Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 58096
Sitat av slashdot Vis innlegg
Hadde ikkje koranen eksistert hadde ein brukt noko anna til å rettferdiggjere handlingene.
Vis hele sitatet...
Som hva da? Jeg synes dine argumenter er like "svake" som mine personlige meninger.
LadyLena: Foreta deg en sammenlikning av vanlige norske kristne, fundamentalistisk kristne og jehovas vitner, så vil du se at religiøse mennesker tolker skriftene som de selv ønsker, for deretter å kunne gjemme seg bak skriften.
Eneste forskjellen på Bibelen og Koranen er at de som leser bibelen er et lite hakk mer sivilisert. (Noe som er en påstand, da jeg ikke har lest noen av de - og heller ikke kommer til å gjøre det.)

btw: dersom Gud snakker til deg og gir deg ordrer, så bør du utredes for schizofreni.
Sist endret av Verilon; 4. mai 2011 kl. 14:12.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Din hersketeknikk er så udugelig at jeg kan jo prøve tilbake: Nei, det var ikke meg. Var det deg?

Hold deg til saken!
http://i287.photobucket.com/albums/l...uk/hesdead.gif

Sitat av Verilon Vis innlegg
LadyLena: Foreta deg en sammenlikning av vanlige norske kristne, fundamentalistisk kristne og jehovas vitner, så vil du se at religiøse mennesker tolker skriftene som de selv ønsker, for deretter å kunne gjemme seg bak skriften.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg sier. Jeg respekterer fundementalister fordi de faktisk går inn for det de tror på. "Vanlige" norske kristne plukker ut litt her og der...oi jeg liker tanken på at jeg kommer til himmelen...det vil jeg tro på. Hva...får jeg ikke lov til å lyge? Fuck det punktet! osv...
Det blir litt sån der wannabe kristen (jeg liker justin bieber og vil være som han opplegg)

Osama var en fundementalist og det respekterer jeg. At han tolket koranen på en måte som dere ikke liker er jo et fett.
Sitat av zebbern Vis innlegg
Støtter ikke det Osama og Al-qaida gjorde. Men USA må lære seg at de kan ikke kødde med alt og alle uten og få noen tilbake. Osama var den som sto fram og sa ifra til USA og det skal han ha respekt for. Den store duden i skolegården som går på tre år yngre elever og krever matpengene dems får som fortjent en dag.
Vis hele sitatet...
Han skal virkelig ikke ha respekt for noen verdens ting. Å skulle fortelle USA at de ikke kan gjøre som de vil ved å drepe 3000 uksyldige mennesker er en vederstyggelighet, og du burde tenke deg litt mer om før du trekker paralleller til barn i skolegården her!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Ja jeg er enig. Derfor burde de brenne koranen, bibelen og alt det andre dritet.
Uten bibelen, koranen blablabla så tror jeg sannelig verden ville vært et mye bedre sted hvor alle i verden hadde et felles utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
Så fra nå av skal vi bare holde oss til fakta?
Folk vil tro, og de vil alltid finne noe å tro på. Det vil også finnes folk som vet å utnytte dette.

La oss si vi fjerner Koranen da, og bibelen og blablabla. Brenner alt på et digert bål i Times Square live på TV, vil folk slutte å tro?
Jeg er ikke en tilhenger av religion, men det du prater om høres minst like ille ut som hellig krig. Fjerne bibelen? religiøse? Utrydde? Stalin much?

Jeg skulle også ønske det ikke var no religion, krig, sykdom, skatt eller svensker, men de er nå der alle sammen.
Sist endret av Bothrops; 4. mai 2011 kl. 14:19.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Jeg skulle også ønske det ikke var no religion, krig, sykdom, skatt eller svensker, men de er nå der alle sammen.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg vi er enige da. Det er selvsagt for seint å stoppe religionen nå. Den har gjort alt for mye vondt allerede (aka bibelen og koranen). Burde som sagt vært brent for mange hundrevis av år siden. Da hadde det muligens vært håp skulle en tro.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Ja jeg er enig. Derfor burde de brenne koranen, bibelen og alt det andre dritet.
Uten bibelen, koranen blablabla så tror jeg sannelig verden ville vært et mye bedre sted hvor alle i verden hadde et felles utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg kan strekke meg til å være enig i at verden kunne vært et bedre sted uten religion, er det ekstremt naivt å tro at man hadde unngått enhver krig eller konflikt med religiøse tilknytninger hvis religion ikke hadde eksistert. Religion er i all hovedsak en unnskyldning, ikke en årsak. Som ateist må du si deg enig i at moralske verdier kommer fra mennesket, at et brudd på grunnleggende etiske retningslinjer er et brudd på ens iboende moral, og at religion ikke er noe overmenneskelig eller magisk, men kun en erstattelig og arbitrær krykke for å klare å handle på tvers av denne iboende moralen – et slagkraftig og omfattende politisk og/eller ideologisk manifest kan være en slik erstatter. En eventuell mangel på religion vil derimot sannsynligvis fungere dempende der hvor tilstedeværelse av religion kan fungere eskalerende eller fastlåsende. En verden uten religion ville nok hatt en del færre og mindre alvorlige konflikter, men den ville nok vært langt fra konfliktløs.
Sist endret av Provo; 4. mai 2011 kl. 14:24.
Sitat av Provo Vis innlegg
Selv om jeg kan strekke meg til å være enig i at verden kunne vært et bedre sted uten religion, er det ekstremt naivt å tro at man hadde unngått enhver krig eller konflikt med religiøse tilknytninger hvis religion ikke hadde eksistert.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri påstått. Selvsagt ville det vært konflikter i en annen form. Alle kan ikke være venner. Men jeg tror (min personlige mening) at verden ville vært et mye bedre sted uten disse hellige bøkene. Og det er eneste meningen jeg har prøvt å fått frem i tråden.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Det er det jeg sier. Jeg respekterer fundementalister fordi de faktisk går inn for det de tror på. "Vanlige" norske kristne plukker ut litt her og der...oi jeg liker tanken på at jeg kommer til himmelen...det vil jeg tro på. Hva...får jeg ikke lov til å lyge? Fuck det punktet! osv...
Det blir litt sån der wannabe kristen (jeg liker justin bieber og vil være som han opplegg)

