Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4021
Har hatt en busy helg med et par shoots, jeg liker et bilde veldig godt, og lurer nå på hva dere syns..

http://bildr.no/thumb/273316.jpeg

Her ser dere også min nye signatur (eller hva det nå heter)
Sist endret av tafsern; 19. oktober 2008 kl. 16:45.
Kansje OT, men satan hun var pen!

Skulle ønske jeg kunne komme med noe kritikk, men føler at jeg ikke rekker frem. Rett og slett et nydelig bilde, kan være modellen som gjør det for min del.

Når det gjelder "signaturen" din så passe den godt inn i dette bildet, vet ikke om det ville funket like bra på andre typer bilder.

Btw; høyoppløselig er ønsket.
Sist endret av Elemental; 19. oktober 2008 kl. 17:10.
moar!

Pent bilde, men hvorfor svarthvitt?
Jeg kan i grunn svært lite om foto, men bilde ser litt "overredigert" ut. Spesielt ansiktet hennes. For glatt, eller for mye gjennskinn eller hva det nå enn er. (som sagt, jeg er ikke så god på det tekniske her)

Poseringen er også noe merkelig (beinstillingen) men det er kanskje litt OT?
Takker for raske svar
Hun er en veldig pen jente ja. Vært med i VI Menn, musikkvideo osv... utrolig koslig å ta bilder av.

Ingenting med bilder er OT for meg. Beina har jeg ikke tenkt så mye på, og det ser kanskje litt rart ut. Jeg kan godt poste et i farger også Falt litt for svart hvitt...

Om å få det høyoppløselig....hmm...jeg skal høre med ho først

http://bildr.no/thumb/273329.jpeg
Sist endret av tafsern; 19. oktober 2008 kl. 17:21.
Vet ikke om jeg likte at det var svart-hvitt. Det blir lett litt rotete, spesielt med trær og skog i bakgrunn. Litt farger og kontraster kunne skilt henne mer ut i fra miljøet. Har du en fargeversjon vi kan få se?
Komposisjonen er jeg heller ikke helt enig i. Det ble veldig tungt mot venstre, i tillegg til at kuttingen av bena hennes virker litt forstyrrende.
hehe, jeg visste jeg hadde sett henne før
Sitat av froskenfredrik
Vet ikke om jeg likte at det var svart-hvitt. Det blir lett litt rotete, spesielt med trær og skog i bakgrunn. Litt farger og kontraster kunne skilt henne mer ut i fra miljøet. Har du en fargeversjon vi kan få se?
Komposisjonen er jeg heller ikke helt enig i. Det ble veldig tungt mot venstre, i tillegg til at kuttingen av bena hennes virker litt forstyrrende.
Vis hele sitatet...
Jeg skammer meg litt når det gjelder beina...de skal ikke kuttes slik. Skal jeg gjøre opp for det, blir det å croppe det ved hofta eller så...
Hun mangler litt tekstur i ansiktet, og det ser nesten "klipt" på ut. Vet ikke hvorfor.
Kanskje bittelitt mye blits?

Lyset ser nesten litt unaturlig ut.. Ellers, bra bilde.

Mulig det bare er hos meg det ser sånn ut, for har et midlertidig skjermkort som kjører 16-bits farge, så alt ser litt rart ut..
Sitat av drittunge
Hun mangler litt tekstur i ansiktet, og det ser nesten "klipt" på ut. Vet ikke hvorfor.
Kanskje bittelitt mye blits?

Lyset ser nesten litt unaturlig ut.. Ellers, bra bilde.

Mulig det bare er hos meg det ser sånn ut, for har et midlertidig skjermkort som kjører 16-bits farge, så alt ser litt rart ut..
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg opplever ikke det samme på mine skjermer, så det er mulig det er noe med det kortet ditt

Hun har jo sminket seg godt i ansiktet, og jeg har ikke softet skremmende mye. Blitsen kan ha vært litt sterk der, og det er noe jeg kan endre på.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg skjønner ikke poenget med de signaturene. De ødlegger bildene mer enn de hever det, synes jeg. Vil du hindre at bildet ditt blir stjelt, så copyrighter du det via file-info i Photoshop og/eller legger på vannmerke som det er meget vanskelig å redigere vekk.

