Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7654
Hei

lurer; En kar jeg vet av går rundt med klistremerker der det står "support your local Hells Angels" og avdeling/by...

Vet at supporterene av denne klubben får de som ser likens ut, men det står bare "big red machine" på dem...

Betyr det at han har noen status i klubben eller?

Noen som vet?

Mvh
Fult mulig å bestille slike ifra internett, så tviler sterkt
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Du får gå bort å spørre da
Trådstarter
23 5
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Fult mulig å bestille slike ifra internett, så tviler sterkt
Vis hele sitatet...
Tror ikke folk kan bare bestille de som faktisk har navnet til klubben på seg, mange synonymer ja, (big red machine, Red and white etc) men ingen med det faktiske navnet på som jeg har sett..

Spørre; Gjorde det, han sa bare at han kjente noen av dem.
Sitat av lurs Vis innlegg
Tror ikke folk kan bare bestille de som faktisk har navnet til klubben på seg, mange synonymer ja, (big red machine, Red and white etc) men ingen med det faktiske navnet på som jeg har sett..

Spørre; Gjorde det, han sa bare at han kjente noen av dem.
Vis hele sitatet...
Var mulig før, men fjernet ifra nettet nå som jeg kan se.

Uansett så er dette noe man har i den aktuelle HA klubben. Så personen har nok kjennskap til minst en person i den (Og har da fått/kjøpt klistermerket).
Klistermerket symboliserer uansett ikke stort annet enn at man støtter klubben.
Trådstarter
23 5
Ok

Takk for svar
Om du har kjempelyst ringer du bare til ett trykkeri/reklamebyrå i nærheten av deg så skal du se at du kan få HA klistremerker i alle fassonger og størrelser.
Ringer du f.eks Wenaas, på 71227300 kan du bestille klistremerker. Det skal heller ikke være videre vanskelig å få til, du må bare lage til motivet i photoshop/illustrator og shippe videre med ønsket størrelse og antall.
Edit: Det er ikke slik at kun HA folk har anledning til å skaffe seg klistremerker. Sånn offesielt skal kanskje ikke "allemann" ha merkene, men det er ingenting som hindrer deg i å anskaffe deg slike merker. Er du sykt lysten på det, kan du sikkert ordne et 2x2meter stort Telenorklister.
Sist endret av møkk; 19. mai 2010 kl. 16:21.
Sitat av møkk Vis innlegg
Om du har kjempelyst ringer du bare til ett trykkeri/reklamebyrå i nærheten av deg så skal du se at du kan få HA klistremerker i alle fassonger og størrelser.
Ringer du f.eks Wenaas, på 71227300 kan du bestille klistremerker. Det skal heller ikke være videre vanskelig å få til, du må bare lage til motivet i photoshop/illustrator og shippe videre med ønsket størrelse og antall.
Edit: Det er ikke slik at kun HA folk har anledning til å skaffe seg klistremerker. Sånn offesielt skal kanskje ikke "allemann" ha merkene, men det er ingenting som hindrer deg i å anskaffe deg slike merker. Er du sykt lysten på det, kan du sikkert ordne et 2x2meter stort Telenorklister.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare å slå seg løs, som du sier. Logoer er åndsverk på lik linje med mye annet og kopierer man et åndsverk uten samtykke så bryter du loven. Enten det er Telenor eller HA logoen man kopierer.
Sitat av lurs Vis innlegg
Tror ikke folk kan bare bestille de som faktisk har navnet til klubben på seg, mange synonymer ja, (big red machine, Red and white etc) men ingen med det faktiske navnet på som jeg har sett..

Spørre; Gjorde det, han sa bare at han kjente noen av dem.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer. Det er kun fullbyrdne medlemmer eller personer med spesiell tillatelse som kan gå med merker som eksplisitt nevner Hells Angels. Er du bare en supporter så er det ingenting i veien for å handle 81-merker og andre støtteytringer gjennom http://route81.com.
Trådstarter
23 5
Sitat av Franklin Vis innlegg
Dette stemmer. Det er kun fullbyrdne medlemmer eller personer med spesiell tillatelse som kan gå med merker som eksplisitt nevner Hells Angels. Er du bare en supporter så er det ingenting i veien for å handle 81-merker og andre støtteytringer gjennom http://route81.com.
Vis hele sitatet...
Takk for svar

Kan nok stemme, har sett MASSE personer med div 81 greier, og big red machine etc, men bare 2 med det faktiske navnet på bil/sykkel etc.