Osama var en fundementalist og det respekterer jeg. At han tolket koranen på en måte som dere ikke liker er jo et fett.
Vis hele sitatet...
Da er vi uenige.
Fundamentalistene er vel den typen religiøse mennesker med minst fyllmasse mellom ørene, som lirer av seg med fordommer og meninger som er utdatert i forhold til dagens samfunn.
Så... Kjære fundamentalister: Det er på tide å dø, samfunnet har vokst fra dere.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Så... Kjære fundamentalister: Det er på tide å dø, samfunnet har vokst fra dere.
Vis hele sitatet...
Fundamentalisme kommer aldri til å dø ut. På samme måte som terrorhandlinger.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Som hva da? Jeg synes dine argumenter er like "svake" som mine personlige meninger.
Vis hele sitatet...
Romerske imperiet, makedonske imperiet, persiske imperiet, mongolske imperiet?
Hva brukte disse til å rettferdiggjøre sine erobringer?

Utvandring og erobringer er noe mennesker har gjort siden tidenes morgen, dette er ikke noe som plutselig kom med Islam.
Sitat av zebbern Vis innlegg
Støtter ikke det Osama og Al-qaida gjorde. Men USA må lære seg at de kan ikke kødde med alt og alle uten og få noen tilbake. Osama var den som sto fram og sa ifra til USA og det skal han ha respekt for. Den store duden i skolegården som går på tre år yngre elever og krever matpengene dems får som fortjent en dag.
Vis hele sitatet...
Respekt?
Fortjent?

Dette er den virkelige verden, dette er ikke 5. klasse, det er ikke sånn verden fungerer.
Sist endret av Kalars; 4. mai 2011 kl. 15:35.
Sitat av Kalars Vis innlegg
Respekt?
Fortjent?

Dette er den virkelige verden, dette er ikke 5. klasse, det er ikke sånn verden fungerer.
Vis hele sitatet...
Osama Bin Laden og Al Qaeda/Taliban har alle sitt opphav i Mujahedin som USA støttet.

Ved å støtte denne organisasjonen så finansierte de opphavet til ekstremisme i regionen og i tillegg førte dette til USSR sin invasjon som igjen ødela Afghanistan.

USA har siden andre verdenskrig fjernet over 70regimer verden over, mange av disse demokratisk valgt.
Den virkelige verden er at jeg kan forstå motstanden mot "amerikansk demokrati" når man ser all jævelskapen dette har ført med seg.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Obama vil ikke frigjøre bildene..
And God said: "Let there be conspiracies!!"
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Obama vil ikke frigjøre bildene..
And God said: "Let there be conspiracies!!"
Vis hele sitatet...
Wikileaks next! Jeg vil se de bildene
Sitat av Kalars Vis innlegg
Respekt?
Fortjent?

Dette er den virkelige verden, dette er ikke 5. klasse, det er ikke sånn verden fungerer.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe med 5. klasse å gjøre, jeg gir ett eksempel på at folk reagerer. Det er en selvfølge at USA får en reaksjon når de blander seg opp i alt andre holder på med og holder på som de gjør å herjer rundt overalt. Det er trist at det som har skjedd har skjedd men jeg ser på FKS 9/11 som en reaksjon fra Al-Qaida, ikke at de i utgangspunktet har noe imot USA. Jeg skjønner at det kan virke provoserende at jeg mener dette men dette er nå min mening.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Ved å støtte denne organisasjonen så finansierte de opphavet til ekstremisme i regionen og i tillegg førte dette til USSR sin invasjon som igjen ødela Afghanistan.
Vis hele sitatet...
Du tenker på det i feil rekkefølge. Først bygde Sovjet opp Afghanistan teknisk (veier, byer, infrastruktur etc), så gikk de inn med styrker for å "hjelpe" de, og SÅ hjalp USA Mujahedin til å banke Sovjet. Det ble et slags Vietnam for Sovjet.

Proxy war/Stedfortrederkrig kalles det, og var høyst vanlige under den kalde krigen ettersom USA og Sovjet var for store til å åpent kjempe mot hverandre. De gikk heller inn med støtte i form av opplæring og utstyr.
Så bildene er ingen steder enda? Ettersom Obama ikke vil gi de ut.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10085090

"Bildene fra de blodige kampene da bin Laden ble drept er svært sterke. Derfor har VG Nett valgt å ikke publisere dem"
http://www.dagbladet.no/2011/05/04/n...rror/16419182/

Sterke bilder, men ansiktet er sensurert. Det er en av de 3 drepte menne på villaen hvor Bin Laden gjemte seg.
Sitat av Tokis Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/05/04/n...rror/16419182/

Sterke bilder, men ansiktet er sensurert. Det er en av de 3 drepte menne på villaen hvor Bin Laden gjemte seg.
Vis hele sitatet...
Syntes det er teit av Obama å tråkke rundt i grøten på denne måten. Få ut bildene, bli kvitt konspirasjons teoriene og legg saken død! End of story!
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Syntes det er teit av Obama å tråkke rundt i grøten på denne måten. Få ut bildene, bli kvitt konspirasjons teoriene og legg saken død! End of story!
Vis hele sitatet...
Hva med: Ignorere de mest søkte konspirasjonsteoriene, end of story? Noen mennesker blir aldri fornøyde, uansett.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Syntes det er teit av Obama å tråkke rundt i grøten på denne måten. Få ut bildene, bli kvitt konspirasjons teoriene og legg saken død! End of story!
Vis hele sitatet...
Saken blir garantert ikke noe mer død av at man fremlegger bilde / video. Derimot vil bilder/ video skape ekstreme reaksjoner bland muslimske fundamentalister.
Sitat av Tokis Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/05/04/n...rror/16419182/

Sterke bilder, men ansiktet er sensurert. Det er en av de 3 drepte menne på villaen hvor Bin Laden gjemte seg.
Vis hele sitatet...
Usensurert:

http://static.guim.co.uk/sys-images/...-assau-006.jpg

http://static.guim.co.uk/sys-images/...-assau-007.jpg

http://static.guim.co.uk/sys-images/...-assau-008.jpg
jeg har stort sett vært veldig skeptisk til Obama og co, men må nesten innrømme at personen, som er kjent hos oss hverdagsmennesker ved navnet Osama Bin Laden må være dø. Det at de ikke viser bilde av han, men av de andre offrene som shonny viste frem til er også riktig gjort! Så de tre siste bildene til shonny og det var en bloddam rundt dem, men ingen kuler i panna.