Til selve fotografiet, så synes jeg det er ganske fint. Kan ikke si at det skiller seg ut i fra mengden, men godt teknisk utført. Eneste jeg har å utsette er at du har for mye luft over hodet og bena hennes er ikke med. Komposisjonen er ikke top notch, men ser ikke hvordan det kunne blitt bedre slik som det er nå.

Skal du bruke farger trenger du en del kontraster rundt modellen, for nå er det ganske grått og trist der. Tror kanskje jeg heller litt mer i mot fargebildet enn s/h. Nå er jo jeg stor fan av fargebilder, så er vel mest smak og behag.
Sitat av Joey
Jeg skjønner ikke poenget med de signaturene. De ødlegger bildene mer enn de hever det, synes jeg. Vil du hindre at bildet ditt blir stjelt, så copyrighter du det via file-info i Photoshop og/eller legger på vannmerke som det er meget vanskelig å redigere vekk.

Til selve fotografiet, så synes jeg det er ganske fint. Kan ikke si at det skiller seg ut i fra mengden, men godt teknisk utført. Eneste jeg har å utsette er at du har for mye luft over hodet og bena hennes er ikke med. Komposisjonen er ikke top notch, men ser ikke hvordan det kunne blitt bedre slik som det er nå.

Skal du bruke farger trenger du en del kontraster rundt modellen, for nå er det ganske grått og trist der. Tror kanskje jeg heller litt mer i mot fargebildet enn s/h. Nå er jo jeg stor fan av fargebilder, så er vel mest smak og behag.
Vis hele sitatet...
Signaturene er vel for å skape et navn blant de som ikke sjekker file-info eller så...og når man får mange bilder rundt i omløp er det alltids moro når en får høre at folk har sett bilder fram meg.

Komposisjonen er ikke bra, vet. Den funker, men å kutte beina slik er et herk. Jeg har ikke kuttet de i ettertid, det var når jeg tok bildet.

Angående bilder og farger merker jeg at det gir bildet forskjellige meninger, ettersom man har farge eller ikke. Noen bilder er 10 ganger bedre i svart hvitt enn med farger, og omvendt. Det får vel bli opp til hver og en akkurat her

Takker så mye for fin melding
Sist endret av tafsern; 19. oktober 2008 kl. 19:40.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Problemet med signaturen er at den ikke forteller meg en bajs. Hvem faen er... AJ? Diskré? Ja. Informativ? Also.

Liker blikket, misliker pinnen til høyre.
Sitat av Jonta
Problemet med signaturen er at den ikke forteller meg en bajs. Hvem faen er... AJ? Diskré? Ja. Informativ? Also.

Liker blikket, misliker pinnen til høyre.
Vis hele sitatet...
Pokker ta, det er AS, hehe...
Den pinnen var litt kjip, den kan jeg nok clone bort
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av tafsern
Pokker ta, det er AS, hehe...
Den pinnen var litt kjip, den kan jeg nok clone bort
Vis hele sitatet...
Hmm, clone eller selective blur. Tror jeg ville prøvd det siste hvertfall.

En kort url (Kutte bort "http://www.") tror jeg kan være mest gunstig som vannmerke/signatur.
Glamour er ikke ensbetydende med å brushe ut alle tegn til liv i ansiktet.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av tafsern
Signaturene er vel for å skape et navn blant de som ikke sjekker file-info eller så...og når man får mange bilder rundt i omløp er det alltids moro når en får høre at folk har sett bilder fram meg.
Vis hele sitatet...
Jojo, men bildet ditt står vel alltid med byline? Det er en grunn til at fotografer er så nøye på at det står navn under bildet viss det er publisert.

Men hey, noen liker å ha signaturen sin i bildet. Jeg personlig synes det ser amatørmessing ut og trekker bildet ned.
Sitat av Joey
Jojo, men bildet ditt står vel alltid med byline? Det er en grunn til at fotografer er så nøye på at det står navn under bildet viss det er publisert.

Men hey, noen liker å ha signaturen sin i bildet. Jeg personlig synes det ser amatørmessing ut og trekker bildet ned.
Vis hele sitatet...
Jeg vil vel ikke si at det er amatørmessig....merk at jeg ALDRI har signatur noe som helst andre steder enn på bloggen min, eller her. That's is. Ikke på utskrift eller noe sånn, det er fy fy. Mange gode fotografer har signatur, andre ikke. Men jeg vil ikke gå så langt som å kalle det amatørmessig, det er veldig sterke ord.... Jeg føler meg ikke noe supergod til dette, har bare tatt noen bilder på hobbybasis siden sommeren...så ja, jeg er nok fotograf på lavt nivå, eller semi amatør. hehe..

