Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 12550
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Vet om en fyr, han har en kamerat og faren hans kjenner en mann som jobber et sted og der jobber han sammen med en annen og han har tilgang til alt.. Men han er litt opptatt for tiden så blir litt vanskelig å hjelpe..
Vis hele sitatet...
*sukk* Her er vel kommentarer overflødige..
kjipt at folk troller når hu trenger hjelp.
Sitat av Affe Vis innlegg
Jeg vil ikke tru det blir noe mindre risk hvis hun betaler enn hvis du sender en fin pm til henne ?
Vis hele sitatet...
Nei, men det ville gjort risken verdt å ta.
Noe den ville vært, hadde folk bare vært litt seriøse. I mens kan jeg jo godte meg med fasit-svaret og kose meg over omverdenens tapre forsøk på å løse puslespillet.
du er blir jo maks drittsekk om du allerede har svaret, men bare lar det ligge når en jente er redd får hva som potensielt kan skje, ihvertfall sykisk nå. -.-
Sykisk er ett ukjent begrep for meg.
Ønsker ikke å poste noe særlig mer i tråden, men må få lov til å forsvare meg (^maks drittsekk) når jeg tilbyr
en løsning som alle vinner på og det blir møtt med diverse anklagninger og ala "gtfo, det her gidder jeg ikke"

Når det kommer til å gi ut slik informasjon, så er også personvern en ting som kommer til spille.
Har også postet informasjon om div. hendelser som kan oppstå i den andre tråden som gjelder tema, så det beste er nok å kontakte politiet, er ikke som om fattigmann må punge ut for å anmelde.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Nei, men det ville gjort risken verdt å ta.
Noe den ville vært, hadde folk bare vært litt seriøse. I mens kan jeg jo godte meg med fasit-svaret og kose meg over omverdenens tapre forsøk på å løse puslespillet.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk sykt lyst til å henge med deg.

Regner med hun er smart nok til å skjønne at det kan være en scam.
Utover politiet har ihverfall opplysningsselskaper (1881, 1880 etc.) tilgang på grunndata fra teleoperatørene. Dette inkluderer skjulte numre. Min "bakdør" inn hos en av dem er dessverre borte, men kjenner du noen som jobber med databasene for slike firma kan de hjelpe hvis de tar risikoen...
Ligger hos Telenor.

Tror uansett alle her er enige om at dette er en sak for politiet.
Sitat av nathalie Vis innlegg
jeg mener jo ikke her og nå, men det er første gang jeg har skrive noe på et forum noen gang, og skjønner ikke helt hvordan det fungerer. alle svarer jo og spørr om helt andre ting en det jeg lurer på.. om noen bare hadde skrive "jeg skal se på det" så hadde jeg bare venta på en eventuel tilbakemelding jeg.. tror jo ikke folk er supermann.. men dette forum greine var visst ikke noe for meg.. er sliten nok av hele sitvasjonen..utrolig mange spesielle mennesker her inne.. går det ikke ann og sende en privat innboks eller noe her kanskje? kan du ikke bare sende meg en meld om du skulle finne ut noe da så orker jeg ikke lese mere av alt det rare folk henger seg opp i.. om noen syntes det er en absurd historie..javel..skal jeg liksom svare på det? nei det her var ikke noe for meg.. takk til alle dere med seriøse svar! det var verd et forsøk
Vis hele sitatet...
Det er sånn det forumet her foregår. Først skal det en lang diskusjon til for å finne ut hva som er problemet/hvem som bryr seg/hva man kan gjøre og spesielt hva man IKKE kan gjøre, får noen evt. kommer fram til et svar. Ikke bekymre deg
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Det er sånn det forumet her foregår. Først skal det en lang diskusjon til for å finne ut hva som er problemet/hvem som bryr seg/hva man kan gjøre og spesielt hva man IKKE kan gjøre, får noen evt. kommer fram til et svar. Ikke bekymre deg
Vis hele sitatet...
Du glemte ubrukelige innlegg som ikke hjelper saken eller diskusjonen.
Sitat av robz1 Vis innlegg
Sykisk er ett ukjent begrep for meg.
Ønsker ikke å poste noe særlig mer i tråden, men må få lov til å forsvare meg (^maks drittsekk) når jeg tilbyr
en løsning som alle vinner på og det blir møtt med diverse anklagninger og ala "gtfo, det her gidder jeg ikke"

Når det kommer til å gi ut slik informasjon, så er også personvern en ting som kommer til spille.
Har også postet informasjon om div. hendelser som kan oppstå i den andre tråden som gjelder tema, så det beste er nok å kontakte politiet, er ikke som om fattigmann må punge ut for å anmelde.
Vis hele sitatet...
Du sier det ville være verdt risken om du fikk betalt for det, allikevel har du sjekket det ut FØR du har fått betalt?

Makan til ufølsom person du er da...