Vi har alle sett en del blod (irl) og mange har vell sett et lik (begravelse o.l.) så er ikke all verden det. Det at Osama har blitt skutt to ganger i hodet (som jeg har lest) ser veldig grusomt ut (utifra videor jeg har sett på nette ved andre hendelser) så synes ikke de bør offentliggjøre disse bildene av han.

Det er to ting jeg ikke likte med denne operasjonen!
1. At han ble skutt, når han var ubevæpnet.
2. At han ble begravd til sjøs!

1ern fordi, uansett hva så skyter man ikke en ubevæpnet person, hvis man driver med en krig imot terror! Det som vises når slikt skjer (etter min mening) er at USA er på et like lavt nivå som Al-Qaida/Taliban/IRA/Hamas/Israelsk Militær/Kinesiske etteretningsfolk/Andre korrupte land. Og hvis USA vil leke verdenspoliti, så greit det, men da skal det gjøres etter strenge regler/krav.

2ern er også galt, fordi en muslim skal ikke begraves til sjøs. Hvis de først skal leke så "snille" at de begraver han på muslimsk vis, så kan de gi fyren en grav! Lenin/Stalin er begravd og de har begått verre lovbrudd enn binladen!

Nei, jeg skjønner ikke hvorfor det var en trussel for binladens begravelse! Det er neppe en eneste selvmordsbomber fra Al-Q sin side som ville sprengt lederens begravelse imens familie o.l. var tilstede!

Men folkens hvis binladen ble drept, så tbh forstår jeg Amerikanerne. De ville aldri ha klart å kontrollere han i live! Han måtte vært 24/7 i full isolasjon på et superhemmelig fengsel. Men siden han har krav på sine menneskerettigheter så ville f.eks. en rettssak vært nærmest umulig. Det samme problemet oppstår hvis navnet på fengsle han var i hadde kommet ut. For begge disse stedene ville vært number1 spot for al-qaida å komme seg til (og slippe ut sin leder, eller sprenge i hjel vakter).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ivar Vis innlegg
jeg har stort sett vært veldig skeptisk til Obama og co, men må nesten innrømme at personen, som er kjent hos oss hverdagsmennesker ved navnet Osama Bin Laden må være dø. Det at de ikke viser bilde av han, men av de andre offrene som shonny viste frem til er også riktig gjort! Så de tre siste bildene til shonny og det var en bloddam rundt dem, men ingen kuler i panna.
Vis hele sitatet...
Kva skal dei bileta som har komt no bevise? At amerikanarar er i stand til å skaffe lik med arabisk utsjånad, og et par liter blod? Neppe spesielt mykje meir enn det, med mindre du kjenner utsjånaden til personane godt nok til å avsløre om det er relativt like personer, eller faktisk dei personane.

Det beviser på ingen måte at bin Laden er død heller. Det beviser maksimalt at dei avbilda personane er døde.
Sitat av Ivar Vis innlegg
1ern fordi, uansett hva så skyter man ikke en ubevæpnet person, hvis man driver med en krig imot terror! Det som vises når slikt skjer (etter min mening) er at USA er på et like lavt nivå som Al-Qaida/Taliban/IRA/Hamas/Israelsk Militær/Kinesiske etteretningsfolk/Andre korrupte land. Og hvis USA vil leke verdenspoliti, så greit det, men da skal det gjøres etter strenge regler/krav.
Vis hele sitatet...
Om du skal hisse deg opp over at det blir skote mot ubevæpna bør du virkelig hoppe på barrikadane mot krig generelt - og spesielt USA si krigføring, som frå Vietnam til i dag i ekstremt stor grad har vore krig mot uspesifiserte mål, og tilhøyrande ekstreme tap.

At amerikanske soldatar skyt mot bin Laden, gitt sikker indentifikasjon, ser eg strengt tatt på som eit ekstremt lite problem samanlikna med mykje av det andre dei gjer.
Sitat av Ivar Vis innlegg
2ern er også galt, fordi en muslim skal ikke begraves til sjøs. Hvis de først skal leke så "snille" at de begraver han på muslimsk vis, så kan de gi fyren en grav! Lenin/Stalin er begravd og de har begått verre lovbrudd enn binladen!
Vis hele sitatet...
Lenin og Stalin hadde eit land som var villige til å gje dei gravplass. Det har USA sagt at ikkje var tilfellet med Osama bin Laden, og grunnen er vel rimeleg åpenbar. Ein risikerer at det blir eit monument over al Qaeda. Og det er vel ingen land som ønsker den negative merksemda det drar med seg? I tillegg er jo konsekvensen av gravlegging til sjøs at det ikkje blir ei grav å gå til for tilhengjarar... Du kan jo samanlikne det med det Israel gjorde med Adolf Eichman.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Men folkens hvis binladen ble drept, så tbh forstår jeg Amerikanerne. De ville aldri ha klart å kontrollere han i live! Han måtte vært 24/7 i full isolasjon på et superhemmelig fengsel. Men siden han har krav på sine menneskerettigheter så ville f.eks. en rettssak vært nærmest umulig.
Vis hele sitatet...
Amerikanarane har ikkje vore nemneverdig tynga av synet på menneskerettar når det gjeld anna småfisk, så eg kan ikkje sjå at det er eit veldig godt argument for å ikkje fengsle han? Dei ville nok møtt få protester frå FN for å sei det slik...

