Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 21880
Så skjedde det... Jeg er blitt oppdaget. Så nå ryker jobben, stoltheten, venner på jobb. Mister alt. Møte på jobb i morgen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Innrømme alt? Eller prøve å nekte.. Blir det politisak så tar jeg livet mitt. Kommer ikke til å klare det. Har tre barn jeg elsker over alt på jord, men skammen over hva jeg har gjort overskygger alt. Faen så dum jeg har vært. Har tatt oxynorm og div andre ting. Ikke vært rusa på jobb. Fortjener å miste autorisasjonen. Men kan ikke leve med skammen.
har de kalt inn andre også eller kun deg?
Hvis vi skal tenke etikk, burde du være ærlig med en gang. For å stjele fra jobben er absolutt ikke greit, men samtidig har du barn du skal forsørge og løgn kan være det beste alternativet. Men kun hvis det ikke finnes noen bevis for deg i det hele tatt! Men husk at vi alle mennesker gjør feil, mange som har gjort akkurat det samme som deg. Og det beste er, du vil lære av det og utvikle deg som person. Jeg håper alt ordner seg for deg og at du blir kvitt avhengigheten, heier på deg!

Akan kan hjelpe
Akan har laget individuelle avtaler som den ansatte kan inngå med arbeidsgiver.

– Det gir arbeidstaker en mulighet til å bygge opp igjen tilliten. Avtalen inneholder muligheter for rustesting og hvordan oppfølging skal gjøres. Den kan også inneholde begrensninger i arbeidsoppgaver, som for eksempel medisinutdeling, sier Sjøvoll.

Det er vanlig at en slik avtale strekker seg over to år.

Arbeidsgiver kan også selv finne løsninger.

– Flere av sykepleierne jeg intervjuet fikk beholde jobben, selv om de hadde mistet sin autorisasjon. Noen fikk assistentjobb, eller de fant andre oppgaver som vedkommende kunne utføre til de eventuelt får tilbake autorisasjonen sin, sier hun.
Vis hele sitatet...
Link til artikkel

Akan sin hjemmeside: https://akan.no/
Ser alle innleggene dine er om rus og slit.

Ifølge alt du nevner virker det som om du har rusa deg ganske hardt. Visste ikke at du var sykepleier og jobbet side om side med narkotika.

Vil ikke være en drittsekk her, men det blir nok politisak hvis de har gått så langt som å kalle deg inn på et møte. Hadde det vært penger som manglet fra en privat bedrift kunne du i isåfall betalt tilbake e.l, men piller er nok vanskelig å gulpe opp igjen. Og antar du jobber et ganske oppegående sted som tar slikt veldig alvorlig.

Ellers hadde det vært helt bak mål av dem. Kan jo ikke anklage noen for alvorlig tyveri uten bevis eller sterk nok mistanke til å kunne konfrontere deg med det.

Men for å svare deg bedre må du nesten beskrive litt mer:

- Er det kun veldig få ansatte med tilgang til medisinrommet? Kan det ha vært andre enn deg?

- Kanskje de har i lang tid mistenkt deg, og lagt feller for å se om det forsvinner akkurat når du er på jobb.

- Kanskje de bare kaller inn alle en og en for å opplyse om svinn

- Kanskje du har virket litt rusa, og mistanker har ballet på seg

Hvordan kalte de deg inn?

Jeg har sett to tyveri-episoder med kollegaer i mine år i arbeidslivet - og begge endte med politisak på begge

1. Jobbet på Posten, en kollega stjal flere gullsmykker fra en gullforhandler som sendte gullet i spesifikke konvolutter som ble åpnet og kastet, og gullet forsvant. Alt dette var fanget opp av skjulte kameraer i taket, som var i superhøy kvalitet, så de kunne zoome inn på omtrent alle detaljer som var på smykket.

2. Jobbet i et leiebil-selskap, en ansatt hadde jobbet i julen/romjulen, og tatt med seg 6-7 nøkler, og kommet tilbake med vennene sine når det var stengt i mange dager. Hentet 6-7 biler og kjørt avgårde.

Den dag idag vet vi ikke helt hva han prøvde på. Så fort han fikk beskjed om at politi var kontaktet parkerte han alle bilene på et sted i Oslo og leverte nøklene tilbake der han jobbet uten å møte opp selv

3. Samme sted, en ansatt stjal bensin fra bensinkortet. Og ble tatt opp på kamera hvor han sto og fylte opp full tank til sine bekjente, og sikkert tatt en liten sum selv
Leste den andre tråden din nå. Du har det vondt og ønsker deg ut av situasjonen, og har ingen å snakke med. Du skriver til og med at du skulle ønske noen visste. Vel, nå har du sjansen til nettopp det, benytt den til å be om hjelp. Begynn med å bare fortelle det til en person nå med en gang, mannen, venninna, en kollega eller noen som kan være med på møtet. Du står i en helt forferdelig vond situadjon som kan vise seg å være det beste som kunne skjedd.
Sitat av *pi Vis innlegg
Leste den andre tråden din nå. Du har det vondt og ønsker deg ut av situasjonen, og har ingen å snakke med. Du skriver til og med at du skulle ønske noen visste. Vel, nå har du sjansen til nettopp det, benytt den til å be om hjelp. Begynn med å bare fortelle det til en person nå med en gang, mannen, venninna, en kollega eller noen som kan være med på møtet. Du står i en helt forferdelig vond situadjon som kan vise seg å være det beste som kunne skjedd.
Vis hele sitatet...
Men som nevnt tidligere over, vær veldig forsiktig.......

