Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1788
Sliter med sterk depresjon og angst som kommer av traumer. Har selvmordstanker og har planlagt mitt eget selvmord. Jeg fortalte behandleren min på dps om dette idag, at jeg hadde tenkt til å ta overdose på heroin. Hun viste veldig bekymring.
Spurte etterpå om beroligende, og sa selv at sobril som hun ga meg forrige gang ikke fungerte optimalt. Hun sa hun ikke kunne skrive ut noe annet, noe som er veldig dumt. Vet ikke hva som skal til for å få sterkere beroligende? Dette er noe jeg trenger, men har fått beskjed av lege om å gå til dps fordi jeg er ny pasient hos denne legen, og dps kjenner tydeligvis meg og mi situasjon bedre.
Er straks 20 år om det har noe å si.
Sist endret av lil bitch; 6. desember 2017 kl. 19:43.
Hvis alternativet til sterkere medisiner er selvmord skal du selvsagt få noe sterkere enn sobril.
Ville byttet lege. Rart legen ikke foretar seg noe når du forteller om at du skal overdose på heroin.
Med slike tanker kan det jo kanskje være lurt å legge seg inn på psykiatrisk selv, da får du nok sterkere medisiner også.

Få dem til å forstå alvoret av traumene dine.
Det beste er å få i gang et ordentlig program med helsehjelp i kombinasjon med medisinering.
Sist endret av pkk1990; 6. desember 2017 kl. 19:58.
Om du fortsatt har selvmordstanker så ta deg en tur på legevakter, eller ring dem. Du bør kanskje ha tilsyn og medisinering? En liten innleggelse er kanskje på sin plass til du kommer over denne tunge perioden? Ikke vær alene ikveld. Snakk med noen, feks hjelpetelefonen på telefon 116 123, de kan ringe deg opp slik at du slipper kostnaden. Evt. ring 113 nødtelefon eller til politiet om ting blir verre utover kvelden.

Sett utenfra så kan det virke som behandleren ikke forstod alvoret. Når selvmordstanker har eskalert til konkrete planer og med konkrete måter å gjøre det på så er det alvorlig.

Har vært der du er nå, ting blir bedre. Avslutter du alt nå så får du aldri oppleve det. Selvmord er endelig og ugjenkallelig. Og om du nå synes jeg snakker tull, hva med å gi det jeg sier et forsøk? Typ til over helgen. Og er det ikke bedre da så kan du søke hjelp.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det helt krise rekker du kanskje å løpe til butikken å kjøpe deg noen pils? Er da bedre en sånn du har det nå i allefall? Evt. kan du jo ta mere sobril, avhegnig av hvor mye du har da.

Bestill deg en legetime og fortell det som det er, har opplevd duste-leger som det selv. Dog er det mulig det blir snakk om innleggelse hos akutt dps.
Jeg kan skjønne at det er kjipt, men benzodiazepiner vil senke risiko og frykt, og øke gjennomføringsevne når det kommer til selvmord. Tar man sterke benzodiazepiner er man ikke seg selv lenger og man har ikke kontroll over hva man gjør. Det er derfor det kan være skummelt å gi sterke benzodiazepiner til noen som venter på en anledning for å drepe seg selv. Alkohol vil senke angsten din midlertidig, men øke den desto mer når rusen går ut. Dersom du drikker alkohol ofte vil angst og depresjon bli veldig veldig mye verre. Du kan helt sikkert få sterkere medikamenter, dersom du er innlagt og under oppsyn. Om du ønsker å ha det bedre kan det være et lurt alternativ. Lykke til. Det virker kanskje ikke slikt, men livet går vidre til nye og lysere faser, selv når det ser som mørkest ut. Du kommer deg igjennom dette.