Argumentet ditt minner litt om stråmannsargument, og er ikkje veldig interessant.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Det samme problemet oppstår hvis navnet på fengsle han var i hadde kommet ut. For begge disse stedene ville vært number1 spot for al-qaida å komme seg til (og slippe ut sin leder, eller sprenge i hjel vakter).
Vis hele sitatet...
Det er heilt ærleg ikkje ein realistisk situasjon trur eg. Al Qaeda har kanskje ressurser til nålestikkaksjoner mot dårleg sikra mål, men det er for faen skilnad på å angripe eit passasjerfly eller ei t-bane og ein amerikansk militærbase. Bare logistikken som skal til for å komme nær t.d. Guantanamo er rimelig stor, og skal du vere uoppdaga er det så godt som umulig tipper eg. Vil anta dei har passivt og aktivt lytteutstyr for å ta sjøtrafikk, og en helvetes haug med radarer for å ta lufttrafikk.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er heilt ærleg ikkje ein realistisk situasjon trur eg. Al Qaeda har kanskje ressurser til nålestikkaksjoner mot dårleg sikra mål, men det er for faen skilnad på å angripe eit passasjerfly eller ei t-bane og ein amerikansk militærbase. Bare logistikken som skal til for å komme nær t.d. Guantanamo er rimelig stor, og skal du vere uoppdaga er det så godt som umulig tipper eg. Vil anta dei har passivt og aktivt lytteutstyr for å ta sjøtrafikk, og en helvetes haug med radarer for å ta lufttrafikk.
Vis hele sitatet...
Husk at det å dø mens man utfører faenskap er det eneste som betyr noe for disse folkene. Ser slettes ikke bort fra at et eventuelt fengsel hadde blitt angrepet av Al-Quaida dersom det ble kjent at deres leder satt i fangenskap der.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva skal dei bileta som har komt no bevise? At amerikanarar er i stand til å skaffe lik med arabisk utsjånad, og et par liter blod? Neppe spesielt mykje meir enn det, med mindre du kjenner utsjånaden til personane godt nok til å avsløre om det er relativt like personer, eller faktisk dei personane.
Vis hele sitatet...
Ja for de (Obama og co) hadde skapt SÅ stor mediaoppstyr rundt Osama binladen sin død, hvis han var i live! Sånn seriøst, fyren elsker å dukke opp i al-qaida videor... hvorfor skal USA bevise at han er død? kanke han selv bevise han er i live? Vi trenger bare et lite bilde av han og en tekst som *Dato: 05.05.2011 Fuck you all that thought i was dead* eller kanskje han visste han ville dø nå, så han laget det bildet der også, kun for å plage USA selv etter hans bortgang!

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det beviser på ingen måte at bin Laden er død heller. Det beviser maksimalt at dei avbilda personane er døde.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at bildene ikke legges ut er enkel! Obama driter langt oppi om du tror på han eller ikke... Han har fått Obama drept, ingen diskusjon rundt det nå lenger (fra min side). Det hadde UMULIG vært så stort mediaoppstyr rundt Osamas død, hvis det ikke var bombesikkert! Hvorfor? De fleste løyner kommer som regel ut, tnx 2 wikileaks o.l. organisasjoner!

Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du skal hisse deg opp over at det blir skote mot ubevæpna bør du virkelig hoppe på barrikadane mot krig generelt - og spesielt USA si krigføring, som frå Vietnam til i dag i ekstremt stor grad har vore krig mot uspesifiserte mål, og tilhøyrande ekstreme tap.
Vis hele sitatet...
Hisser meg? Sier bare jeg ikke syns det er "kult" av dem å drive en dobbelmoral... Les hva jeg skrev "jeg har stort sett vært veldig skeptisk til Obama og co", hvis du vil jeg skal omformulere meg på samme måte som det jeg mener inni hue mitt om dem "de er en gjeng feige fitter som burde bli fjernet fra jordas overflate i like stor grad som Saddam og Osama" (Da mener jeg spesielt Bush og hans regjering, men de har sikret seg imunitet imot alt "riktig" de har gjort)
Obama driver faktisk å fikser på ting, som Bush føkka opp med! Hvis ikke du klarer å se det en gang, så ja vel da gidder ikke jeg å diskutere dette med deg noe særlig mer!
Sitat av slashdot Vis innlegg
At amerikanske soldatar skyt mot bin Laden, gitt sikker indentifikasjon, ser eg strengt tatt på som eit ekstremt lite problem samanlikna med mykje av det andre dei gjer.
Vis hele sitatet...
Hva så om det er et lite problem? Så la oss ta f.eks. Norges mest grovt-kriminelle torpedo/narkobaron/drapsmann/pengeutkrever/bankraner/smugler/pimp sitter hjemme i sitt hjem og det er "razzia" hos han, og politiet ikke "liker" han fordi han har gjort det og det, så skal fyren bli skutt?
kun fordi dette er en småsak? btw hvis du kaller Osama for en småsak så vil jeg bli bannet fra forumet i et par dager hvis jeg sier det jeg har lyst til å si nå... så jeg lar vær... (tror faktisk perm ban)
Sitat av slashdot Vis innlegg
Lenin og Stalin hadde eit land som var villige til å gje dei gravplass. Det har USA sagt at ikkje var tilfellet med Osama bin Laden, og grunnen er vel rimeleg åpenbar. Ein risikerer at det blir eit monument over al Qaeda. Og det er vel ingen land som ønsker den negative merksemda det drar med seg? I tillegg er jo konsekvensen av gravlegging til sjøs at det ikkje blir ei grav å gå til for tilhengjarar... Du kan jo samanlikne det med det Israel gjorde med Adolf Eichman.
Vis hele sitatet...
(Så du tror ikke på at Osama er død fordi de (USA) ikke legger ut bilde av han, men du mener virkelig at det finnes ikke et eneste land i verden som ville tillatt å begrave Osama der, kun fordi de (USA) sier det...)
This = Bull+Shit... Iran, Sudan, Somalia o.l. land ville tatt imot liket med glede, ære og stolthet!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Amerikanarane har ikkje vore nemneverdig tynga av synet på menneskerettar når det gjeld anna småfisk, så eg kan ikkje sjå at det er eit veldig godt argument for å ikkje fengsle han? Dei ville nok møtt få protester frå FN for å sei det slik...
Vis hele sitatet...
Njaah, igjen... dette var under Bush regimet! Obama har faktisk stengt fengsler som Guantanamo... og problemer finnes i alle mulige steder i verden! Alt fra Et terrorfengsel i Cuba, med gale fengselsbetjenter, til gale prester som utfører overgrep mot små barn, til gale soldater som dreper sivile, til gale muslimer/jøder/kristne/buddhister/hinduister/siker/ateister/o.s.v. som dreper (i Guds/religionens navn).
Men ingen av tinga over stemmer generelt! Det er en brøkdel av sannheten og alle veit at alle fengsler ikke har drittbetjeneter som torturerer deg, ikkke alle prester er pedofile, ikke alle soldater dreper sivile for morro skyld, ikke alle mennesker dreper. Så det at du slår alt USA gjør/har gjort under en kamm... ok... For USA har gjennomgått en god del... (Jeg er veldig imot USA, men rett skal være rett når vi diskuterer... og da bør vi prøve å diskutere saklig og nøytralt) Synes det er litt morsomt å argumentere "for" de som jeg egentlig ikke "støtter".
Sitat av slashdot Vis innlegg
Argumentet ditt minner litt om stråmannsargument, og er ikkje veldig interessant.
Vis hele sitatet...
OK jeg har stråmannsargumenter, men det du har vill jeg kategoriserere under "morsomme ord, som tilfeldigvis passer i den setningen de er brukt i"
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er heilt ærleg ikkje ein realistisk situasjon trur eg. Al Qaeda har kanskje ressurser til nålestikkaksjoner mot dårleg sikra mål, men det er for faen skilnad på å angripe eit passasjerfly eller ei t-bane og ein amerikansk militærbase. Bare logistikken som skal til for å komme nær t.d. Guantanamo er rimelig stor, og skal du vere uoppdaga er det så godt som umulig tipper eg. Vil anta dei har passivt og aktivt lytteutstyr for å ta sjøtrafikk, og en helvetes haug med radarer for å ta lufttrafikk.
Vis hele sitatet...
Verdens høyeste ex-byggninger, som tilfeldigvis har vært utsatt for et terrorangrep tidligere (av han samme karen)... + dette lille unødvendige bygget her har tilfeldigvis blitt angrepet!
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXPQguBLMWVm6Kk3GdZCnW23oCgn4pgOqtNdX74LvnRStrHLuPmw&t=1
Hvor vanskelig er det faktisk? du trenger et passasjerfly, du trenger å kapre det, du trenger å bli kvitt med radiokontakten flyet har med andre steder (flyplasser o.l.) også vil dillemaet dukke opp for de militære! Er dette et fly som har problemer eller er det et terrorangrep! Det er uskyldige i flyet, skal vi ofre deres liv! Og TRO MEG EN TING! Ingen president i USA (som har ønsker om å bli gjenvalgt som president igjen/eller den som er ansvarlig for avgjørelser om hva som skjer da... og er det et flyangrep så er det et angrep mot amerika... så ja presidenten har hovedansvaret tror jeg) har baller til å ofre disse uskyldig sivile Amerikanske livene (selvom de muligens vil dø uansett)...

Jeg trodde før en gang at jeg hadde litt for "konspiratoriske tanker" du kan jo lese tidligere poster på dette emnet, men dine argumenter er jo like realistiske som ala "Tupac står opp fra de døde/HVIS HAN OGSÅ BLE DREPT DA, for det er heller ingen bilder av han heller OMG, o.s.v." Det er slik argumentene dine ser ut for meg akkurat nå!
Al-Qaida har ikke sjangs til å angripe et amerikansk fengsel/militærbase, men de klarte å fly inn et helt passasjerfly i pentagon!
Grunnen til at det ikke har skjedd noe mot disse fengslene er enkel! Når det er snakk om løpegutter, så gidder de ikke å stresse... Lederne blir som regel skutt under aksjonene... løpegutta/feil personer sitter i terrorfengslene!

Men hvis vi først skal tillate konspirasjonsteorier til å være "den realistiske sannheten" så ja, Osama ble drept nå og han ble det fordi de var redde for at han skulle avsløre de lumske planene han og USA har hatt sammen tidligere (9/11, sexorgien med Bush&co, sexorgien med Bush sin far&co, sexorgien med Obama&co) ...
Det eneste som kan motbevise min teori er at det tas jomfrudomtest av rassen til Bush, Bush sin far og Obama....
Bevisene mine? Han var trent opp av CIA.
Motbevis min teori med noen som helst kildeform

Som Obama selv sier (for en gangs skyld liker jeg noe han sier)!
Uansett hva så vil folk nekte det! Kommer nå bildene flere dager senere ut så vil folk si OH NEEEEI DET ER IKKE OSAMA, DET ER EN KLONE AV HAN/Manipulasjoner av bildene!

Du nevner det å være realistisk. Jeg vil ikke si at det å tro at Osama er i live (etter alt oppstyret som har kommet nå) er å være noen som helst form for å være i nærheten av å overhode ha en dråpe tanke realisme i hue sitt!

Igjen vil jeg påpeke! Hvorfor ser jeg ingen video av Osama nekte for hans død? Det tok han et par timer/dager (hvis jeg ikke husker feil) å si at det var han som stod bak 9/11 (med al-q)...
Hvorfor skal Al-Q si at han er i live, men ikke vise video/bilde av han?
Alle dine argumenter kan snus så enkelt imot deg at jeg neppe noen sinne kommer til å svare til en post/topic du lager...
For når du skal "undergrave" mine argumenter så mye fordi de er "urealistiske" så kan du jaggu meg pelle deg tilbake til utopiaverdene din og (helst la vær å kommentere det jeg skriver) kose deg der med Osama og Tupac selvfølgelig for alle lever ennå (i din planet sikkert, for vi har ikke sett bilder av likene til noen av disse)!