Du har 3 barn du må ta vare på. Sannheten kan føles godt, men kan også ødelegge livet ditt helt

Plutselig mister du jobben, barnevern trukket inn, politisak, og ikke minst - du mister jobben, og alle kommende jobbintervjuer kommer til å lure på hvorfor du sluttet, eller be om referanse

Nevner du ikke denne jobben i det hele tatt kommer de til å spørre hvorfor du har årevis med hull i cv-en.

Plutselig står du der, med sannheten ute i det fri - og er haug med andre problemer istedet. Problemer som kommer til å føles så tunge at du skulle ønske du bare blånektet tvert fra dag én.
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Men som nevnt tidligere over, vær veldig forsiktig.......

Du har 3 barn du må ta vare på. Sannheten kan føles godt, men kan også ødelegge livet ditt helt

Plutselig mister du jobben, barnevern trukket inn, politisak, og ikke minst - du mister jobben, og alle kommende jobbintervjuer kommer til å lure på hvorfor du sluttet, eller be om referanse

Nevner du ikke denne jobben i det hele tatt kommer de til å spørre hvorfor du har årevis med hull i cv-en.

Plutselig står du der, med sannheten ute i det fri - og er haug med andre problemer istedet. Problemer som kommer til å føles så tunge at du skulle ønske du bare blånektet tvert fra dag én.
Vis hele sitatet...
Det er ikke først og fremst en tyverisak, men en sak om en ansatt med et rusproblem. Du kommer ikke bedre ut av det ved å blånekte på noe de åpenbart allerede har skjønt og nekte å ta imot hjelp. Situasjonen ts beskriver i sin forrige tråd er i lengden heller ikke kompatibel med god omsorg for tre barn.
Er poenget med tråden å få tips til hva du burde gjøre eller hvordan du kan komme deg unna hele greia? Isåfall så trenger vi litt mer info som f.eks: Vet dem med sikkerhet at det er du som har buffa medisiner? Isåfall hvordan vet dem at det er deg? Er du clean til en eventuell urinprøve? Vet dem at du har tatt mye eller kan du komme deg unna med å si at du har tatt noe oxynorm fordi du har hatt vondt?
Trådstarter
Jeg tenker vel egentlig å legge meg langflat, for jeg tror de har beviser. På en måte kan det være lurt, jeg får kanskje hjelp.. Har hatt det vondt lenge nå. Men det verste er barna. Har skjult det for dem, de har ikke tatt skade av mitt misbruk. Men er livredd for barnevernet. Og at pappaen til barna krever at gutta flytter til ham. Da går jeg under.

Jeg har skrevet ut smertestillende til pasienter og tatt de selv. Ble ikke oppført på kurven..
Sist endret av Bomsideisi; 27. mars 2019 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke for å være kjip men de unge burde vel være hos far så lenge du sliter såpass med rus uansett.. vet ikke om jeg hadde trivdes så mye med alene mor på de cocktailene du har slengt i deg
Tja.. hva som er best for deg det vet dessverre ikke jeg. Men hadde jeg hatt unger og noen hadde tatt dem fra meg så hadde eventuelle rusproblemer eskalert for min del tror jeg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å se an litt hva dem vet osv før jeg la meg flat, det kan jo hende at dem ikke vet hvor mye som mangler om det har pågått lenge, eller at dem kanskje ikke kan bevise at det er deg i det hele tatt. Hvor gamle er barna om jeg tør spørre? Uansett, lykke til. Håper det ordner seg med både barn og rusmisbruket

Hvordan tror du selv at dem har fått vite det om du har skrevet ut til andre og tatt dem selv forresten?
Sist endret av Alge; 27. mars 2019 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Jeg tror de har hatt en liten mistanke en stund.. Jeg skal høre på hva de har å si før jeg legger meg langflat. Barna er 11 og 13.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er ikke først og fremst en tyverisak, men en sak om en ansatt med et rusproblem. Du kommer ikke bedre ut av det ved å blånekte på noe de åpenbart allerede har skjønt og nekte å ta imot hjelp. Situasjonen ts beskriver i sin forrige tråd er i lengden heller ikke kompatibel med god omsorg for tre barn.
Vis hele sitatet...

Ser den. Ser spesielt også den delen du skriver med at den livsstilen ikke fungerer med barn

Men jeg vil heller ha sjansen til å kutte ut et rusmiddel på egen maskin, uansett hvor hardt det er, enn at man skal bli tvunget til det av staten den dagen man blir tatt for ruskjøring. For det har vist seg mange ganger å være et helvetes leven.

