Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 6317
Ahem `!
Når det gjelderhacking er jeg en nooob , men jeg har lyst til å lære det, ikke for å hacke ander sider men for å utfordre meg selv.
Men er det noen som kan hjelpe meg i denne konkurransen :

http://www.hulla-balloo.com/hack/level1/

Jeg har prøvd med telnet , men der blir jeg bedt om login og pass
Hvilken level?
Level 1
som jeg sa er jeg en noob i dette
Hehe. Høyreklikk -> vis kilde.
<!-- the first few levels are extremely easy: password is 'xxxxxxxx' -->
Å ja takk skal du ha
Level 2 var Vanskligere
Er ikke dette tråd nr 5 eller no om dette med HackThisSite, eller TryToHack.nl osv?

Sånn da? :P
Sist endret av Vidde; 2. desember 2003 kl. 20:02.
Ikke post selve passordet da, siden kanskje noen andre på forumet vil lære noe. Om du ikke klarer level 1, og må ha hjelp til den, foreslår jeg at du slår av siden, siden du ikke kommer til å lære en dritt ved å høre på passordene som folk gir deg.
Jeg vil ikke vite hva passordet er , jeg vil ha hint om hvordan jeg kan finne passordet !
Å kunne høyreklikke å vise kilden til et HTML dokument kan være nyttig ja. Lykke til med resten da!

offtopic:
/me flirer slik at han griner.
level 2 var litt morsom. ser for meg at jeg kunne gjort noe slikt.
Har litt problemer med level 8. Har funnet ut hvordan man skal gå fram, men får beskjed om at man må skrive inn den nøyaktige koden for at det skal funke. Det var litt problematisk :/
Opprinnelig postet av RipZ
Har litt problemer med level 8. Har funnet ut hvordan man skal gå fram, men får beskjed om at man må skrive inn den nøyaktige koden for at det skal funke. Det var litt problematisk :/
Vis hele sitatet...
uhmm... ha akuratt passert level 8, men nå tror jeg du tuller.
Ha da ingenting med det å gjøre....

BTW; ikke særlig utfordrende.....


Velvel.... kan vel være vi kom til forskjellig level8;




Messed up ... 2003
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kommer ikke forbi lvl 2. FInner en fortsatt passordet i view source? Vil ikke vite passordet, men vil videre her =)
Å lære å tenke er halve greia med såkalte "wargames" som dette...

Å finne ut hvordan man finner ut det man trenger å finne ut. Tenke rundt grøten...

Og hvis du lurer på noe: Google it!

Lærer ingenting av å få teskjeoppskrifter på alt.

Sjekk ut Starfleet Academy: http://academy.dyndns.org og Try2Hack: http://www.try2hack.nl hvis du er interessert i flere slike spill.

Starfleet er lettere enn t2h. Begynn med den. Nesten bare JS.
Wow. Jeg husker godt at jeg satt med alle disse tre spillene dag og natt ei stund. Skal se om jeg ikke prøver meg litt på Starfleet Academy igjen nå.
Jeg var borti en slik en gang som var skikkelig interesant, faktisk ganske vanskelig, og meget realistisk...

En av oppgavene gikk ut på at du måtte spoofe referer, og at du måtte gjette deg fram til hva referer skulle være.. er det noen som vet hva jeg prater om?

Scha
Ja. Det er en av levlene i t2h tror jeg. Ikke helt sikkert på hvilken det er. 6 eller noe.
Jeg gav opp da jeg kom til betatesten av 9'ern. Ble for hardt Tror 9'ern er oppe som level 10 nå, med en ny 9'er elle noe...

Try2Hack er faktisk veldig lærerikt, hvis man ikke bare søker rundt på forum og spør etter pass

Starfleet er også interessant, men det ble litt for lett, for å være ærlig. Men morsomt da
Nei.. Det var ikke t2h... Den var ganske vanskelig.. klarte bare 4 level ellerno på den saken.. den spoof tingen kom ganske tidlig andre eller 3dje level tror jeg

Scha
Sikker?
De har jo rotet endel med levlene i t2h. Masse omorganisering osv. pluss at de forandrer dem ørlite hele tiden, slik at folk ikke skal gidde å poste guides og spoilers rundt på nettet.
Jeg har ihvertfall gjort en slik level som du beskriver i t2h.
Kan hende det var tidligere enn det jeg trodde også da.
Det var enten rett før eller rett etter to levels med VB3 og 6 filer som måtte lastes ned...

Anywho...gøy uansett
Nei.. Den siten jeg prater om er mer "seriøs".. er ett sikkerhetsfirma som driver den.. Vist jeg ikke husker helt feil så mailer dem URL til neste oppgave når du klarer ett level

edit: søkte i mailen min og fant adressen
http://quiz.ngsec.biz:8080/

Kom til level 6 på game 1

Scha
Hmm...har du sett...en jeg ikke har fått med meg.
Kult. Takker for linken.

Har du testa www.hackerslab.org forresten? Ganske festlig...
var det ikke www.hackthissite.org som hadde realistic missions og programmer å hacke? den som har det er ihvertfall bra...
Kan noen gi meg en spoiler på LEVEL 3 på Academy? Jeg finner ikke ut av det. Får jeg vite det fatter jeg hva jeg ska lete etter.

PM meg asap.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lvl 7 her
dodecha: Sjekk Pm.