BTW tror du virkelig ikke Pakistansk politi hadde tystet hvis han ikke var død? Hvis jeg ikke tar feil, så skal de også ha vært til stede. Er det ikke derfor USA i hovedsak holdt dette hemmelig for Pakistansk etteretning? Fordi de var redd for at noen skulle tyste til Osama om det! *Aktivere konspirasjonsteoritanke* Eller ville ikke USA fortelle det til Pakistan, fordi de visste at hvis Pakistansk politi visste om dette, så ville de fange Osama selv *slår av konspirasjonsteoritanke*
Sist endret av Ivar; 5. mai 2011 kl. 06:26.
Ivar: slik jeg leser slashdot sin post virker det ikke som han tror osama lever.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ivar Vis innlegg
Ja for de (Obama og co) hadde skapt SÅ stor mediaoppstyr rundt Osama binladen sin død, hvis han var i live! Sånn seriøst, fyren elsker å dukke opp i al-qaida videor... hvorfor skal USA bevise at han er død? kanke han selv bevise han er i live? Vi trenger bare et lite bilde av han og en tekst som *Dato: 05.05.2011 Fuck you all that thought i was dead* eller kanskje han visste han ville dø nå, så han laget det bildet der også, kun for å plage USA selv etter hans bortgang!
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var ikkje at bin Laden ikkje var død. Det var at du støtta deg på ekstremt svak argumentasjon.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Grunnen til at bildene ikke legges ut er enkel! Obama driter langt oppi om du tror på han eller ikke... Han har fått Obama drept, ingen diskusjon rundt det nå lenger (fra min side). Det hadde UMULIG vært så stort mediaoppstyr rundt Osamas død, hvis det ikke var bombesikkert! Hvorfor? De fleste løyner kommer som regel ut, tnx 2 wikileaks o.l. organisasjoner!
Vis hele sitatet...
Om du hadde høyrt praten i messa på båten eg var på når det smalt, så tviler eg på at du hadde ignorert det. Det er svært viktig fjør i hatten for obama, og det å overbevise amerikanarane, spesielt ein del av den rimelig myndighetsfornektande delen, er viktig for å vinne neste val.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Obama driver faktisk å fikser på ting, som Bush føkka opp med! Hvis ikke du klarer å se det en gang, så ja vel da gidder ikke jeg å diskutere dette med deg noe særlig mer!
Vis hele sitatet...
Eg ser ikkje heilt at obama akkurat har fått slutt på krigsforbrytelsane? Det har vore ei viss retningsendring, men ikkje den monumentale endringa enkelte hevda ville komme...
Sitat av Ivar Vis innlegg
Hva så om det er et lite problem? Så la oss ta f.eks. Norges mest grovt-kriminelle torpedo/narkobaron/drapsmann/pengeutkrever/bankraner/smugler/pimp sitter hjemme i sitt hjem og det er "razzia" hos han, og politiet ikke "liker" han fordi han har gjort det og det, så skal fyren bli skutt?
kun fordi dette er en småsak? btw hvis du kaller Osama for en småsak så vil jeg bli bannet fra forumet i et par dager hvis jeg sier det jeg har lyst til å si nå... så jeg lar vær... (tror faktisk perm ban)
Vis hele sitatet...
Lær deg å lese det eg skriv takk. Det eg skreiv var at samanlikna med mykje av det andre USA gjer, så er ein ensleg likvidasjon osama småplukk om ein først skal rekne opp krigsforbrytelser.
Sitat av Ivar Vis innlegg
(Så du tror ikke på at Osama er død fordi de (USA) ikke legger ut bilde av han, men du mener virkelig at det finnes ikke et eneste land i verden som ville tillatt å begrave Osama der, kun fordi de (USA) sier det...)
Vis hele sitatet...
Eg har aldri sagt eg ikkje trur på det. Kor du får det frå er eit mysterium, all den tid det eg har gjort i denne tråden er å kritisere dei som nekter for det stortsett...
Sitat av Ivar Vis innlegg
This = Bull+Shit... Iran, Sudan, Somalia o.l. land ville tatt imot liket med glede, ære og stolthet!
Vis hele sitatet...
Veit du det, eller gjetter du det?

Resten av raljeringa di gidd eg ikkje kommentere, for eg er usikker på kva den er kommentar på.
Kunne de ikke stilt ham for en internasjonal krigsdomstol, om de virkelig ikke skal bruke døden hans som en trofé? Virker som om de kunne tatt ham i live...

Forresten: Ivar, Guantanamo er da ikke stengt??
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 6. mai 2011 kl. 00:30.
Er det noen som har bilder av det flyet som står krasjet i Pentagon?
Har nemlig sett lite til de.

Blir det samme opplegget med Bin-Laden bildene så ser skjønner jeg hvorfor det snakkes om konspirasjon.
Sist endret av Esnc; 6. mai 2011 kl. 00:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Esnc Vis innlegg
Er det noen som har bilder av det flyet som står krasjet i Pentagon?
Har nemlig sett lite til de.
Vis hele sitatet...
Da er det du som ikkje har leita. Bevismaterialet er overveldande.

http://www.911myths.com/index.php/Am...Crash_Evidence

http://en.wikipedia.org/wiki/America...ines_Flight_77
De som mener Usa skjuler noe her, timer dette kun pga Obama`s situasjon/neste president valg..Hva tjener de på å lyve om Osama`s død ?
Usa vil ALDRI mer ha noen form for troverdighet igjen hvis Osama f,eks. skulle dukke opp i en ny video med dagens avis/ta opp hendelser etter hans død(som beviser at han fortsatt lever)..Eller at det skulle dukke opp beviser som tilsier at han er død for mange år siden..