Har bekjente som ble tatt i 18-20 års-alderen for ruskjøring. Og istedet for bot og fengsel ble det 3-4 års oppfølging med pissings, kurs for å bearbeide rus og masse annen drit de må igjennom

Mens andre blir arrestert hver måned og får ikke så mye som tilsnakk av politiet.

Samfunnstapere som ødelegger heiser, gjør hærverk, truer sivile mennesker uten grunn og ruser seg offentlig blir såvidt snakket til av politiet, mens mennesker i oppegående liv og som har jobb og ansvar blir behandlet som tungt kriminelle så fort de blir arrestert.

Trådstarter trenger hjelp, men ikke av det norske politiet, det kan jeg nesten garantere at hun kommer til å angre på hvis hun er glad i barna sine.

Beste måten for henne nå er å skjerpe seg, ta dette som en wakeup call, og prøve å legge det bak seg og slutte med narkotika for barnas beste.

Dette kan være en blessing in disguise, men kommer til å bli ulv i fåreklær hvis du ber om hjelp og innrømmer alt. Da kan du vinke farvel til et normalt liv. Og si til velkommen til et helvetes mas i lang tid framover

Ja, jeg har flere tidligere rusmisbrukere i familien.
Trådstarter
Så du mener jeg bør nekte til krampa tar meg? Har null problem med å slutte på dagen hvis denne saken her ordner seg. Nå er jeg bare livredd for at barnevernet blir innblandet, at barna må flytte til sin far, for det er noe de IKKE ønsker. Og innrømmer jeg alt så er det vel en sjans for at jeg mister barna?
Sitat av Bomsideisi Vis innlegg
Jeg tenker vel egentlig å legge meg langflat, for jeg tror de har beviser. På en måte kan det være lurt, jeg får kanskje hjelp.. Har hatt det vondt lenge nå. Men det verste er barna. Har skjult det for dem, de har ikke tatt skade av mitt misbruk. Men er livredd for barnevernet. Og at pappaen til barna krever at gutta flytter til ham. Da går jeg under.

Jeg har skrevet ut smertestillende til pasienter og tatt de selv. Ble ikke oppført på kurven..
Vis hele sitatet...
Du kan:

1. Legge deg langflat, og si velkommen til barnevernet som er stappfull av rare sosiopater fra BI som bare vil vise seg fram for kollegaer,og kommer til å gjøre alt de kan for å gjøre det mest komplisert for deg, og mest profesjonelt for dem

2. Ta dette som lærdom og aldri røre narkotika mer. Du blir en annen person edru, du får ryggrad til å kjefte på mennesker som behandler deg dårlig. Du ser folk i øynene osv

Piller er noe dritt, slutt med det asap. Hvis du virkelig må ha noe er pot en klassiker for å slappe av etter jobb.

Piller derimot... Holy fuck. En i familien min har testet all mulig narkotika.. og han sier ingenting treffer så hardt og lenge, og så avhengighetsskapende som pharmaceuticals

Jeg fikk noen piller ifm en operasjon i armen noen år tilbake. Fy faen som det smalt hver gang jeg spiste en half pille. Lå helt mongo i sengen til kroppen fikk liggesmerter - jeg følte meg tilogmed dum og irrasjonell etter de få dagene med piller
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Ser den. Ser spesielt også den delen du skriver med at den livsstilen ikke fungerer med barn

Men jeg vil heller ha sjansen til å kutte ut et rusmiddel på egen maskin, uansett hvor hardt det er, enn at man skal bli tvunget til det av staten den dagen man blir tatt for ruskjøring. For det har vist seg mange ganger å være et helvetes leven.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at staten tvinger deg til å slutte. Om du derimot vil fortsette og gjøre noe som krever edruelighet for å ikke utgjøre en risiko for andre må du det. Det er jo åpenbart mye bedre at det blir et "helvetes leven" for den som ruskjører enn at den personen dreper/skader noen.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Har bekjente som ble tatt i 18-20 års-alderen for ruskjøring. Og istedet for bot og fengsel ble det 3-4 års oppfølging med pissings, kurs for å bearbeide rus og masse annen drit de må igjennom
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig. Om de vil få tilbake retten til å kjøre bil må de vise at de evner å holde seg edruelig, slik at de ikke dreper noen i trafikken.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Mens andre blir arrestert hver måned og får ikke så mye som tilsnakk av politiet.

Samfunnstapere som ødelegger heiser, gjør hærverk, truer sivile mennesker uten grunn og ruser seg offentlig blir såvidt snakket til av politiet, mens mennesker i oppegående liv og som har jobb og ansvar blir behandlet som tungt kriminelle så fort de blir arrestert.
Vis hele sitatet...
De menneskene måtte gått gjennom samme opplegget om de hadde blitt tatt for ruskjøring. Videre er denne gruppen du omtaler ofte mennesker som er psykisk syke, og da er ikke problemet deres atferd men manglende statlig oppfølging.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Trådstarter trenger hjelp, men ikke av det norske politiet, det kan jeg nesten garantere at hun kommer til å angre på hvis hun er glad i barna sine.

