Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 12552
47 65 34 78.. finner det ikke noen plass, og når jeg ringer det opp igjen bare piper det :/ vær så snill noen..

det er utrolig viktig for meg.. personen som har sendt 1 melding fra det nr, deretter fra "demosms" følger med på hvor jeg er å hva jeg gjør, og rapporterer dette videre til en 3 person. jeg føler meg overvåka og vil bare finne ut hvem denne forferdelige personen er jeg er redd det er en jeg kjenner
Politiet kan vell finne ut av det? :P
02800.

Det er nr du skal ringe. Si du blir trua, overvåka og vil veldig gjerne vite hvem dette er. Politiet har oversikt over alt av nr som folk velger å "skjule" type fjerne fra 1881 osv.

Heldigvis så gir de deg ett nr. Om de hadde ringt med skjult nr hadde det blitt vanskeligere med mindre de ringte politiet selv
Trådstarter
20 7
ja, men da må jeg anmelde det... jeg har jo selvfølgelig snakket med de. flere ganger. jeg vet det sitter mange her inne som klarer og finne det ut på 2 sek hvis de vil! så vær så snill noen.. jeg betaler for det om det er det som må til.
Jeg skjønner ikke.. Du har fått 1 mld fra det nr og 1 mld fra DemoSMS og du føler deg overvåket?
Hvordan vet du at den personen følger med på hvor du er? Står det i smsen?
Sist endret av Xernox; 10. august 2011 kl. 01:34.
Nummeret er verken registrert hos Chess, Talkmore, Telenor, Netcom eller Tele2.
Dette har du tatt opp før i andre tråder uten å få hjelp. Jeg mener ikke å være slem med deg, men det er faktisk ikke slik at alle teknisk dyktige mennesker som sitter her inne helt uten videre bare kan sjekke i sin "hacker-katalog" hvem som har et nummer når vedkommende bak nummeret har gjort alt de kan for å skjule det.
Om du føler deg truet av vedkommende som sender meldingene, eller føler det er ubehagelig så må du gå og anmelde det. Du har jo selv sagt at politiet har sagt seg villig til å hjelpe deg om du leverer en anmeldelse, så sånn sett er du heldig allerede, men at du ikke har bry til å ta deg av alt papirarbeidet.
Trådstarter
20 7
1 mld fra nr og mange fra demo sms........ er ikke jeg som får de.. det er en 3 person. hvorfor? fordi det står hvor jeg er å hva jeg gjør i meldingene vel! som ingen andre en meg selv vet! men hva har det med det og gjøre ønsker bare at noen kan linke et navn til nummeret! første gang jeg skriver inne på et forum.. en venn som sa jeg burde spørre her.. men det er visst ikke så lett.. får bare fortsette og bli overvåka mens politiet bruker en mannsalder på å finne det ut.
Må nok beklage nathalie. Ser at du er i en ubekvemt situasjon og desperat, men det er ikke mulig å finne ut noe om dette nummeret så lett som du skal ha det til.

For å finne ut noe mere om dette nummeret ser jeg bare en utvei og det er å bane seg vei til kunderegistrene til diverse operatører. Noe som jeg ikke tror er fort gjort.
Virker litt absurd hele historien din. Du skriver at det ikke er du som får de men en 3.person? Og hvordan vet du hva som står i meldingene 3.person mottar?
Trådstarter
20 7
ja beklager at jeg har skrive her i det hele tatt.. var og ble første gang. beklager om jeg har provosert noen. var en venn som anbefalte meg denne siden. jeg ble fortalt at så lenge jeg hadde nr var det lett å finne ut. men samme.. kommer ikke til og inn her noe mer. jeg får bare vente.
Sitat av nathalie Vis innlegg
jeg vet det sitter mange her inne som klarer og finne det ut på 2 sek hvis de vil!
Vis hele sitatet...
Nei, vi er bare vanlige mennesker vi her inne, ikke karakterer fra Steven Spielberg-filmer.
Sitat av nathalie Vis innlegg
ja beklager at jeg har skrive her i det hele tatt.. var og ble første gang. beklager om jeg har provosert noen. var en venn som anbefalte meg denne siden. jeg ble fortalt at så lenge jeg hadde nr var det lett å finne ut. men samme.. kommer ikke til og inn her noe mer. jeg får bare vente.
Vis hele sitatet...
å finne et nummer kan fint la seg gjøre men at noen klarer det klokka 2 på natten er dessverre ikke så veldig mange våkne nok til å finne ut av det :P

