Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5923
Ein godt oppsatt antivirus trenger ikkje gi beskjeder i hytt og pine. Problemet er at brukere som er mindre kyndige (og av og til dei meir kyndige) meiner ofte dei har meir peiling enn antivirus-programmet.
Ta f.eks. kor mange som trykker på linker i MSN med virus på, sjølv om Windows Live Messenger seier klart ifrå "Å trykke på linker er rissikofare".
Har ikke hatt antivirus program på pcen på lenge, men tenkte at det ville være smart og ha ett.
Til alle dere andre som ikke har antivirus og ikke har planer om å bruke en krone, prøv avast!

Gratis home-edition, og det krever lite av dataen.
ps: husk å skru av stemmen som forteller at du har oppdatert antivirus databasen, forbanna plagsomt
Sitat av Sio Vis innlegg
Det som er så fint med commodo:
"svchost.dll is recognized as a safe process from microsoft, but [randomfil.ran] could not be recognized, do you want to allow [randomfil.ran] to" blablabla
Du ser med en gang om noe tukler med en prosess.
Vis hele sitatet...
Jeg laget for lenge siden en liten dll fil som overstyrte windows sin behandling av vinduer (fftray.dll), hvis et virus ville ha valgt samme vei inn i systemet så ville ikke engang safe mode ha hjulpet mye imot det, til og med antivirus kan ikke finne virus som arbeider på den måten. I beste fall så ville antiviruset ha tatt livet av programmene som ble infisert i user mode.


Sitat av skeptfisk Vis innlegg
antivirus er det største pisset med datamaskiner jeg har vært borti. ødelegger hele brukeropplvelsen. bare pga det velger jeg ubuntu framfor windows
Vis hele sitatet...
Jeg bruker linux med antivirus, av den enkle grunn at jeg skal ikke infisere andre windows brukere med virus.
microsoft security essentials, gutter! Trenger ikkje mer enn det. Og det er gratis.
Myspace gir virus og trojanere innimellom. MSN/Live messenger kan gi virus.
Hvordan vet du at en side ikke er "skummel"?
AVG fungerer godt, og driver ikke rovdrift på ressursene dine. Du overlever sikkert uten, men vil mest sannsynlig ende opp med en treig datamaskin.
Jeg bruker ingen anti-virus. Hvis jeg bruker noe pc-en min bli for treg. Til nå jeg hadde ingen viruser, likevel jeg vet hva jeg gjøre og er forsiktig. Faktisk jeg anbefaler kundene min å bruke en antivirus, det er desverre viktig for meg å bli på sikker side ved kundene min.
Står på de 10 bud ;-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg bruker på windows xp,vista og 7 avast og threatfire sammen og det eneste som popper opp er opdaterings informasjon, pluss at en gang i måneden kommer det en oversikt over registrert aktivitet. For dere som ønsker å kjøre uten antivirus (noe jeg ikke helt forstår), så finnes det et gratis norton virussøk program som du blant annet kan laste ned sammen med adobe flashplayer el.l. fra adobe. Dette programmet søker kun igjenom maskinen etter virus og andre skadelige programmer, men fjerner ingenting, men er alikevel en grei måte å sjekkke maskinen på. Enten du har antivirus eller ikke.

Sitat av Razor Sharp
Jeg bruker linux med antivirus, av den enkle grunn at jeg skal ikke infisere andre windows brukere med virus.
Vis hele sitatet...
Hvilken vil du anbefale til ubuntu 9.10? Har forstått det som at både avg og avst skal kune brukes,men hvem er enklest å forstå? Finnes det enklere alternativer (bortsett fra og droppe antivirus)?
Sitat av somnium Vis innlegg
jeg bruker Mac / OS X og har ikke antivirus installert.
har heller aldri hatt bruk for det.
Vis hele sitatet...
Da vet du ikke om du har bruk for det heller

har brukt avast i flere år, har hatt bruk for det et par ganger..
Sist endret av plastikk; 14. februar 2010 kl. 18:32.
Sitat av methewall Vis innlegg
Hvilken vil du anbefale til ubuntu 9.10?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ClamAV, den skal finnes i pakkebehandlinga i Ubuntu 9.10.
Den kan settes opp til å skanne alle filer du arbeider med, eller du kan velge å bruke den manuelt også.
Jeg tør påstå at common sense er bedre enn de markedsledende antivirusprogrammene.

Jeg kjører både Mac OS/Windows/Linux, og jeg har ikke benyttet AV på noen av disse OS'ene på over 10 år, og selv om jeg surfer på mye snusk styrer jeg unna Cpt. Obvious-ting som nude.jpg.exe. Tar bare samme Trend-sjekken som AtXbYeA en gang i året-ish.
Sist endret av curx; 15. februar 2010 kl. 17:12.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har prøvd ymse varianter av antivirus, og til syvende og sist blir jeg alltid like lei av at de gjør systemet mitt vesentlig tregere. Kan snart ikke være en produsent jeg ikke har prøvd.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Har prøvd ymse varianter av antivirus, og til syvende og sist blir jeg alltid like lei av at de gjør systemet mitt vesentlig tregere. Kan snart ikke være en produsent jeg ikke har prøvd.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv testet ut en hel haug, og de fleste av de har jeg ikke merket at kjører en gang. For øyeblikket bruker jeg AVG, som jeg har blitt veldig glad i; og jeg har ikke sjangs til å merke at det ligger i bakgrund. Det eneste jeg merker er på laptopen når den kjører scans, ettersom den har en singlecore SU3500-prossesor. Tror ny HW tingen for din del.
Antivirus er noe av det første jeg installerer etter en formatering, av prinsipp. Skal nevnes at jeg ikke har hatt et virus på flere år, for utenom de jeg viste jeg muligens kom til å få, når jeg lastet ned diverse programmer.

Tror neppe jeg hadde merket noe om jeg hadde av-installert AVG, men den ligger der som en sikkerhet, hele tiden. Maskinen min har uansett bra nok kapasitet til å kjøre det i bakgrunnen, hva enn annet jeg skal gjøre.
"Hva skal man med bilforsikring? Jeg krasjer jo aldri uansett"
Du merker ikke at du trengte det før det allerede har skjedd.
iik, feilpostet.
Sist endret av Volch0k; 15. februar 2010 kl. 18:40.