Må ligge noe i det ja..
Sitat av Franklin Vis innlegg
Dette stemmer. Det er kun fullbyrdne medlemmer eller personer med spesiell tillatelse som kan gå med merker som eksplisitt nevner Hells Angels. Er du bare en supporter så er det ingenting i veien for å handle 81-merker og andre støtteytringer gjennom http://route81.com.
Vis hele sitatet...
Sier hvem?
Det er jobare en barnslig "jeg har størst tiss"-regel fra en gjeng med innavlede halvaper som tror de er kule.

Beskyttet merkevare - Joda, men ingen vil noen sinne få reaksjoner fra rettsvesenet på grunn av noe slikt...
Trådstarter
23 5
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Sier hvem?
Det er jobare en barnslig "jeg har størst tiss"-regel fra en gjeng med innavlede halvaper som tror de er kule.

Beskyttet merkevare - Joda, men ingen vil noen sinne få reaksjoner fra rettsvesenet på grunn av noe slikt...
Vis hele sitatet...

Om deres merke beskyttes slik f.eks det gjør med folk som gir seg ut for å være medlemmer etc (fake tattiser etc), er rettsvesenet det minste problemet en har om en flagger deres farger..
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
SBeskyttet merkevare - Joda, men ingen vil noen sinne få reaksjoner fra rettsvesenet på grunn av noe slikt...
Vis hele sitatet...
Hells Angels har en lang historie med mye kjemping for å bevare rettighetene rundt merkenavnet sitt, og som en multinasjonal organisasjon som disponerer store verdier har de også et godt utgangspunkt for å få viljen sin i slike tvister.

Det at du ikke liker det stigmaet du forbinder med Hells Angels gir de ikke mindre rett til å bevare selvstendighet og rettigheter rundt sine merkevarer enn deg.
Sist endret av Franklin; 19. mai 2010 kl. 19:51.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Hells Angels har en lang historie med mye kjemping for å bevare rettighetene rundt merkenavnet sitt, og som en multinasjonal organisasjon som disponerer store verdier har de også et godt utgangspunkt for å få viljen sin i slike tvister.

Det at du ikke liker det stigmaet du forbinder med Hells Angels gir de ikke mindre rett til å bevare selvstendighet og rettigheter rundt sine merkevarer enn deg.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg. Jeg så bare mitt snitt til å raljere over verdens døveste gutteklubb. Trekker tilbake...
såvidt jeg har lest rundt om forbi så har HA kjempet ganske hardt i retten for å beskytte merket sitt, da de ser på det som noe man må gjøre seg fortjent til å gå med.

Forøvrig vil de fleste tattoo shops avvise deg bastant hvis du kommer og skal ha HA tattoo. HA tar dette såpass alvorlig at de har fjernet tattooen på medlemmer som er blitt kastet ut i vanvære med blåselampe/vinkelsliper.

http://www.adelaidenow.com.au/news/t...-1225710399569

nå ble han riktignok ikke kastet ut i vanvære, men det var, som artikkelen nevner:

"Hudson escaped being kicked out of the club because a decision could not be reached before he went to jail - and under club rules, sanctions cannot be imposed while members are incarcerated."
▼ ... over et år senere ... ▼
Man får ikke bruke support gear som det står HA, Hells Angels eller lignende, en supporter har kun lov til og bruke 81, big red machine, red and white...
Det kan fremdeles stå by og land på disse produktene som feks. support 81 hamar eller hvor han nå har kjøpt support utstyret sitt.
Må ha tilknytning..Går man med HA,bandidos,outlaws merker på seg og ikke er tatt inn som support kan vedkommende gjeng bli ganske så sure..Kjenner karer som har blitt bøtelagt hardt for og gått ut og vært en av gjengen og ikke vært det..
Sitat av Apatisk Vis innlegg
Man får ikke bruke support gear som det står HA, Hells Angels eller lignende, en supporter har kun lov til og bruke 81, big red machine, red and white...
Det kan fremdeles stå by og land på disse produktene som feks. support 81 hamar eller hvor han nå har kjøpt support utstyret sitt.
Vis hele sitatet...
nei, det er feil. Har selv hatt klister med "Hells Angels" på. Fikk det av et bekjent medlem. Så han med klisteret kjenner sannsynligvis et medlem eller noe lignende. Her deler de iallefall ikke ut slike ting til folk med feil rykte. klær og etc kan kjøpes på klubben.