Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 11472
Hvorfor fungerer ikke 4G+ på iPhone her i Norge?
Jeg har selv iPhone 6S Plus.

Hvorfor har konkurentene her (som samsung) 4G+ og ikke Apple?
(Etter det jeg har hørt så har folk i USA 4G+ på iPhonene sine. vet ikke om dette stemmer)

Om noen vet mere om dette er jeg interessert i eventuell oppklaring Takk.
Det fungerer på Iphone her i Norge, men de har ikke fått bygget ut 4G+ stasjener over hele Norge enda, og du er sikkert lokalisert på en av de plassene det ikke er utbygget.
This is bat country!
gregory's Avatar
Om du bor i nord er 4G+ mye dårligere enn lenger ned i landet.
Proff skeptiker.
Nå har ikke jeg Iphone, men etter slik jeg har forstått det så står det bare 4G på dekningen, men det er 4G+ du har. Viss du er en plass du vet du har 4G+ så er det bare til å ta en speed test

Viktig å huske at 4G+ er mest lagd for plasser med mye folk slik at det blir mindre overload på nettet
Nå står det heller ikke 4g+ på iphone sånn som på de andre. Det står bare 4g. Så ja det er 4g+ på iPhone I Norge.
Sist endret av Norjoker; 9. mai 2016 kl. 17:06.
Står bare 4G på min iPhone 6s+ også men får inn 4G+ http://i.imgur.com/tYefcpr.png
Ser at alt det dere over her skriver er feil. Det har seg slik at iPhone 6 og 6s støtter 4G+, men Apple har enda ikke oppdatert slik at telefonene støtter dette. Apple jobber med dette disse dager. De er kjent for å bruke god tid ...

Samtidig ser jeg at mange av dere refererer til Speedtest for å måle hastighet. Denne vil ikke måle riktig, da appen ikke støtter 4G+. Om dere vil måle med 4G+ så må dere bruke Bredbandskollen.

Hilsen en i bransjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Samtidig ser jeg at mange av dere refererer til Speedtest for å måle hastighet. Denne vil ikke måle riktig, da appen ikke støtter 4G+. Om dere vil måle med 4G+ så må dere bruke Bredbandskollen.
Vis hele sitatet...
Presenterer ikkje telefonen ein alminneleg TCP/IP stack for apps? Må apps sjølv velge nett? Det heng ikkje på greip for å sei det pent.
Proff skeptiker.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Ser at alt det dere over her skriver er feil. Det har seg slik at iPhone 6 og 6s støtter 4G+, men Apple har enda ikke oppdatert slik at telefonene støtter dette. Apple jobber med dette disse dager. De er kjent for å bruke god tid ...

Samtidig ser jeg at mange av dere refererer til Speedtest for å måle hastighet. Denne vil ikke måle riktig, da appen ikke støtter 4G+. Om dere vil måle med 4G+ så må dere bruke Bredbandskollen.

Hilsen en i bransjen.
Vis hele sitatet...
Fikk litt sånn "slapp av jeg er doktor" følelse her.
Iphone 6 og 6s støtter 4G+. Speedtesten han tok her var over LTE og med de hastighetene der så er det 4G+ han har. Da vanlig 4G har max hastighet på 150 Mbit/s. (syns jeg å huske)

Samboeren min har 6S og har 170 Mbit/s hjemme i leiligheten vår, der vi har 4G+
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Ser at alt det dere over her skriver er feil. Det har seg slik at iPhone 6 og 6s støtter 4G+, men Apple har enda ikke oppdatert slik at telefonene støtter dette. Apple jobber med dette disse dager. De er kjent for å bruke god tid ...

Samtidig ser jeg at mange av dere refererer til Speedtest for å måle hastighet. Denne vil ikke måle riktig, da appen ikke støtter 4G+. Om dere vil måle med 4G+ så må dere bruke Bredbandskollen.

Hilsen en i bransjen.
Vis hele sitatet...
Har alltid testet med speedtest. Prøvde bredbandskollen nå, ble pluttselig dobla hastigheten der ja! Kp til deg :-)
http://i.imgur.com/KC0jzDb.jpg det er vel 4g+ det her?
Iphone støtter 4g+ helt fint og det skal fungere det. Apple har lagt det til men kun på de nyeste utgavene
Sist endret av Norjoker; 16. mai 2016 kl. 23:30.