litt desperat, men med god tålmodighet kan det meste la seg gjøre

EDIT: det ser ikke ut til å være et vanlig person nummer? har nummeret noen gang ringt?
Sist endret av WhiteHat; 10. august 2011 kl. 01:50.
har en følelse av at personen som driver å tuller / skremmer deg, har dette nr'et som en telefon nr. 2 da dette nummeret ikke er å finne NOE sted på net, tok meg en del søk for å titte litt rundt, så h*n har vel opprettet et nytt abonnement kun for dette?

så som de andre sier, ser jeg ingen annen utvei enn politiet, desverre.
En eller annen prøv å ring nummeret?
Sitat av nathalie Vis innlegg
ja beklager at jeg har skrive her i det hele tatt.. var og ble første gang. beklager om jeg har provosert noen. var en venn som anbefalte meg denne siden. jeg ble fortalt at så lenge jeg hadde nr var det lett å finne ut. men samme.. kommer ikke til og inn her noe mer. jeg får bare vente.
Vis hele sitatet...
Siste gang mener du?
Et nr hadde vært lett å finne om det stod i opplysningen e.l., men det gjør den ikke. Hvis det er en person du kjenner, og han/hennes gjør alt for å skjule seg så tviler jeg på at navnet til det nr. kommer til å være hans/hennes
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
En eller annen prøv å ring nummeret?
Vis hele sitatet...
og kanskje ende med en ganske fin regning?
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
En eller annen prøv å ring nummeret?
Vis hele sitatet...
akkurat prøvd, såklart med skjult nr selv for å unngå dritt tilbake, men det kommer en summetone deretter konstante pip med miliskuds mellomrom.
Trådstarter
20 7
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
å finne et nummer kan fint la seg gjøre men at noen klarer det klokka 2 på natten er dessverre ikke så veldig mange våkne nok til å finne ut av det :P

litt desperat, men med god tålmodighet kan det meste la seg gjøre

EDIT: det ser ikke ut til å være et vanlig person nummer? har nummeret noen gang ringt?
Vis hele sitatet...
jeg mener jo ikke her og nå, men det er første gang jeg har skrive noe på et forum noen gang, og skjønner ikke helt hvordan det fungerer. alle svarer jo og spørr om helt andre ting en det jeg lurer på.. om noen bare hadde skrive "jeg skal se på det" så hadde jeg bare venta på en eventuel tilbakemelding jeg.. tror jo ikke folk er supermann.. men dette forum greine var visst ikke noe for meg.. er sliten nok av hele sitvasjonen..utrolig mange spesielle mennesker her inne.. går det ikke ann og sende en privat innboks eller noe her kanskje? kan du ikke bare sende meg en meld om du skulle finne ut noe da så orker jeg ikke lese mere av alt det rare folk henger seg opp i.. om noen syntes det er en absurd historie..javel..skal jeg liksom svare på det? nei det her var ikke noe for meg.. takk til alle dere med seriøse svar! det var verd et forsøk
Nathalie

Jeg har forsøkt å lese innleggene dine og nøste opp i informasjonen du har gitt i mange forskjellige tråder, og jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan ting henger sammen. Kunne du ikke laget en post (f.eks. i denne tråden) der du starter fra begynnelsen, og gjengir alle detaljene om hva som har skjedd? Da er det mulig for oss andre å muligens komme fram til riktig fremgangsmåte videre.

Ingen er sinte på deg, så du trenger ikke unnskylde deg for å poste på forumet, men det *er* svært frustrerende at du kun gir de detaljene *du* tror er relevante for å bygge opp under dine egne teorier, og at informasjonen postes i flere ulike tråder i håp om å bli hørt.