Hyggelig at du tar deg tid å deler meninger da, jeg lytter til de

Sitat av egeulf
Glamour er ikke ensbetydende med å brushe ut alle tegn til liv i ansiktet.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har ikke brushet så altfor mye her. Hun har sminket seg selv, og noe av det kan jo være grunnen.

Og dette er nok ikke glamour, det er fashion:P


Jeg skal poste et bilde jeg tok om fredagen, og der har jeg softet knapt noen prosent, og det er helt sjukt hvor fin ho var i huden. Så det finnes faktisk noen av de også. Skal poste det straks.

Sitat av Jonta
Hmm, clone eller selective blur. Tror jeg ville prøvd det siste hvertfall.

En kort url (Kutte bort "http://www.") tror jeg kan være mest gunstig som vannmerke/signatur.
Vis hele sitatet...
Yes, takk for tips
PoXhimo: Nødvendig?

Hmm.. Kanskje legge til litt tekstur i huden i photoshop, kanskje det blir bedre da, for ser veldig shoppa ut.
Sitat av drittunge
PoXhimo: Nødvendig?

Hmm.. Kanskje legge til litt tekstur i huden i photoshop, kanskje det blir bedre da, for ser veldig shoppa ut.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kan ta og teste ut litt
Jeg likte bilde veldig godt. Ikke noe kritikk og gi egentlig, men jeg er ikke akkuratt noe fotograf heller.
Jeg tror ikke hun sminket bort konturene som kunne minne om kinn, selv om hun helt sikkert har glatt hud og alt det der.

Som en meget vis kvinne sa: «hadde folk fokusert litt mer på lys og litt mindre på etterbehandling, tror jeg mye kunne blitt bedre», men det er vel rettet litt mer generelt mot glamour.

Jeg har vel noe imot sjangeren i seg selv mer enn ditt bilde, men jeg synes det har forbedringspotensiale. Alt jeg ser er derimot allerede bemerket, så jeg skal ikke repetere. Posituren hennes ser dog litt ... merkelig ut? En veldig bevisst posering med armer og ben mot fotografen, men et blikk opp i ... skyene?
Sitat av egeulf
Jeg tror ikke hun sminket bort konturene som kunne minne om kinn, selv om hun helt sikkert har glatt hud og alt det der.

Som en meget vis kvinne sa: «hadde folk fokusert litt mer på lys og litt mindre på etterbehandling, tror jeg mye kunne blitt bedre», men det er vel rettet litt mer generelt mot glamour.

Jeg har vel noe imot sjangeren i seg selv mer enn ditt bilde, men jeg synes det har forbedringspotensiale. Alt jeg ser er derimot allerede bemerket, så jeg skal ikke repetere. Posituren hennes ser dog litt ... merkelig ut? En veldig bevisst posering med armer og ben mot fotografen, men et blikk opp i ... skyene?
Vis hele sitatet...
Jepp, du har rett. Problemet er jo at de fleste har litt forskjellige meninger om ting og tang, det er jo bare sånn vi er Så det en ser som dårlig, kan en annen se som perfekt. Men der kommer nok kunnskap, erfaringer osv osv også godt inn i bildet.
Jeg syns du er omtrent like dyktig som Micheal R.
Han tjener ganske fett med penger gjennom fotografi.
Hvis du syns det er et kompliment, så er du på god vei!
Hvorfor har du kuttet bort foten?
Sitat av poe
Jeg syns du er omtrent like dyktig som Micheal R.
Han tjener ganske fett med penger gjennom fotografi.
Hvis du syns det er et kompliment, så er du på god vei!
Vis hele sitatet...
Hehe...jo takk. Han tar jo sine type bilder han, for de som liker de.

Sitat av jvik
Hvorfor har du kuttet bort foten?
Vis hele sitatet...
Biggest mistake ever. Jeg kuttet den ikke bort i etterbehandlingen, men jeg fikk de ikke med på bildet rett og slett. Jeg brukte 50mm, og fikk ikke gått lengre bakover. Jeg var rett og slett uoppmerksom på det med beina... Det skal jeg ikke være neste gang! Takk for kommentar