Litt OT..Gikk en dokumentar på Nrk2(tror jeg) i går kveld rundt 24:00/01:00, som bl.a. tok for seg div teorier rundt at Osama døde av nyresvikt i 01, andre igjen at han fortsatt lever..
Noen som tilfeldigvis så denne dokumentaren i går & husker/fikk med seg navnet på den =? Ty

Funny sammenligning btw, Esnc =/
Men men..Bildene kommer nokk ut etterhvert, på en eller annen måte
Patience my friend ;>
Sist endret av Hightime; 6. mai 2011 kl. 02:39.
hvor mange sivile har dødd i "kampen mot terror" nå? er det så mange at man snart må begynne å revurdere hvem som er terrorister?
Jeg lagde nylig en tråd om dette, men den ble tydeligvis slettet. Så jeg tenkte jeg kunne poste den her:

Tittelen kan fort mistolkes og feilbedømmes, men dette er ingen konspirasjonstråd.

Var akkurat inne på VG nett og de hadde lagt ut et klipp som viser Osama Bin Laden se på tv i hjemmet sitt. Dette klippet har forresten VG hentet fra Reuters.

Gjennom nesten hele klippet får vi bare se en veldig liten del av siden av ansiktet hans, han er altså vendt mot tven hele tida. Men akkurat ved 01:39 så vender han ansiktet mer mot kameraet, slik at vi ser hele ansiktet fra siden. Deretter gestikulerer han med fingeren og antakeligvis påpeker at kameramannen skal filme tven.

Til poenget mitt da: Personlig så synes jeg ikke dette ligner på Osama Bin Laden. Jeg søkte deretter rundt på nettet for å finne bilder av han fra siden. Dette viste seg å være vanskelig, da nesten alle bildene av han er tatt forfra. Heldigvis så klarte jeg å finne to da. Ene fra CBS og det andre fra Reuters.

Bilde fra VG nett

Bilde fra Reuters

Bilde fra CBS

Nesen til Osama Bin Laden på videoklippet virker veldig ulik de andre bildene jeg fant? På de to andre bildene fra Reuters og CBS så virker nesa hans mye mer kraftig og fremtredende. Er ikke dette litt rart? Man kan jo spekulere mye her, og jeg antyder verken det ene eller det andre.

Så folkens, hva mener dere? Hvis dere finner flere bilder av han fra siden så legg dette ut her!
Såvidt jeg har forstått så har denne videoen blitt sluppet av Pentagon etter at de fant den i Abbottabad. Hvis det, fullstendig hypotetisk sett, ikke er Osama bin laden som avbildes i videoen: hvorfor skulle Pentagon så slippe den? Tror du de tok feil av Osama og en annen mann? Tror du de slipper videoen for å bevise for konspiratorikerene at han faktisk befant seg der og at han ble drept i det siste angrepet? Ingen av disse alternativene er spesielt sannsynlige da de trolig sitter på mange flere videoer som tydelig viser Osama, samt videoer som kan knyttes mot en spesiell dato. Grunnen til at de valgte å slippe denne nå er for å tilfredsstille verdens medier som holder saken varm, og som en "teaser" for fremtidige videoer som kommer til å bli sluppet i tida framover.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Saken blir garantert ikke noe mer død av at man fremlegger bilde / video. Derimot vil bilder/ video skape ekstreme reaksjoner bland muslimske fundamentalister.
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva.
De dreper jo Bin Laden "fordi han er en terrorist", og da skulle det bare mangle at håndfaste beviser på draper finnes.

Personlig tror jeg han har vært død en stund, men pga at valget langsomt nærmer seg, så spiller de kortene nå for patriotismens skyld!

Men igjen, jeg VET jo ingenting!

Sitat av KingJay Vis innlegg
Jeg lagde nylig en tråd om dette, men den ble tydeligvis slettet. Så jeg tenkte jeg kunne poste den her:

Tittelen kan fort mistolkes og feilbedømmes, men dette er ingen konspirasjonstråd.

Var akkurat inne på VG nett og de hadde lagt ut et klipp som viser Osama Bin Laden se på tv i hjemmet sitt. Dette klippet har forresten VG hentet fra Reuters.

Gjennom nesten hele klippet får vi bare se en veldig liten del av siden av ansiktet hans, han er altså vendt mot tven hele tida. Men akkurat ved 01:39 så vender han ansiktet mer mot kameraet, slik at vi ser hele ansiktet fra siden. Deretter gestikulerer han med fingeren og antakeligvis påpeker at kameramannen skal filme tven.

Til poenget mitt da: Personlig så synes jeg ikke dette ligner på Osama Bin Laden. Jeg søkte deretter rundt på nettet for å finne bilder av han fra siden. Dette viste seg å være vanskelig, da nesten alle bildene av han er tatt forfra. Heldigvis så klarte jeg å finne to da. Ene fra CBS og det andre fra Reuters.

Bilde fra VG nett

Bilde fra Reuters

Bilde fra CBS

Nesen til Osama Bin Laden på videoklippet virker veldig ulik de andre bildene jeg fant? På de to andre bildene fra Reuters og CBS så virker nesa hans mye mer kraftig og fremtredende. Er ikke dette litt rart? Man kan jo spekulere mye her, og jeg antyder verken det ene eller det andre.

Så folkens, hva mener dere? Hvis dere finner flere bilder av han fra siden så legg dette ut her!
Vis hele sitatet...
Uten å gidde å spekulere i noe som heslt så vil jeg si at helt objektivt så ser ikke bildet til vg nett ut som Bin Laden på noen måte.

Har ikke giddet å kryssreferere kildene dine, men hvis de stemmer syntes jeg dette er litt rart, men who gives a shit :P
Osama lever fortsatt!!1! Dette bildet feks ble tatt igår:

http://img34.imageshack.us/img34/8647/1304493792324.jpg

Eller ikke. Han er død og borte, ferdig med det. Blir fortsatt satt ut over hvor viktig det er for noen mennesker å klamre seg til tynnslitte konspirasjonsteorier.
Sitat av spharx Vis innlegg
Nei vet du hva.
De dreper jo Bin Laden "fordi han er en terrorist", og da skulle det bare mangle at håndfaste beviser på draper finnes.