Om du er sikker på at det er noen som overvåker og plager deg så er det fort gjort å anmelde til politiet. Det er ikke sikkert de har tid eller penger til å forfølge det, men om det viser seg at flere personer mottar samme behandling av denne "overvåkeren" så er det greit å hjelpe til å bygge statistikk mot vedkommende.
Sist endret av Dyret; 10. august 2011 kl. 02:02.
Du kan jo bare si at du blir stalka av en creepy fyr.
Folk vil gjerne ha litt bakgrunnsinfo.
Trådstarter
20 7
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
akkurat prøvd, såklart med skjult nr selv for å unngå dritt tilbake, men det kommer en summetone deretter konstante pip med miliskuds mellomrom.
Vis hele sitatet...
ja jeg vet det.. det høres ut som en fax.. jeg har prøvd flere ganger.. det må være sendt fra en pc og bare valgt et random nr eller noe.. veldig merkelig tusen takk for hjelp! )
Sitat av nathalie Vis innlegg
jeg mener jo ikke her og nå, men det er første gang jeg har skrive noe på et forum noen gang, og skjønner ikke helt hvordan det fungerer. alle svarer jo og spørr om helt andre ting en det jeg lurer på.. om noen bare hadde skrive "jeg skal se på det" så hadde jeg bare venta på en eventuel tilbakemelding jeg.. tror jo ikke folk er supermann.. men dette forum greine var visst ikke noe for meg.. er sliten nok av hele sitvasjonen..utrolig mange spesielle mennesker her inne.. går det ikke ann og sende en privat innboks eller noe her kanskje? kan du ikke bare sende meg en meld om du skulle finne ut noe da så orker jeg ikke lese mere av alt det rare folk henger seg opp i.. om noen syntes det er en absurd historie..javel..skal jeg liksom svare på det? nei det her var ikke noe for meg.. takk til alle dere med seriøse svar! det var verd et forsøk
Vis hele sitatet...
Du vil få mye bedre og flere svar om det foregår på forum enn PM (Personlig Melding).
Det vi alle lurer på er den historien din, du utelater mye detaljer og jeg/vi skjønner ikke helt sammenhengen. Det er ikke lett for oss å hjelpe deg når vi ikke vet noe.
Jo mer informasjon vi får jo større sjanse er det for deg at du finner ut hvem denne personen er.
Sitat av nathalie Vis innlegg
ja jeg vet det.. det høres ut som en fax.. jeg har prøvd flere ganger.. det må være sendt fra en pc og bare valgt et random nr eller noe.. veldig merkelig tusen takk for hjelp! )
Vis hele sitatet...
jo, bare hyggelig . Jeg har ikke mye peiling hvilke enheter som sender hvilke toner / lyder, men angående meldingene du får fra demosms, tror jeg kommer fra den siden som allerede er postet "Demosms", som ingen har kommet seg inn på så langt, skal improvisere litt videre :P
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nummeret er verken registrert hos Chess, Talkmore, Telenor, Netcom eller Tele2.
Vis hele sitatet...
Djuice...?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Djuice...?
Vis hele sitatet...
det er telenor ^^
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
det er telenor ^^
Vis hele sitatet...
jupp
476 00 000 - 476 89 999 GSM med tilleggstjenester, Telenor Mobil AS
Trådstarter
20 7
nei men jeg bare forstår ikke hvordan det her fungerer jeg... er ikke så mye mer og si.. jeg er i utgangspunktet en veldig privat person og syntes det er ekkelt og skulle legge ut om alt her..selv om jeg er anonym.. jeg hadde bare håpet noen fant et eller annet som kunne gitt meg et hint om hvem og hvor utifra nummeret..beklager bryet jeg må legge meg nå jeg skal tidlig opp
Det beste er om du har en insider i Telenor. Siden nummeret blir hosta av Telenor har de jo oversikt.
Trådstarter
20 7
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
jo, bare hyggelig . Jeg har ikke mye peiling hvilke enheter som sender hvilke toner / lyder, men angående meldingene du får fra demosms, tror jeg kommer fra den siden som allerede er postet "Demosms", som ingen har kommet seg inn på så langt, skal improvisere litt videre :P
Vis hele sitatet...
tusen takk, jeg setter utrolig stor pris på at noen helt villt fremmende bruker tid på det her for meg..virkelig!
Nathalie, etter nøye og risikabel gransking i min fars datasystemer har jeg omsider klart å finne en person som kan linkes til dette nummeret, trolig personen som sender deg meldingene.

Derimot, det å våge seg inn på datasystemene til far i huset er en risk jeg ikke er fan av å ta, siden det er noe jeg normalt sett ikke har lov til.
Derfor ser jeg meg nødt til å ta meg betalt for denne informasjonen, både i ord og i kroner.