Beste måten for henne nå er å skjerpe seg, ta dette som en wakeup call, og prøve å legge det bak seg og slutte med narkotika for barnas beste.

Dette kan være en blessing in disguise, men kommer til å bli ulv i fåreklær hvis du ber om hjelp og innrømmer alt. Da kan du vinke farvel til et normalt liv. Og si til velkommen til et helvetes mas i lang tid framover

Ja, jeg har flere tidligere rusmisbrukere i familien.
Vis hele sitatet...
Buhu, forferdelige mennesker i politiet og barnevernet som vil forsikre seg om at barna har en trygg og god oppvekst og at alkoholpåvirkede mennesker ikke kjører på veiene.
TS vil ikke bli fratatt barna sine på grunn av at hun har misbrukt rusmidler, om hun utenom det har evnet å ta godt vare på de. De vil derimot følge dette opp for å forsikre seg om at barna har det greit.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Du kan:

1. Legge deg langflat, og si velkommen til barnevernet som er stappfull av rare sosiopater fra BI som bare vil vise seg fram for kollegaer,og kommer til å gjøre alt de kan for å gjøre det mest komplisert for deg, og mest profesjonelt for dem

2. Ta dette som lærdom og aldri røre narkotika mer. Du blir en annen person edru, du får ryggrad til å kjefte på mennesker som behandler deg dårlig. Du ser folk i øynene osv

Piller er noe dritt, slutt med det asap. Hvis du virkelig må ha noe er pot en klassiker for å slappe av etter jobb.

Piller derimot... Holy fuck. En i familien min har testet all mulig narkotika.. og han sier ingenting treffer så hardt og lenge, og så avhengighetsskapende som pharmaceuticals

Jeg fikk noen piller ifm en operasjon i armen noen år tilbake. Fy faen som det smalt hver gang jeg spiste en half pille. Lå helt mongo i sengen til kroppen fikk liggesmerter - jeg følte meg tilogmed dum og irrasjonell etter de få dagene med piller
Vis hele sitatet...
Det er svært få fra BI, eller ingen som jobber hos barnevernet. Det er i all hovedsak sosiologer og barnevernspedagoger. Ville heller ikke sett på det som spesielt forsvarlig å røyke marijuana etter jobb når en har to barn å passe på.
Sist endret av Skepty; 27. mars 2019 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Nekt om du tror det blir vanskelig å bevise, ærlighet straffer seg ofte.
Legg deg flat. Grin. Si at du ønsker hjelp.
Sliten dame på 41 år her...
Har snart i 5 år drevet å ruset meg på piller og div annet drit. Vet ikke hvor mange dager jeg har brukt på å ligge i fosterstilling med sterke abstinenser og angst. Har vært uker uten dop, men så er det påan igjen. Og jeg hater meg selv for det livet jeg lever. Ingen vet hvordan jeg har det. Ønsker så inderlig å bli rusfri! Men tørr ikke å be om hjelp da jeg er redd for konsekvensene.
Har en helvettes-dag idag. Trykker i meg C-vitaminer og kosttilskudd i håp at jeg skal føle meg bedre. Skulle ønske på en måte at noen viste hva jeg sliter med, men vennene og familien min konmer til å få sjokk dersom de får vite det. Går litt til psykolog, men er redd for at han forteller det til arbeidsgiver. Hvem kan jeg snakke med? Vil ikke leve dette livet mer.. Utad er alt perfekt. Men livet mitt er blitt en tragedie. Null glede uten dop. Ønsker å bli lykkelig på ekte...😔
Vis hele sitatet...
Dette er altså din beskrivelse av egen livssituasjon. SELVSAGT går det ut over barna dine at omsorgspersonen deres har det sånn. Å være forelder krever litt mer enn å være nykter nok til å ikke kjøre av veien på vei til fotballtrening eller sovne fra grandisen i ovnen.

"Nekt alt alltid" er det foretrukne rådet man får av folk her inne når "sosiopatene" i samfunnet prøver å regulere oppførselen deres. Det funker sikkert dritbra når du er 17 år og tatt for butikknasking. Du er en voksen person med ansvar som må få livet ditt tilbake på stell. Et godt samarbeid med arbeidsgiver, barnevern, eksmann etc krever at du viser at du er nettopp det.

Dette er bunnen, nå må du ta en ting om gangen. Skaff deg først noen å snakke med som kan støtte deg i de dagene du har foran deg nå. Så må du ta ansvar, ta imot hjelp der du kan, gjenoppbygge tillit og håndtere eventuelle problemer som fikk deg til å begynne å ruse deg i utgangspunktet.

