Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1123
Hvorfor gjorde de det i ditt tilfelle?

Hva kan politiet si til dps?

Og hva kan dps utlevere/si til politiet? Kan dps si diagnoser?
Har aldri opplevd noe slikt og heller aldri hørt om andre som har opplevd dette.
Visst de gjør det så er det isåfall fordi du har blitt tatt i å bruke rusmidler og de ønsker å ødelegge livet ditt så mye som mulig. For konsekvensene av at helsevesenet vet at du bruker ulovlige rusmidler er verre enn visst kun politiet vet det, i de tilfellene det er kun snakk om vanlige brukerdoser.

DPS kan ikke si noe som helst til politiet, iallefall ikke diagnoser. Visst du er en fare for deg selv eller andre og de trenger hjelp fra politiet for å få deg tvangsinnlagt så er det mulig at de kan si til politiet at du kan eller er farlig for deg selv eller andre, og at de derfor trenger hjelp av politiet. Mer enn det har de ikke lov å si.
Sist endret av einsteindragon; 4 uker siden kl. 16:53.
Jeg tror ikke de fleste politimenn har lyst til å ødelegge noe mer for rusavhengige, selv om det finnes maktsyke politimenn som ikke burde hatt jobben de har.
Sist endret av thetech; 4 uker siden kl. 17:03.
Dps jobber tett med statensveivesen, men det er vel det. Du mister lappen/muligheten til å ta lappen hvis du er veldig åpen om russbruket ditt på dps.
De kan ikke utlevere noe som helst spesifikk informasjon om noen til hverandre. Begge to er to egne etater med streng taushetsplikt.
Jeg vet om en politimann som jobbet ekstravakter i psykiatrien. En gang så han en pasient han hadde i oppdrag å finne av politiet, men kunne ikke si noe pga taushetsplikt. Så neste dag når han igjen jobbet som politimann måtte han ut å "lete" etter den personen han visste satt oppe på psyk. Så taushetsplikten er ganske sterk mellom politi og psykiatri.
Kun ved fare for liv taushetsplikt kan "oppheves", men da typ fare for suicid eller skade på andre, ingen annen info kan deles.
Jeg fikk ekstra noja på amf rus å lite søvn engang, sier ekstra for at jeg lider av PPD til vanlig, men nok om det. Jeg ringte politiet, dem kom hjem, fant en tom tallerken med sugerør når dem gikk gjennom boligen. Det dem gjorde var å kjøre meg til sykehuset for videre henvisning på psykiatrisk for sjekk, da dem skjønnte att jeg hadde rus påvirket noja og ikke var i ekte fare. Fikk ikke bøter, ikke ett notat på person nummerret mitt engang, dem gav ikke beskjed til dps om rusen, men dps testa meg og fant jo amf og meta i blodet, men dem meldte heller ikke videre. Så det er nok som andre sier her, strenge regler på taushetsplikt og når man er litt frynsete i kanten, så trår politiet varsomt frem er min erfaring. ( gjelder selvfølgelig ikke viss man fremstår som voldelig/truende på noen måte, skulle jeg tro.)