Først og fremst en liten oppklaring, som spurt om tidligere, hvordan vet du at "en tredje person" mottar meldingene? Prøver du å si at du egentlig ikke mottar meldingene, men at du får høre om de og dems innhold av noen andre?

Pris = åpent for diskusjon
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Ikke at jeg vet masse, men skal prøve å hjelpe.

Ganske sikkert at det er feil men bare deler min teori:

Jeg googla litt det demosms. Så fant jeg ut at demosms.exe er noe virus greier.
Vet ikke om du kan ha lasta ned det ?

Så bare tenkte jeg at det kan være en person som "eier" demosms og som kan ha funni masse på pcen din (logg, facebook, etc...) hvor han fant ut nummeret ditt. Så sitter han vel og ser på webcam eller noe om du er aleine ?

Min teori da prøver bare å hjelpe
Trådstarter
20 7
nå får jeg jo ikke lagt meg..! men det er jo en bra ting pcn min oppdaterer litt sent her ser jeg så henger litt bak dere.. men telenor! så flott! det er jo et skritt nærmere! tusen takk alle sammen ))
Sitat av robz1 Vis innlegg
Nathalie, etter nøye og risikabel gransking i min fars datasystemer har jeg omsider klart å finne en person som kan linkes til dette nummeret, trolig personen som sender deg meldingene.

Derimot, det å våge seg inn på datasystemene til far i huset er en risk jeg ikke er fan av å ta, siden det er noe jeg normalt sett ikke har lov til.
Derfor ser jeg meg nødt til å ta meg betalt for denne informasjonen, både i ord og i kroner.

Først og fremst en liten oppklaring, som spurt om tidligere, hvordan vet du at "en tredje person" mottar meldingene? Prøver du å si at du egentlig ikke mottar meldingene, men at du får høre om de og dems innhold av noen andre?

Pris = åpent for diskusjon
Vis hele sitatet...
hvilke databaser / datasystemer er det du prater om?
bare granske litt og du plutselig har info som ingen greier å ellers finne?
Trådstarter
20 7
ja, mn jeg har ikke skrive noen plass at jeg er ute og går tur f.eks.. det gjør jeg jo bare..! bare meg og bikkja.. jeg har ikke webcam..:/ tusen takk for at du prøver og hjelpe ang du som sier du vet hvem det er.. du må jo gi meg et eller annet som gjør at jeg skjønner at du vet det da..jeg kan jo ikke bare tro blindt på det..:/det regner jeg med du forstår..

Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
hvilke databaser / datasystemer er det du prater om?
bare granske litt og du plutselig har info som ingen greier å ellers finne?
Vis hele sitatet...
ja det lurer jeg på å.. er jo kjempe bra om det er tilfellet, men virker litt rart!
Sitat av nathalie Vis innlegg
ja, mn jeg har ikke skrive noen plass at jeg er ute og går tur f.eks.. det gjør jeg jo bare..! bare meg og bikkja.. jeg har ikke webcam..:/ tusen takk for at du prøver og hjelpe ang du som sier du vet hvem det er.. du må jo gi meg et eller annet som gjør at jeg skjønner at du vet det da..jeg kan jo ikke bare tro blindt på det..:/det regner jeg med du forstår..



ja det lurer jeg på å.. er jo kjempe bra om det er tilfellet, men virker litt rart!
Vis hele sitatet...
lol prøver han seg på deg? webcam? den slags betaling jaha? :P this seems legit? nei :P

EDIT: @xernox som skriver under, jeg trøtt dessverre!
Sist endret av WhiteHat; 10. august 2011 kl. 02:29.
Intressant.. Du må fortelle oss hvordan saken utvikler seg!
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
lol prøver han seg på deg? webcam? den slags betaling jaha? :P this seems legit? nei :P
Vis hele sitatet...
Kan du lese innleggene på nytt? Det var Affe som lurte på om hun hadde webcam, itillfelle den "mystiske personen" spionerte slik. Hun svarte på hans spørsmål.
Selv er jeg ganske optimistisk til de databasene...
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
lol prøver han seg på deg? webcam? den slags betaling jaha? :P this seems legit? nei :P

EDIT: Robz1, spør du jenta om webcam og diverse?
Vis hele sitatet...
Var vel Affe som sa at hvis Natalie har cam så kan noen sitte å se på hun..

Xernox var raskere gitt
Sist endret av Blazed Monkey; 10. august 2011 kl. 02:29.
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Var vel Affe som sa at hvis Natalie har cam så kan noen sitte å se på hun..