Du skriver ekte og ærlig, og jeg har skikkelig vondt av deg. Jeg tipper livet ditt om et par år er mye bedre enn det du beskriver i den siterte teksten her.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle først si at du burde nekte, men så leste jeg dine tidligere poster her på forumet. Hadde jeg vært deg ville jeg sett på dette som et vendepunkt i livet. Legg kortene på bordet, innrøm at du sliter og trenger hjelp, så tror jeg livet ditt vil forbedre seg fra nå av. Bare ikke grav deg ned i elendigheten. Da er det lett å ty til rus for å døyve de negative følelsene, og vips så sitter du på gata og skyter dritt i årene.
Nekter å tro at misbruket ditt ikke går ut over barna når det er så heftig som du beskriver, og at du er så kjørt at du stjeler det jeg antar er store mengder fra jobben mens du prøver å "skylde" på pasientene.

Og at du "truer" med å ta ditt eget liv også, da... Patetisk.

På tide å skaffe seg hjelp og sette barna først. Jeg tror de veldig gjerne vil ha en mor i livet sitt så lenge de kan, og helst ikke en pillenarkoman løgner som lefler med suicidale fantasier.

Du må seriøst ta deg sammen og få ordentlig hjelp. Om du så velger å lyve ræva av deg må du finne noen å snakke med eller kanskje booke en avrusning?

Er far tilregnelig og i bildet? Kanskje barna burde bo der en stund mens du fikser greiene dine?

Barna dine fortjener faktisk ikke å vokse opp med en pillenarkoman alenemor, og du burde gjøre ditt beste for dem.
Sist endret av Våtfisk; 27. mars 2019 kl. 22:41.
Trådstarter
Enig med det meste du skriver «våtfisk». Tenker kanskje dette kan føre til noe bra til slutt. Har hatt det vondt i mange år, kanskje jeg endelig får hjelp. Og nei pappaen er ikke en bra plass å sende ongene til. Fikk daglig juling av ham. Det er en grunn til at man sliter og bare vil «forsvinne» litt fra virkeligheten. Men jeg skal virkelig ta meg sammen nå. Tror det blir butikkarbeid fremover. Livet blir nok lettere når det ikke er rus innblandet. Barna fortjener ei mor som er lykkelig på ekte.
Som andre har vært inne på har du nå muligheten til å ta en ny vei i livet både for ditt og barnas beste.

Det blir kanskje ikke lett i starten, men i lengden er dette det desidert beste. Du har det jo ikke greit nå, og det kan bare bli bedre herfra hvis du tør å ta det riktige valget.

Lykke til!
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Og at du "truer" med å ta ditt eget liv også, da... Patetisk.
Vis hele sitatet...
Det er en følelse som kalles skam og det er ikke patetisk i det hele tatt. Det er en helt normal reaksjon på å ha brutt samfunnets normer. Det er den følelsen som gjør at du ønsker deg tilbake til fellesskapet, og det er den reaksjonen som viser andre at du forstår alvoret og får dem til å ville ta deg inn igjen. Å prøve å fortrenge den med (selv)kritikk som i setningen over er veldig lite konstruktivt, selv om det virker fristende da det er en usedvanlig kjip følelse å ha. Men patetisk er den ikke.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er en følelse som kalles skam og det er ikke patetisk i det hele tatt. Det er en helt normal reaksjon på å ha brutt samfunnets normer. Det er den følelsen som gjør at du ønsker deg tilbake til fellesskapet, og det er den reaksjonen som viser andre at du forstår alvoret og får dem til å ville ta deg inn igjen. Å prøve å fortrenge den med (selv)kritikk som i setningen over er veldig lite konstruktivt, selv om det virker fristende da det er en usedvanlig kjip følelse å ha. Men patetisk er den ikke.
Vis hele sitatet...
Når jeg slår opp "patetisk" i ordboka passer beskrivelsen ypperlig her, men du kan jo godt fortsette å forklare meg hva jeg burde tenke om situasjonen.

Utover det syns jeg det er helt uansvarlig å snakke om selvmord i samme setning som at man elsker barna og vil gjøre alt for dem når denne skammen kommer fra et selvpåført problem og påfølgende mangel på å ta ansvar gjennom flere år i den viktigste tiden av barnas liv.

Jeg kjenner personlig folk med foreldre som har begått selvmord og jeg kjenner også folk som har blitt oppdratt av pillenarkomane alenemødre. Ingen av delene er bra i det hele tatt. Det er virkelig skadelig og jævlig for alle rundt: spesielt barn og ektefeller.

