Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 467
Jeg trenger et program som kan mounte dvd og cd bilder virutalt. Her er ikke kommando linjen som man kan skrive et alternativ. Det funker ikke med normale brukere. Vil helst ha opensuse dvden tilgjengelig til alle tider så jeg slipper å glemme cdene, og ikke for installert progs. (tar måten er litt slitsom, plus at jeg sliter med å finne progs som det står at funker med opensuse, ved å bruke installere prog funkjsonen slipper jeg det.
Sist endret av Arath.inc; 3. mars 2007 kl. 14:33.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kopier innholdet til en vilkårlig plass. Du trenger ikkje virtual cd/dvd monteringsverktøy for det. Du treng kun ISO-image en plasspå disken, og gi suse beskjed om kor det er.

mount -t loop isofil.iso mountpnt/ fungerer forøvrig fint.

Du bør også lese litt på opensuse sin wiki, som beskriver oppsett av yast2 med andre kilder enn cd.

Og, google it i framtida. Ikkje spør for kvar minste detalj.
Beklager hvis jeg spør for mye,men jeg prøver faktisk i flere timer før jeg spør om hjelp.