Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 14604
God fredag godtfolk!

Som overskriften sier så mister jeg muligheten til å bruke mobildata når jeg snakker i telefonen, jeg kan altså ikke google ting for å si det sånn. Jeg har en Google Pixel 3xl.

Er dette noe som er vanlig? Og hvorfor er det isåfall på dette viset?
Alle 4G mobiler kan kun brukes til samtaler, eller til 4G.

Siden samtaler prioriteres over databruk, vil denne tilgangen blokkeres inntil samtalen er avsluttet.
Er noe jeg også har opplevd etter jeg fikk ny telefon, har dog Huawei P20 lite. Skulle gjerne vist hvordan man fikser dette da det er veldig irriterende å ikke kunne bruke internett når man snakker i tlf.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Alle 4G mobiler kan kun brukes til samtaler, eller til 4G.

Siden samtaler prioriteres over databruk, vil denne tilgangen blokkeres inntil samtalen er avsluttet.
Vis hele sitatet...
Nåja. Det er i beste fall unøyaktig.

4G støtter ikkje tale. 4G-telefoner bytter til 3G eller GSM for å gjennomføre talenarop. 3G støtter ikkje taleanrop og data samtidig.

Tale over 4G er omtalt som VoLTE, som basically er VoIP med ein spesiell protokoll. Dvs. at samtalen går som data, eller pakkeswitcha trafikk. VoLTE og samtidig websurfing funker ypperleg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_LTE
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Etter at VoLTE kom trodde jeg det var slutt på dette. Hvilken operatør har dere? Finnes noen oppdatering for operatørinnstillinger som kan legges inn?
Jeg har en P20 lite på jobb, så kan teste til uka hvordan det fungerer med telenor.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nåja. Det er i beste fall unøyaktig.

4G støtter ikkje tale. 4G-telefoner bytter til 3G eller GSM for å gjennomføre talenarop. 3G støtter ikkje taleanrop og data samtidig.

Tale over 4G er omtalt som VoLTE, som basically er VoIP med ein spesiell protokoll. Dvs. at samtalen går som data, eller pakkeswitcha trafikk. VoLTE og samtidig websurfing funker ypperleg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_LTE
Vis hele sitatet...
Henviser TS til vidarlo sitt innlegg for dette hadde han tydeligvis bedre greie på en meg (som egentlig har null peil å Googla meg frem til svaret og antok at det stemte men visste seg å være unøyaktig).
Sjæf
Trådstarter
54 6
Aha! Da ble jeg litt klokere, takk for svar
Jeg har Telia og Dipper, jobb og privat på P20 lite. Har satt den til at den skal bruke 4G på privat sim (telia). Når jeg prater i tlf med jobb Sim(Dipper) så kan jeg ikke bruke 4G(telia) samtidig. Det gjelder egentlig uansett hvilket sim jeg ringer fra. Dette var ikke et problem jeg hadde før jeg fikk ny tlf. Forrige tlf var Huawei det og.
Av og til har jeg nett samtidig som jeg snakker i telefonen, noen ganger har jeg ikke tilgang til nett når jeg snakker i telefonen. Regner med det kanskje har med hvilken teknologi samtalen kjøres på i området man er?