Nå har TS bestemt seg for å ta ansvar og snu denne situasjonen til det bedre, som jo er veldig bra. Det er modig og sterkt gjort.
Er en kjip situasjon du har, men hvis dette er kald dusjen som retter deg opp. Så gjør den det med og uten å innrømme noe.
Konsekvensen av innrømmelser dersom du er kjapp på AKAN og sier det som det er, inkludert den mishandlende barnefaren, da er sjansen stor for at du kanskje også står i jobb når tåka legger seg, uten medisin disponent rettigheter, men okke som. Er ikke alle som er drittsekker selv om de leder avdelinger eller firmaer. Noen setter pris på ærlighet også, samt ingen automatikk i at det går så fint om forespeilet her.
Er jo bare å være ærlig med seg selv, har dette gått over tid, så har de nok samlet nok "bevis" hvis det er deg som tas inn på teppet alene. Ikke sikkert det finnes kamera, og bare sterke indisier etc etc, så kanskje slipper du hanglende unna. Hvis det er hele avdelingen så har du kanskje en sjanse da til å tenke at ok, nærmere kula i russisk rulett kommer man ikke, og trekk deg ut, mens du nekter alt.
Selvmords løsningen din synes jeg ikke hører hjemme i denne settingen, så det får du unnskylde med stress og dårlig dømmekraft, for hvis du skal dobbel straffe barna og familien din så har jeg ingen respekt for deg.

Sist men ikke minst, hadde det vært mitt valg. Spill det med åpne kort, du risikerer å kriminalisere noen andre på jobb, skape dårlig stemmning, dessuten sprekker du ved en senere annledning, for du kom deg unna den gang da og gir deg ikke mens leken er god.
Så face it, kjør problemene dine rett frem og ærlig, så har du kanskje muligheter på likeverdig behandling fra arbeidsgiver. Tross alt avhengighet er en sykdom som kan behandles dersom man inrømmer den..

Uansett LYKKE TIL.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Utover det syns jeg det er helt uansvarlig å snakke om selvmord i samme setning som at man elsker barna og vil gjøre alt for dem når denne skammen kommer fra et selvpåført problem og påfølgende mangel på å ta ansvar gjennom flere år i den viktigste tiden av barnas liv.
Vis hele sitatet...
For all del, jeg håper ikke ts eller noen andre tar selvmord. Jeg sier bare at det er en normal ting å føle seg slik hun beskriver, særlig nettopp fordi det er et selvpåført problem og manglende ansvar. Så da synes jeg det var en smule harskt å kalle det patetisk. Ikke at jeg tror du mente noe vondt med det
Sitat av Våtfisk Vis innlegg

Nå har TS bestemt seg for å ta ansvar og snu denne situasjonen til det bedre, som jo er veldig bra. Det er modig og sterkt gjort.
Vis hele sitatet...
Nåja, jeg er uenig. Å bestemme seg for å ta ansvar og slutte er faktisk den aller letteste løsningen. Det er faktisk mye lettere enn å si at man heller vil fortsette misbruket.

Men, hvis TS faktisk gjennomfører og fullfører det hun sier hun skal gjøre, så kan vi snakke om modighet og styrke.
Mitt råd til deg, er å oppsøke en psykolog eller en psykiater med psykodynamisk behandling. Så du får bearbeidet den driten du har opplevd. Altså få sette ord på dine opplevelser, og reagere på dem, så de ikke blir så smertefulle. Noe sier meg, at det sto ikke så bra til før du traff den typen heller. Jeg synes iallfall det virker slik, i og med at du var sammen med en som banket deg i en viss tid. Men jeg kan også ta feil der. Men om du får disse problemene opp med rota, så er faren fro fremtidlige rusproblemer betraktelig mindre.

Uansett så må du huske, at du har barn å ta vare på. Jeg skal love deg, at om du begår selvmord, så kommer dine barn daglig til å tenke "hva kunne jeg ha gjort, for å hindre mors selvmord?" "har jeg skyld i, at mor tok selvmord?". Selvsagt så er det ikke rasjonelt, at ungene har skyld hvis dette skjer. Men jeg kan love deg, at de spørsmålene kommer til å hjemsøke dine barns sinn for resten av dems liv, hvis du utfører selvmord. Hvis grunnlaget hos barna ikke er så bra fra før (posttreumatisk stress ++ av volden f.eks.), så kan ditt selvmord også være med på å danne alvorlige psykiske lidelser hos dine barn.
Anonym bruker
"Trygg Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Når jeg slår opp "patetisk" i ordboka passer beskrivelsen ypperlig her, men du kan jo godt fortsette å forklare meg hva jeg burde tenke om situasjonen.

Utover det syns jeg det er helt uansvarlig å snakke om selvmord i samme setning som at man elsker barna og vil gjøre alt for dem når denne skammen kommer fra et selvpåført problem og påfølgende mangel på å ta ansvar gjennom flere år i den viktigste tiden av barnas liv.

Jeg kjenner personlig folk med foreldre som har begått selvmord og jeg kjenner også folk som har blitt oppdratt av pillenarkomane alenemødre. Ingen av delene er bra i det hele tatt. Det er virkelig skadelig og jævlig for alle rundt: spesielt barn og ektefeller.

Nå har TS bestemt seg for å ta ansvar og snu denne situasjonen til det bedre, som jo er veldig bra. Det er modig og sterkt gjort.
Vis hele sitatet...