Evig OT, men hvorfor står det alltid (0) nye pm'er?
RoMer: kanskje for at du ikke har noen?
Jeg tenkte jeg skulle leke meg litt med www.hackerslab.org , men finner ikke ut av level0 engang. Er det noen som har noen hint så hadde det vært fint (har ikke skrevet en linx kommando før)
Da står du vel i overhengende fare for å ikke kunne klare de neste brettene også, regner jeg med. Se etter filen .hi du.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
www.hackerslab.org kan dere bare glemme med mindre dere har unix/linux erfaring, _kan_ å navigere seg rundt et linux system og skjønner hvordan det funker..
Dodecha, jeg velger å se på det som en utfordring der jeg lærer linux underveis... er "godt" i gang allerede.
Dodecha:
Eg ler ennda! Haha!! Lol!
Du var ikke serriøs sant?
tror du trenger kjenskap til en eller to kommandoer vist eg husker rett :P og det var bare ls og en til.. Husker ikke er så lenge siden eg gjorde de.

Uansett til dere som spør etter spoilere så er det bare domt, da lærer du ingen ting. Det er ikke bare å gjøre det, du må skjønne hvordan det funker, og hvorfor.
Og trenger dere hjelp allerede i de fire første levelene så er det bedre å sette seg ned å lese om det.

NoRemorse:
Du er Godt i gang ja.. men skjønner du det? og hvorfor det du gjør funker? har du lest informasjon om det for å finne det ut? eller bare lest på noen forum og fått hint og spoilere?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av EpiDeMic
Dodecha:
Eg ler ennda! Haha!! Lol!
Du var ikke serriøs sant?
tror du trenger kjenskap til en eller to kommandoer vist eg husker rett :P og det var bare ls og en til.. Husker ikke er så lenge siden eg gjorde de.
Vis hele sitatet...
Tviler på at man bare bruker 2 kommandoer for å runde hele hackerslab..
vent litt.. er det den du må koble deg opp mot en ftp server? (i så fall fårstår eg hva du mener).. hehe.. har gjort de og.. det tok litt lenger tid.. men du kan bruke den samme kommandoen (sammensettningen) der på de 5-6 første levelene..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
telnet heter det..
jeg er på lvl 2! og jeg skjønner ikke en dritt siden jeg er n00b på hacking.. er det noen som har laget noen tutorials i hacking? jeg vil ikke ha svaret bare no som hjelper meg å finne svaret!
lol!
php.net it's liek omg teh hacking tutorials.

Men er det noen som kan hjelpe meg i denne konkurransen :
http://www.hulla-balloo.com/hack/level1/
Jeg har prøvd med telnet , men der blir jeg bedt om login og pass
Vis hele sitatet...
Om du så på de hacking filmane så brukte de dnsiff og nmap, du trenger disse 2 programmene i tillegg til at du må ha NavyOS'et inne.

det her var dagens!
Opprinnelig postet av sugx
Om du så på de hacking filmane så brukte de dnsiff og nmap, du trenger disse 2 programmene i tillegg til at du må ha NavyOS'et inne.

det her var dagens!
Vis hele sitatet...
Jeg skal si deg hva som er dagens, jeg...å måtte bruke dsniff og nmap for å klare level 1 på den der er dagens. Det står jo i klartekst: <!-- the first few levels are extremely easy: password is '***' -->

Og hvorfor skal du måtte ha NavynOS inne? Det er ikke noe spesielt med NavynOS utenom at det kommer med endel "security" tools...
Sist endret av n5k; 23. september 2004 kl. 16:18.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg må bare spørre.. noen som kom seg forbi lvl 10 på academy.dyndns.org?

Jeg har sittet her i en time omtrent og brynet meg over problemet..
Eneste hintet jeg fant er i source fila til javascriptet:

Kode

<!--Tschebyscheff said it, and I say it again: 
There is always a prime between n and 2n.  
...have a nice day... 
-=[the creator]=- //-->
Jeg har prøvd alt fra formlene til div primtall sekvenser.. og jeg vedder på at svaret er sikkert noe simpelt i forbindelsen med han matematikeren Tschebyscheff, og/eller teorien hans.

Dette er ikke noe krise ettersom academy.dyndns.com er bare et tidsfordriv.. men om noen kunna hinta meg i riktig rettning så bøyer jeg meg i støvet
▼ ... noen uker senere ... ▼
maceren: Hvis du ikke klarer to engang så klarer du ihvertfall ikke å komme videre etterpå. Men et lite tips: However, he neglected to upload the password file...
Sliter meg lvl5. Lasta ned VB fila og decompilert den osv men finner ikke pass. Bare masse tall som skal være koden. Hint elr?
jeg kom meg ikke forbi lvl 1 på academy en gang.
Men så er detta første gang jeg "hacker" også da

edit: kom forbi lvl1 nå men lvl 2 var var litt vanskelig. et hint kanskje?
Sist endret av Rupi; 17. oktober 2004 kl. 10:40.
Et generelt hint på Starfleet er å slå av js-støtten i browseren. Opera er fin slik, F12 --> enable/disable javascript...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Rupi. Hvis det står i fila at Network Security Sam glemte å legge inn passord fila. Hva skjer hvis du bare trykker submit
Jeg og en kamerat av meg tok hele greia på ca 1,5 time
Beklager for å trekke fram en døende post bare for å skryte, men for å øke tilfredstillelsen av å ha klarte Game1 hos ngsec er for stor til å skjule.

Jeg er nå g00r00 :P Brå læringskurve på de siste 3 nivåene. Takk til Scha for litt forklaring i debugging <3
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av LaDa
Hehe. Høyreklikk -> vis kilde.
<!-- the first few levels are extremely easy: password is 'xxxxxxxx' -->
Vis hele sitatet...
uhhmm, jeg er også noob i dette..finner ikke en gang hvis kilde..:S
Fant la bare ikke merke til den:P
hmm.. level4 her... kommer ikke videre... jeg forandret email scriptet slik at det skulle sende til meg men får aldri mailen
Er jeg helt på bærtur med å forandre mail scriptet?