som jeg har forstått så ble ingen ting ødelagt på siden så de burde være glade for at noen påpekte feilen på serveren før noen hacket seg inn for å ødelegge!

PS: Jeg prøver ikke å virke super 1337, jeg skriver bare det jeg mener, og noen av dere bør tenkte og undersøke litt før dere poster.
Vis hele sitatet...
Takk! Helt enig med deg =) bare ikke så god til å formidle

vi har vel heller ingen garanti for at de var fra brasil (eller hvor det nå var) heller, ser lissom for meg en 1337 som har litt for lite til overs for Cristin Clemet :P
Opprinnelig postet av Cybergasm


Og til alle dere som hater hackere/crackere, hvordan tror dere warez blir delt ut? folk som hacker servere og deler ut via dem kanskje? (snakker til dere som hater hackere og laster ned warez)


PS: Jeg prøver ikke å virke super 1337, jeg skriver bare det jeg mener, og noen av dere bør tenkte og undersøke litt før dere poster.
Vis hele sitatet...
Jeg VEIT at det ikke er slik warez blir delt ut fra release gruppene.. Da er det store sites på fete linjer. Der serverne hverken er hacket, og site admin veit godt hva som skjer. Den metoden du beskriver er vel mer vanlig på fxp-boards og sånne ting.
Så det er greit å cracke spill og programmer men ikke webservere? DDoS og defacing er vel noe de fleste hackere går gjennom, akkurat som puberteten og CS
Opprinnelig postet av hafsal
Da er det store sites på fete linjer. Der serverne hverken er hacket, og site admin veit godt hva som skjer. Den metoden du beskriver er vel mer vanlig på fxp-boards og sånne ting.
Vis hele sitatet...
det kommer vel litt ann på...
nå satte Cybergasm det litt på spissen tror jeg, man skal være temlig sløv admin hvis man ikke merker at noen sharer warez via serveren hans altså...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hehe. Når noen gjør noe slikt er de horete script kiddies, men så fort det blir postet en public exploit på forumet tar jo folk helt av. Nå sier ikke at noen av dere som har postet i denne tråden har gjort/gjør det, men det er mye dobbel moral ute å går på forumet her.
Opprinnelig postet av z0p
men det er mye dobbel moral ute å går på forumet her.
Vis hele sitatet...
føler meg ivartfall ikke truffet
Hmm...en brasiliansk person/gruppe som defacer en norsk side...?
Har litt mixed feelings her. Er det hacktivism er det greit, som regel - kanskje fordi de fleste tilfellene, så og si alle, jeg har hørt om har jeg vært enig i tankene/meningene til hactivistene.
Når det kommer til slike saker som denne, hvor offeret tilsynelatende er tilfeldig valgt blir det bare litt tåpelig.

Har mer sansen for da siden til Madonna ble hacka. Morsom vri på det hele...
Opprinnelig postet av cyberdog
Så det er greit å cracke spill og programmer men ikke webservere? DDoS og defacing er vel noe de fleste hackere går gjennom, akkurat som puberteten og CS
Vis hele sitatet...
Ja, det er HELT GREIT å cracke spill og programmer. Fordi når du cracker dem skjer det kun på din EGEN maskin og du lager ikke trøbbel for alle andre.

Om noen derimot cr/hacker en webserver eller dos-er blokkerer de andre som ønsker å bruke sidene, og ødelegger dermed for andre.

To HELT forskjellige ting.
Hva med de som har lagt ned utallige antall timer i å lage disse programmene og spillene da?

Man ødelegger kanskje ikke for dem, men det er jo kjipt...økonomisk...not that I really give a shit