Sitat av prenix Vis innlegg
Du glemte ubrukelige innlegg som ikke hjelper saken eller diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Ja sånn apropos det så bidro jo du ganske mye med den posten der
Sist endret av bamsegutt; 12. august 2011 kl. 09:36.
1. Nummeret trenger ikke ligge hos Telenor fordi nummeret er på deres serie. Som dere kjenner til så kan telefonnummer porteres i dag.
2. Hvis man er på Telenors nett kunne man tidligere ringe 1945+nummeret+Ring-tasten sjekke hvilken operatør et nummer har (får ikke sjekket dette fra Netcoms nett)
3. Hvis man jobber i en større bedrift så har man en kundedatabase eller profildatabase så har man ofte mulighet til å søke etter telefonnummer eks. jobber i Komplett så kan man sikkert søke etter telefonnummer. Kanskje det er det denne personen har gjort fra sin far sin PC.
Sitat av Prompelukt Vis innlegg
1. Nummeret trenger ikke ligge hos Telenor fordi nummeret er på deres serie. Som dere kjenner til så kan telefonnummer porteres i dag.
2. Hvis man er på Telenors nett kunne man tidligere ringe 1945+nummeret+Ring-tasten sjekke hvilken operatør et nummer har (får ikke sjekket dette fra Netcoms nett)
3. Hvis man jobber i en større bedrift så har man en kundedatabase eller profildatabase så har man ofte mulighet til å søke etter telefonnummer eks. jobber i Komplett så kan man sikkert søke etter telefonnummer. Kanskje det er det denne personen har gjort fra sin far sin PC.
Vis hele sitatet...
Neh. Er nok heller en person som sliter med ett miserabelt nivå av datakunnskaper, og derfor må prøve å koke sammen noe.

On-Topic:

Nathalie sender deg info på pm. Har en kontakt her på freak som har hjulpet med med dette før (gratis). Veit hvordan det er å bli trakasert over tlf.
Sitat av Prompelukt Vis innlegg
1. Nummeret trenger ikke ligge hos Telenor fordi nummeret er på deres serie. Som dere kjenner til så kan telefonnummer porteres i dag.
2. Hvis man er på Telenors nett kunne man tidligere ringe 1945+nummeret+Ring-tasten sjekke hvilken operatør et nummer har (får ikke sjekket dette fra Netcoms nett)
3. Hvis man jobber i en større bedrift så har man en kundedatabase eller profildatabase så har man ofte mulighet til å søke etter telefonnummer eks. jobber i Komplett så kan man sikkert søke etter telefonnummer. Kanskje det er det denne personen har gjort fra sin far sin PC.
Vis hele sitatet...
Nummerserie har ingenting med saken å gjøre.

Nummeret ligger under operatørkode 832 i NRDB (Nasjonal Referanse Database)

832 er tilbyderen Telenor Norge AS, hadde dette nummeret vært portert over til en annen operatør, hadde operatørkoden blitt endret!
Sist endret av 58436950551817; 12. august 2011 kl. 14:56.
Sjekk ut denne linken http://www.6a6.org/phone/0311/47653478/
Oversett den til norsk...
Dette står på siden:
Disclaimer : antall søkesider bare gi en utveksling plattform, om du vil jukse / sjikanerende telefonsamtaler ikke mindre enn konklusjoner, bestemmes av seerne selv. Denne siden er en løgner på eksponering 47653478 / sjikanerende telefonsamtaler all informasjon skapt av surfere, denne artikkelen representerer forfatternes synspunkt, og antall spørringen nettverk Lichangwuguan.
Hei !

Kan bekrefte at nummeret er registrert hos Telenor.
Nummeret er derimot ikke et aktivt abonnement hos Telenor per tidspunkt.

Dermed sitter du i grunn bare med en plausibel forklaring, som er at noen har brukt en "sende sms fra annet nummer"-tjeneste; noe som en fem-åring kan få til i dag.

Håper dette oppklarte litt.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Tenkte bare jeg skulle opplyse om at DemoSMS er et program som brukes til 'SMS Bombing' eller å sende gratis SMS til mobiltelefon..
nightLook kommer med en bra opplysning her. Hvordan fant du ut av det foresten?

Nummeret er altså en dead end. Da må du se på opplysning i selve meldingen. Hvilke situasjoner og tidspunkt er det stalkeren beskriver som han ikke burde vite om? Hvem andre enn deg selv er det som vet om dette? Kun deg?

Tenk igjennom dette og forsøk å finn ut hvordan han har fått denne informasjonen. Kan det være at han overvåker pc'en din? Eller kanskje deg via webkameraet på pc'en din? Finner du ut hvordan han observerer deg så er du vertfall et steg nærmere å beskytte deg selv.
Sitat av Hak5Fan Vis innlegg
nightLook kommer med en bra opplysning her. Hvordan fant du ut av det foresten?

Nummeret er altså en dead end. Da må du se på opplysning i selve meldingen. Hvilke situasjoner og tidspunkt er det stalkeren beskriver som han ikke burde vite om? Hvem andre enn deg selv er det som vet om dette? Kun deg?

Tenk igjennom dette og forsøk å finn ut hvordan han har fått denne informasjonen. Kan det være at han overvåker pc'en din? Eller kanskje deg via webkameraet på pc'en din? Finner du ut hvordan han observerer deg så er du vertfall et steg nærmere å beskytte deg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg er telenorforhandler, derfor tilgang til de tidligere omtalte superdupermegasegadatabasene som pappaen til samtlige andre medlemmer her tydeligvis sitter og ruger på. Herre.

For å legge diskusjonen død: Dama er jo tilbakestående om hun ikke anmelder dette. Helt seriøst. Hun skriver som ei høne og gir bare små biter av informasjon som er FULLSTENDIG ubrukelige. Hadde hun faktisk hatt et snev av frykt for sitt eget liv, hadde hun anmeldt det før hun registrerte seg på "FREAK.NO" og beskrev problemet sitt. Er da vitterlig like stor sjangse for at dette er en fyr som bare ville vite hvem som eide et nummer, og fabrikerte VERDENS DÅRLIGSTE dekkhistorie.