Man tenker ikke klart i en situasjon som dette. For en person som bedriver virkelighetsflukt med rus er nettopp tanken på å rømme fra problemene enda en gang en helt naturlig tanke.
I tillegg kan man ikke se bort fra det faktum at personer med rusproblemer ofte har en dårlig og svak psykisk helse. Det er gjerne mye selvforrakt og negative følelser knyttet opp mot eget misbruk. Alle som misbruker noe har på ett eller annet tidspunkt tatt stilling til eget misbruk og hvilke konsekvenser det har gitt og kan komme til å gi. Noen reflekterer mer enn andre selvfølgelig.
Men selv om man er klar over det klarer man ikke å slutte.

Jeg har selv slitt med rus og har vokst opp i et hjem der psykisk sykdom og rusproblemer var en del av hverdagen. Og for meg er det veldig lett å kjenne igjen håpløsheten og desperasjonen TS opplever nå.

Jeg respekterer at du har et helt annet syn på rusmisbruk og måten TS utrykker frustrasjonen sin på med "trusler" om selvmord osv. Men der og da kjennes det ut som eneste utvei for å slippe å risikere og miste det som kanskje har vært det eneste utenom rus som har vært verdt å leve for.


TS: Jeg håper oppriktig ting ordner seg til slutt. Og det er ikke en enkel situasjon du er i, men sørg for å komme deg ut av rusen. Desverre må man ofte nå bunnen før det skjer.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Misbrukeren i meg ville nok kommet med løgner som at jeg har solgt medisinene til andre pga pengeproblemer etc, eller en annen unnskyldning for å få det til å høres så "uskyldig" som mulig ut. Legger man seg langflat og forteller om et omfattende misbruk som blir oppfattet som omsorgssvikt blir det nok uansett vanskelig å unngå og miste barna.

Men realiteten er at det er ikke noe vits å lure seg selv eller andre. Du sier selv at misbruket ikke har gått utover barna, men det er isåfall bare et spørsmål om tid før det gjør det hvis du fortsetter å ruse deg.

Ønsker deg lykke til og håper du tar det riktige valget både for deg å barna dine, at du fortsetter livet og at du får hjelpen du trenger til å komme deg ut av avhengigheten.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Nåja, jeg er uenig. Å bestemme seg for å ta ansvar og slutte er faktisk den aller letteste løsningen. Det er faktisk mye lettere enn å si at man heller vil fortsette misbruket.

Men, hvis TS faktisk gjennomfører og fullfører det hun sier hun skal gjøre, så kan vi snakke om modighet og styrke.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du si.
Jeg velger å ta TS på ordet her, og håper for TS (og barna) sin del at dette representerer et veiskille.
En venn av meg havnet i en helt lik sitausjon for litt siden. Han ble politianmeldt og hadde razzia, han hadde dog piller i lommene når arbeidsplassen ringte politiet.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forferdelig lei situasjon du er i. Ikke gi opp. Nå kan det bare bli bedre om du tar de riktige valgene. Det blir tøft, men det er det som skal til.
Er det ikke forresten litt lite gjennomtenkt og legge ut alle tankene om situasjonen din her på forumet? Ikke at jeg tror arbeidsgiveren din er her, Men er jo mulig han/hun får et tips av noen som tror dette er deg.
Trådstarter
Hvordan kan jeg slette dette da?
Du må jo oppdatere oss
Sitat av Bomsideisi Vis innlegg
Hvordan kan jeg slette dette da?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du kan gjøre det selv. Du må nesten kontakte en administrator eller lignende. Lykke til med situasjonen!
Snedig hvordan folk utlevere seg ned i detalj her inne.
Kjapt google søk på medisin svinn oxynorm å vips så ligger denne tråden øverst....
Full tilståelse svart på hvit....
En av grunnene for at jeg i mine innlegg her inne avstår fra å bli for detaljert....
Sist endret av NATRIX.N; 28. mars 2019 kl. 09:21.
Sitat av NATRIX.N Vis innlegg
Snedig hvordan folk utlevere seg ned i detalj her inne.
Kjapt google søk på medisin svinn oxynorm å vips så ligger denne tråden øverst....
Full tilståelse svart på hvit....
En av grunnene for at jeg i mine innlegg her inne avstår fra å bli for detaljert....
Vis hele sitatet...
Den kommentaren din her var jo rettet for å være ubehagelig...
Definitivt lite konstruktiv , mange er rett å slett ikke klar over sine digitale utleveringer og hvor farlige de er, men det å si at det blir reneste prikk til prikk dette er vel en kjapp og feilaktig slutning.

Dog sikkerhet er jo en fordel, selv om de fleste av oss er blottlagt på en eller annen måte uansett, få som slipper unna å aldri ha gjort noen tabber i livet, jo lengre det blir jo flere tabber gjør man da desverre. Uansett blir jo ikke googlet på dette før dette er overstått sjansen er liten.
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Den kommentaren din her var jo rettet for å være ubehagelig...
Definitivt lite konstruktiv , mange er rett å slett ikke klar over sine digitale utleveringer og hvor farlige de er, men det å si at det blir reneste prikk til prikk dette er vel en kjapp og feilaktig slutning.

