Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6005
Sitat av detos
torsken, det står ingen steder om det er xp eller noe annet.. men det ser ut som xp...
Vis hele sitatet...
bare til å skrive kjør cmd> ver så finner du det ut (men dos er stengt?)
Trådstarter
hehe.. Det stemmer..
Sitat av detos
hehe.. Det stemmer..
Vis hele sitatet...
At folk må være så jævla paranoide:P
Sitat av detos
selve maskinen er låst inn i et skap jeg ikke har nøkkelen til, men hvis du tenker hvor i verden det befinner seg, så er det på skolen min:P
Vis hele sitatet...
Bryt opp skapet da vell?, skulle ikke være noe problem det, med mindre maskinen er lokalisert på et trafikert område?
Trådstarter
Den er det stedet flest besøker hver dag..:P
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
For å kille off et par myter her så må jeg få rette litt på dere.

1) Nei, du blir ikke administrator PÅ DOMENET av å trekke ut nettverkskabelen. Du trenger strengt tatt ikke å trekke den ut, du kan like greit velge at den skal logge seg inn lokalt på maskinen, og ikke via domenet.

2) Det virker som at IT-avdelingen på din skole er litt above average så jeg *tviler* på at administratorpassordet lokalt på PCene er samme som på domenekontrolleren.

Mest sannsynlig sitter du på en tynnklient. Ofte er disse sikrere på brukerbegrensning enn en begrenset konto på Windows XP.
Hvis det er som noen sa at det ikke er passord i safe mode, så kan du vel reboote uten tilgang til av/på knapp og startmeny ved å trykke ctrl alt del og på opp taskman (burde fremdeles fungere) og reboote derfra.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av w0t.
Hvis det er som noen sa at det ikke er passord i safe mode, så kan du vel reboote uten tilgang til av/på knapp og startmeny ved å trykke ctrl alt del og på opp taskman (burde fremdeles fungere) og reboote derfra.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er lenge siden det fremprovoserte en reboot. Du kommer bare til standard loginscreen hvor du kan velge diverse valg. En del valg krever at du er innlogget.
▼ ... over en måned senere ... ▼
det du kunne gjort for å kommet inn på HD kunne jo vert å skrive inn C i adresse linja i IE....
derfra kunne du leita deg fram til ms-dos og til slutt <at "12:12" /interactive "cmd.exe> osv....
merk at dette er klokkeslettet, et minutt forseint-----^
har du prøvd å trykke på windows keyen på keyboarden? er masse "backdoors" du kan bruke her. og eg har ikkje funnet ei eineste maskin enda som eg ikkje har komt forbi desse sperrene på. uten å bruke java-exploit eller flash.

det finnest mange hurtigkommandoer som åpner opp forskjellige ting. og det er veldig sjelden admins slår av disse. siden så visst du bruker IE så kan du skrive C: \ i addresse linja for å komme deg på C stasjonen.

edit:
du kan og prøve å starte opp i sikkhetsmodus (på oppstart trykker du F8 og velger sikkerhetsmodus)
Sist endret av itZsaiN; 7. mai 2007 kl. 19:39.
Trådstarter
hva skal jeg gjøre etter jeg har trykket windowsknappen da? og de andre tingene du foreslo virker ikke..
Jeg tviler på at det hjelper å starte maskinen i sikkermodus. Passordet på administrator vil fortsatt eksistere.

Det finnes metoder som man kan klare å få rettigheter med.
Hvis du har tilgang til USB port på maskinen så kan du programmere et lite program som installerer en keylogger på maskinen som en services, og det er viktig at keyloggeren kjører som en services. Sannsyligheten for å bli tatt da er mye mindre enn hvis den kjører som en prosess. Du må også lage en autokjør fil til denne keyloggeren, slik at når du stikker USB minne inn i USB porten så installerer den seg selv, eller kopieres over til oppstarts mappen. Slik at når en admin logger på så vil keyloggeren installeres, dette er med tanke på at du sannsynligvis ikke har tilgang til å installere programmer på maskinene.

I tillegg så er det å anbefale å programmere keyloggeren selv, sikkerhets programmer oppdager fort keyloggere som er lastet ned fra internett.

OBS: det viktig at alt som foretaes på maskinene ikke kan spores tilbake til deg, for det er både straffbart og svekker tillitten din ved å hacke datamaskiner. Så jeg tar ikke noe ansvar for det du gjør, i tillegg så bør du skaffe deg en annen konto til å foreta deg "tiltakene" på, for å skaffe deg en annen konto kan du bruke "se over skulder metoden", bare følg med når noen logger seg på, jenter har som oftes usikkre passord som er enkle å gjette seg til, eller å klare å se mens dem skriver det.

Loggen fra keyloggeren bør lagres på en plass som er lite brukt, men som alle har tilgang til, på denne måten så kan ikke dem spore deg til loggen. Sjekk loggen daglig fra en annen konto enn din. En vakker dag så vil det stå brukernavn og passord til en admin der, hvis ikke keylogger har blitt oppdaget før.

Men du må huske på at et Active Directory nettverk til en videregående skole er stort, og som oftes så er det ikke bare en adminsistrator som administrerer dette nettverke, som oftes så sitter det mange små administratorer på det nettverke som administrerer hver sin del av nettverket, og på denne måten så er det vanskeligt å få kontroll over hele nettverket, med mindre du har hatt flaks og fått passordet til hovedadministratoren.
Og hvis du ikke har tilgang til en USB port så husk finnes det andre måter å presse en keylogger inn på maskinene.

Men jeg ønsker deg lykke til på "proskjekt hack skolen"
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
takk for tipsene.. men de virker desverre ikke,,
hvaslags maskin sitter du på?
tynn-klient mot en terminalserver?
kan du høyreklikke?
starte taskmanager(høyreklikk på oppgavelinjen og velg oppgavebehandling/task manager)?

Sist endret av larswey; 30. mai 2007 kl. 10:04.