Xernox var raskere gitt
Vis hele sitatet...
ja sorry, er trøtt osv. og det har blitt litt rotete her :P

men ihvertfall så er jeg interessert i hvilket databasesystem det var snakk om, trenger ikke å være altfor spesifikk. bare slik at vi vet hva det handler om :P

og beklager om jeg anklaget noen :P
Sist endret av WhiteHat; 10. august 2011 kl. 02:32.
alltså en kompis av meg faren hans er i pst og han har tillgang til de " databasene " med nr osv så kan hende det !
Robz, vi venter i spenning...

EDIT: ok da, lakselv2k, hjelp oss litt, vi venter på kompisen din også xD

Nå tar jeg kvelden....ser innom i morra før jobb.
Sist endret av Luci Tristis; 10. august 2011 kl. 02:34.
Det er sikkert en ekkel følelse av at noen sier dei overvåker deg, mest sannsynleg er det berre noen som prøver og skremme deg. Men viss det er faktisk nokon som truer deg så synes eg virkelig du burde ringe til politiet.
Trådstarter
20 7
#14
robz1
Medlem

Registreringsdato: jul 2007
Sted: where im at
Innlegg: 57
Kvalitetspoeng: 18
Hadde vært spennende om du fikk en melding om litt hvor det stod "Nå lager du en tråd på freak.no" XD
Tror nok du bare må legge deg flat, bendover, bli kidnappa og pult ett par ganger før det er fred å få. Du skal ikke undervurdere gale mennesker.

Du kan jo som du også sier anmelde det til politiet


..dette var det du skrev på den andre tråden.. hvor dum tror du jeg er. det her er seriøst for meg.. gå å vær useriøs en annenplass..

legger meg jeg å. får ikke sjekket innom igjen før i morgen i 23 tiden:/
Trådstarter
20 7
Sitat av Lakselv2k Vis innlegg
alltså en kompis av meg faren hans er i pst og han har tillgang til de " databasene " med nr osv så kan hende det !
Vis hele sitatet...
tusen takk! jeg venter i spenning )
Da får vi bare håpe at han lakselv2k titter innom med tilbakemelding fra faren til kompisen sin

we count on you!
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av robz1 Vis innlegg
Det var en risk jeg måtte ta for å finne ut informasjonen hun jakter etter, en risk som kunne vist seg å fått svært store konsekvenser for meg om det skulle blitt oppdaget.
Som det herlige menneske jeg er, så er ikke "jeg fikk en god følelse" nok av en tilfredsstillelse med henhold til risikoen.

Edit: Nei vel nath, beklager at noen kunne hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke tru det blir noe mindre risk hvis hun betaler enn hvis du sender en fin pm til henne ?
Vet om en fyr, han har en kamerat og faren hans kjenner en mann som jobber et sted og der jobber han sammen med en annen og han har tilgang til alt.. Men han er litt opptatt for tiden så blir litt vanskelig å hjelpe..
Sitat av robz1 Vis innlegg
Det var en risk jeg måtte ta for å finne ut informasjonen hun jakter etter, en risk som kunne vist seg å fått svært store konsekvenser for meg om det skulle blitt oppdaget.
Som det herlige menneske jeg er, så er ikke "jeg fikk en god følelse" nok av en tilfredsstillelse med henhold til risikoen.

Edit: Nei vel nath, beklager at noen kunne hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Og om din far er så mektig, og har den flotte databasen så har han vel sikkert noe til sikkerhetssystemer og på den..?
Og dette har du tilgang til?
Dette er ikke troverdig i det hele tatt, og TS bør etter min mening ikke slå til på dette, men heller gå til politiet som flere andre har påpekt.
Bare sånn rask liten ting jeg la merke til: La merke til domenet demosms.com bruker navnetjenerene ns1/2/3/4/5.supervisors.net, som igjen leder til www.42tele.com. På 42Tele.com er det kontakt detaljer, kan jo prøve å ta kontakt og høre om demosms.com er en av dems tjenester?

Edit:
Igjen så vet vi ikke om det faktisk er demosms.com som blir brukt for sms utsending, og det skal lite til å skrive "DemoSMS" som avsender, så trenger ikke være noe som helst.
Sist endret av pinkrabbitz; 10. august 2011 kl. 02:49.