Personlig tror jeg han har vært død en stund, men pga at valget langsomt nærmer seg, så spiller de kortene nå for patriotismens skyld!

Men igjen, jeg VET jo ingenting!



Uten å gidde å spekulere i noe som heslt så vil jeg si at helt objektivt så ser ikke bildet til vg nett ut som Bin Laden på noen måte.

Har ikke giddet å kryssreferere kildene dine, men hvis de stemmer syntes jeg dette er litt rart, men who gives a shit :P
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det rart. Jeg personlig synes heller ikke det ser ut som Osama i det hele tatt. For å "bevise" meningen min har jeg linket to andre bilder av han fra siden. To helt forskjellige menn de der altså. Er ikke dette slik de påstår, skal vi bare godta løgnen deres og late som ingenting har skjedd? Who gives a shit? Forsåvidt alle..
Sitat av KingJay Vis innlegg
Selvfølgelig er det rart. Jeg personlig synes heller ikke det ser ut som Osama i det hele tatt. For å "bevise" meningen min har jeg linket to andre bilder av han fra siden. To helt forskjellige menn de der altså. Er ikke dette slik de påstår, skal vi bare godta løgnen deres og late som ingenting har skjedd? Who gives a shit? Forsåvidt alle..
Vis hele sitatet...
Igjen, som jeg skrev over, hvorfor i all verden skulle Pentagon bevisst lekke denne videoen hvis det skulle være en annen mann enn bin laden? Det er greit å være kritisk til hva som serveres av og i media, men det må ikke tippe over til at man i utgangspunktet ikke tror på noe av det som skrives.
Sitat av EoT Vis innlegg
Kunne de ikke stilt ham for en internasjonal krigsdomstol, om de virkelig ikke skal bruke døden hans som en trofé? Virker som om de kunne tatt ham i live...
Vis hele sitatet...
Matt Bors sin politiske tegneserie, portretterer det hele på en ganske komisk måte:

http://bildr.no/thumb/878717.jpeg

At de drepte han var nok mye av samme grunnen som den de hadde for å få henrettet Saddam Hussein såpass kjapt. De vil ikke at disse menneskene skal ha muligheten til å fortelle sin del av historien, for de har jo faktisk vært støttet av USA på et tidspunkt begge to.
http://twitter.com/#!/megneverlands

scroll ned til 28. april så står det
"megneverlands Meg
The Fox News ticker is saying Osama bin Laden is dead. No breaking news & no other channels reporting. How odd.
28 Apr
"
Obama sier de drepte Osama 1mai...

guardian.co.uk, Monday 2 May 2011 04.00 BST
In an address to the nation, President Obama said Bin Laden was killed in a "targeted operation" in Abbottabad, a highland town north of Islamabad, last night.
Sist endret av TriggerTk; 8. mai 2011 kl. 00:58.
Sitat av TriggerTk Vis innlegg
http://twitter.com/#!/megneverlands

scroll ned til 28. april så står det
"megneverlands Meg
The Fox News ticker is saying Osama bin Laden is dead. No breaking news & no other channels reporting. How odd.
28 Apr
"
Obama sier de drepte Osama 1mai...

guardian.co.uk, Monday 2 May 2011 04.00 BST
In an address to the nation, President Obama said Bin Laden was killed in a "targeted operation" in Abbottabad, a highland town north of Islamabad, last night.
Vis hele sitatet...
Noen som har tanker rundt dette?
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Noen som har tanker rundt dette?
Vis hele sitatet...
Det er løgn, og Fox rapporterte ikke om drapet før det var offisielt. Motbevis meg gjerne.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er løgn, og Fox rapporterte ikke om drapet før det var offisielt. Motbevis meg gjerne.
Vis hele sitatet...
isåfall lurer jeg på hvordan man manipulerer dato på Twitter
Sist endret av TriggerTk; 8. mai 2011 kl. 01:38.
Sitat av TriggerTk Vis innlegg
isåfall lurer jeg på hvordan man manipulerer dato på Twitter
Vis hele sitatet...
At en person skriver noe på twitter betyr ikke at det er sant. Jeg finner ingenting som helst om dette etter ti minutters googling og med tanke på hvor mange millioner som ser Fox News måtte noen andre ha sett det.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er løgn, og Fox rapporterte ikke om drapet før det var offisielt. Motbevis meg gjerne.
Vis hele sitatet...
La oss si du har rett og at han lyver om fox news. Isåfall, hvordan i huleste fikk han vite dette tre dager før? Er masse som ikke stemmer, og jeg har vært skeptisk til disse slangene en god stund nå.
Sitat av KingJay Vis innlegg
La oss si du har rett og at han lyver om fox news. Isåfall, hvordan i huleste fikk han vite dette tre dager før? Er masse som ikke stemmer, og jeg har vært skeptisk til disse slangene en god stund nå.
Vis hele sitatet...
Flaks? Jeg aner ikke. Jeg er også skeptisk til amerikanske utenrikspolitikk, Pentagon, Fox News og resten av pakket, men for meg spiller det liten rolle eksakt når Osama ble drept. Det jeg derimot gjerne skulle ha visst er hvordan drapet skjedde, om det var en ren henrettelse eller om de faktisk skjøt i et slags "selvforsvar".
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
At en person skriver noe på twitter betyr ikke at det er sant. Jeg finner ingenting som helst om dette etter ti minutters googling og med tanke på hvor mange millioner som ser Fox News måtte noen andre ha sett det.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=Hp8rJ...mbedded#at=102

dette er fra en annen nyhetssending.. spol til 03:38 og se nyheten som kommer på rulleteksten

videoen er fra 2mai.. btw "a week ago"
Sist endret av TriggerTk; 8. mai 2011 kl. 02:03.