Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2515
Hei, folkens.

Har en idé her (forutsatt at du kan har nok midler til å få hevet grensen på MasterCard til 1 mill): Du bestiller to forskjellige mastercards med 1 mill grense - så bruker du 1 million på hva du vil. Så bruker du det andre mastercardet til å betale ned det første lånet. Neste måned vil du få en ny 1 mill grense på det første kortet, som du da bruker til å betale ned det andre. Og sånn kan du overføre frem og tilbake til dagen du dør, men du vil fortsatt ha fått 1 mill den første gangen. (Kan jo evt. sette det i fond)

Hva er det med denne planen som ikke vil funke? Kan jo ikke gå i praksis..
Kva med renter?

Poenget er vel at beløpet du låner vert stadig større, ettersom du og må betale diverse gebyr og renter. Når desse etterkvart går oppover, vil pengane du har til "disposisjon" verte stadig mindre, og du vil etterkvart få problem med å betale.
Kva med renter?

Poenget er vel at beløpet du låner vert stadig større, ettersom du og må betale diverse gebyr og renter. Når desse etterkvart går oppover, vil pengane du har til "disposisjon" verte stadig mindre, og du vil etterkvart få problem med å betale.
Vis hele sitatet...
Men hvis du betaler før fristen skal det være rentefritt?
På mitt kredittkort er det 2% i gebyr når det blir overført penger fra kontoen, så det ville kostet meg 20 000 i mnd, bare for å holde det gående.
Høres igrunn mer tungvindt ut enn å bare jobbe for spenna. Dessuten vil en som får et kredittkort med en slik grense ikke ha behov for en mill...
Sitat av wackwrack Vis innlegg
På mitt kredittkort er det 2% i gebyr når det blir overført penger fra kontoen, så det ville kostet meg 20 000 i mnd, bare for å holde det gående.
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg stusset på selv. Hvis en bare kunne lånt og betalt kredittkortregningen med et annet kredittkort og gå full sirkel med dette, så hadde det vært utrolig mange folk som hadde gjort det. Slik er det ikke, og trådstarter kommer fort til å havne på Luksusfellen med en slik tankegang, da flesteparten av de som er med der har tenkt at de kan betale kredittkortgjeld med flere kredittkort.

Dessuten må en vel ha en ganske stor mengde penger for å få kredittkort med 1 million kroners-grense. Og det er nok ytterst få som tilbyr dette uten en rimelig nøye gjennomgang av din økonomiske situasjon. 1 million er mye penger, tross alt.
Sist endret av Deadlock Radium; 5. november 2015 kl. 15:13.
Sitat av Dobbelespresso Vis innlegg
Men hvis du betaler før fristen skal det være rentefritt?
Vis hele sitatet...
Ved f.eks. betaling i en butikk vil det være slik, men om du overfører penger fra kredittkortet for å kunne betale regningen på det andre kortet, vil det typisk påløpe gebyr og/eller rente fra dag 1. Jeg har ikke vært borti kredittkort uten dette.
Sist endret av Nichotin; 5. november 2015 kl. 15:15.
Dessuten vil en som får et kredittkort med en slik grense ikke ha behov for en mill...
Vis hele sitatet...
Det har jo ingen ting å si for selve ideén her.

La oss si at du setter pengene inn på høyrentekonto hos BlueStep Finans (http://www.smartepenger.no/markedsov...entekalkulator) med 2,15% rente, da vil du ha 0,15% i gevinst hver måned? I og med at du egentlig aldri betaler MasterCard gjelden helt ned?
Sitat av Dobbelespresso Vis innlegg
Det har jo ingen ting å si for selve ideén her.

La oss si at du setter pengene inn på høyrentekonto hos BlueStep Finans (http://www.smartepenger.no/markedsov...entekalkulator) med 2,15% rente, da vil du ha 0,15% i gevinst hver måned? I og med at du egentlig aldri betaler MasterCard gjelden helt ned?
Vis hele sitatet...
Som andre her har nevnt, men som du tydeligvis ikke har fått med deg: kredittkort er kun rente og gebyrfritt (over en viss periode) ved kjøp. Om du tar ut eller setter over penger (dette inkluderer betaling av regninger) vil du normalt sett få et gebyr på 1-2% av summen pluss at renter løper fra dag en, og renten er typisk på ~20% for de fleste kredittkort. Du er ikke den første til å tenke på dette "smutthullet", men faktum er at det ikke eksisterer. Det fører kun til gjeldsproblemer.
Sist endret av Orph; 5. november 2015 kl. 15:44.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://en.wikipedia.org/wiki/Check_kiting

Ikkje en original ide, og bankane vil antakeleg fange det opp og la gjelda di forfalle på dagen
Ministry of Love
sptz's Avatar
Men om du ikke kan få et rentefritt lån på 1mill fra første dag, så kan metoden brukes (sannsynligvis ulovlig) til øke kredittgrensen din på kortet ditt ved å bruke det ene kortet til å betale det andre til de godtar en økt grense. Neppe den beste ideen i verden, da jeg tror bankene har relativt gode metoder for å avdekke dette. Det er ikke en voldsomt avansert analyse av betalingene dine som skal til for å avdekke dette.