Dog sikkerhet er jo en fordel, selv om de fleste av oss er blottlagt på en eller annen måte uansett, få som slipper unna å aldri ha gjort noen tabber i livet, jo lengre det blir jo flere tabber gjør man da desverre. Uansett blir jo ikke googlet på dette før dette er overstått sjansen er liten.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være ubehagelig, her finnes flere eksempler hvor innlegg her har blitt "googlet" og brukt mot TS, er vel også eksempler på at Freak har måtte utlevere info om brukere (jeg har vært medlem her inne siden 2001) ... innlegget var ment for å gjøre TS og andre oppmerksom på at det å utlevere seg i detalj på ett åpent nettforum ikke er spesielt lurt, iallefall ikke om man ønsker å komme seg unna med en kriminell handling.

Hun har sagt hvor gammel hun er,hvilke jobb hun har, og hvor mange barn samt alder.
Hun har også utlevert andre opplysninger som uten problem kan være med på å identifisere henne....
Selvmord gjør bare vondt verre. Hvis du er så glad i barna, bør du vite at du skyter hull i hjertet på dem som aldri vil kunne helbredes.
Sitat av NATRIX.N Vis innlegg
Snedig hvordan folk utlevere seg ned i detalj her inne.
Kjapt google søk på medisin svinn oxynorm å vips så ligger denne tråden øverst....
Full tilståelse svart på hvit....
En av grunnene for at jeg i mine innlegg her inne avstår fra å bli for detaljert....
Vis hele sitatet...
Det er fordi du bruker Google chrome og er innlogget på Google-kontoen din. Googlesøk i safari gir ikke denne tråden som resultat. Kanskje du selv burde dobbelsjekke hva Google vet om deg.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Det er fordi du bruker Google chrome og er innlogget på Google-kontoen din. Googlesøk i safari gir ikke denne tråden som resultat. Kanskje du selv burde dobbelsjekke hva Google vet om deg.
Vis hele sitatet...
Haha. Ikke har jeg google konto og ikke bruker jeg chrome. Surfer nå fra safari på Iphone....
Da er det noe logging av hvor du har vært for å optimalisere søk.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Hei!
Jeg vil anbefale deg å ta med deg en representant på dette møtet, helst en fra fagforerning el. evt. en advokat.

Det å legge alle kortene på bordet får være opp til deg, men ville anbefalt deg å gjøre dette.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hvor mye har du faktisk tatt og hvilke beviser har de for dette? Jeg var ikke klar over at det var såpass strengt, det jeg i utgangspunktet ville tenkt var at man fikk en advarsel første gangen, men at det skal bli en politisak? Det klarer jeg nesten ikke tro, selvom jeg ser det kan stemme.

Om du har tatt veldig mye og du uansett ikke blir trodd, ville jeg fortalt sannheten. Om det ikke dreier seg om alt for mange ganger ville jeg dratt en god løgn. Gjerne hold oss oppdatert om du orker, lykke til.
Trådstarter
Jeg la alle kortene på bordet! Og jeg skal ha jobben min tilbake om 2 år! Sjefen ønsker å hjelpe meg.. Føler meg så letta... Nytt møte i morgen, skal få muligheten til å jobbe en plass der det ikke er medisiner! Dette skal gå bra, d må bare det!
Sitat av Bomsideisi Vis innlegg
Jeg la alle kortene på bordet! Og jeg skal ha jobben min tilbake om 2 år! Sjefen ønsker å hjelpe meg.. Føler meg så letta... Nytt møte i morgen, skal få muligheten til å jobbe en plass der det ikke er medisiner! Dette skal gå bra, d må bare det!
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om det er på sin plass og si gratulerer, men jeg ønsker deg alt godt fremover. Lykke til
Sitat av Bomsideisi Vis innlegg
Jeg la alle kortene på bordet! Og jeg skal ha jobben min tilbake om 2 år! Sjefen ønsker å hjelpe meg.. Føler meg så letta... Nytt møte i morgen, skal få muligheten til å jobbe en plass der det ikke er medisiner! Dette skal gå bra, d må bare det!
Vis hele sitatet...
Dette er er jo "gode" nyheter da! Etter og ha lest tråden så fryktet jeg kun det værste. Nå må du bare ta deg sammen og stå på, dette klarer du!
Sitat av Bomsideisi Vis innlegg
Jeg la alle kortene på bordet! Og jeg skal ha jobben min tilbake om 2 år! Sjefen ønsker å hjelpe meg.. Føler meg så letta... Nytt møte i morgen, skal få muligheten til å jobbe en plass der det ikke er medisiner! Dette skal gå bra, d må bare det!
Vis hele sitatet...
Du har i alle fall aldri hatt et bedre utgangspunkt for å snu situasjonen enn nå! Må føles utrolig godt å være ferdig med møtet, etter den kvelden du hadde i går. All mulig lykke til