Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 10601
Chansey: jeg har vanskeligheter for å tro at amerikanerne har sperra inne 500 random muslimer for moroskyld og uten grunnlag. Tortur er galt, men jeg synes virkelig ikke at terroristene bør behandles med silkehansker. Ærlig talt, tror du at disse fangene er eeeegentlig uskyldige? Tror du at Amerikanerne har valgt noen folk som de troooor kanskje har drivi med no ulovlig og burer dem inne bare for sikkerhetsskyld?

Amerika er sikkert konsertativt og alt det, men jeg har sett værre. Dvs. diverse muslimske land der undertrykkelse av kvinner tydeligvis er populært. (jeg sikter til burka og hijab)
Steining og masse voldtekt har jeg også hørt om.
Jeg må si meg enig i siste posten til Salkin bortsett fra det lille faktum...
Sitat av SalkiN
Det at jeg gir meg en faen i div. religioner tilsier på ingen måte at jeg ikke har en forståelse for de, eller at jeg ikke respekterer de.
Vis hele sitatet...
Jeg føler at "Å gi faen" og "Respekt" er to veldig motstridende parter og du kan bare være en av dem, for gir du faen så har du ikke respekt, men respekterer du så gir du ikke faen.

Edit:
Sitat av Islam.no
For dem som insisterer på å kalle dette for ytringsfrihet:
Hvis slike provokasjoner faller under ytringsfrihet og må derfor beskyttes og støttes må det huskes på at andres reaksjoner som flaggbrenning, boikott av varer, demonstrasjoner og inkallelse av ambasadører også faller under ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Islam.no som har hatt ett rimlig likt synspunkt som resten av Norge greide å ødelegge endel av synspunktet sitt ved å legg inn den der på slutten av artikkelen.
Det virker for meg som om de sier at alle reaksjonene til muslimene faller under ytringsfrihet, og at da dette også gjelder angrep på ambassader.
Det er like mye ytringsfrihet som at jeg skulle skutt en person på gata og si at jeg likte han ikke og har da ytringsfrihet.
Sist endret av Camper; 8. februar 2006 kl. 00:02.
Sitat av gæærn
Chansey: jeg har vanskeligheter for å tro at amerikanerne har sperra inne 500 random muslimer for moroskyld og uten grunnlag. Tortur er galt, men jeg synes virkelig ikke at terroristene bør behandles med silkehansker. Ærlig talt, tror du at disse fangene er eeeegentlig uskyldige? Tror du at Amerikanerne har valgt noen folk som de troooor kanskje har drivi med no ulovlig og burer dem inne bare for sikkerhetsskyld?

Amerika er sikkert konsertativt og alt det, men jeg har sett værre. Dvs. diverse muslimske land der undertrykkelse av kvinner tydeligvis er populært. (jeg sikter til burka og hijab)
Steining og masse voldtekt har jeg også hørt om.
Vis hele sitatet...
Det er noe som heter uskyldig til det motsatte er bevist. Og er USA noe bedre en et hvilket som helst av landene du sikter til når de torturer sine fanger? Så på 60 minutes om en muslims mann som hadde sittet på Guantanamo, han hadde vært på ferie i Europa da CIA kom å dro han med seg. Han satt i overkant av 2 år på Guantanamo før de slapp han fri uten sak, uten unnskydning eller noen slags forklaring.

Angående Muhammedbildene syns jeg det er idiotisk og respektløst trykke disse "fordi vi kan". Folk flest er smertelig klar over hvor sensitive endel muslimer er på dette, og når de starter å tråkke disse på tærne har de ikke annet en seg selv å takke når helvete bryter løs.
Sitat av Camper
Jeg må si meg enig i siste posten til Salkin bortsett fra det lille faktum...

Jeg føler at "Å gi faen" og "Respekt" er to veldig motstridende parter og du kan bare være en av dem, for gir du faen så har du ikke respekt, men respekterer du så gir du ikke faen.
Vis hele sitatet...
Når jeg sier "gir meg en faen" så mener jeg at jeg ikke bryr meg om religionen Islam, eller noen annen for den saks skyld. Jeg trur ikke på noe utav det de sier osv. Men jeg respekterer jo de som trur på alt samma, og som føler at Islam/kristendommen etc. er en ting for dem. Er helt greit for meg at folk velger å tru på noe. Men jeg gir meg jo en faen i hele tingen med religion, synes det er rent fiction alt samma, men det får nu så være. Har full forståelse for at majoriteten av mennesker på jorda følger en eller anne religion. Kanskje det å bruke "gir meg en faen" is a bad choice of words i denne sammenhengen, men får nu så være. Håper du skjønner hva jeg mener.
Jeg er 100% enig med deg om at religion er tåpelig, ville bare påpeke det faktumet jeg gjorde.
Sitat av gæærn
Chansey: jeg har vanskeligheter for å tro at amerikanerne har sperra inne 500 random muslimer for moroskyld og uten grunnlag. Tortur er galt, men jeg synes virkelig ikke at terroristene bør behandles med silkehansker. Ærlig talt, tror du at disse fangene er eeeegentlig uskyldige? Tror du at Amerikanerne har valgt noen folk som de troooor kanskje har drivi med no ulovlig og burer dem inne bare for sikkerhetsskyld?

Amerika er sikkert konsertativt og alt det, men jeg har sett værre. Dvs. diverse muslimske land der undertrykkelse av kvinner tydeligvis er populært. (jeg sikter til burka og hijab)
Steining og masse voldtekt har jeg også hørt om.
Vis hele sitatet...

Nei selvsagt har du vanskeligheter med å tro det , fordi det er typisk norsk å ikke tro sånt om mennesker. Så et program der en tyrker ble fenglsa plutselig i 2 år, og da de fant ut at han ikke hadde gjort en dritt kasta de han fra en bil midt i Istanbul. Hele familien trodde han var død. Samme skjeddde med en par egyptere fra Sverige. Våkn opp mennesker, den eneste grunnen til at USA er i Irak er oljen, de hadde jo ikke masseødleggelsesvåpen jo! De styrer som de vil, de snakker om freedom , men handler med Saudi Arabia, som vikrelig er et konservativt samfunn. Det er SÅ dobbeltmoral. Du skjønner ikke hvor mange feil CIA gjør. Men neida, det du ser er det bilde du har i hodet. Håper du leser litt bøker rundt det greiene der, heldigvis er det masse bra og skikkelige amerikanere i USA, men det finnes mange uvitne og våpenelskende og. Jeg er muslim, og morra mi har aldri gått med burka. Ignorant ****.
Sist endret av chansey; 8. februar 2006 kl. 09:10.
Jeg er muslim, og morra mi har aldri gått med burka. Ignorant ****.
Vis hele sitatet...
Da kommer vel ikke moren din fra de diverse landene jeg sikta til. Jeg sa aldri at alle muslimer går i burka, men at noen MÅ det. Mange av muslimene i klassen min bruker hijab, men ikke alle.

Nei selvsagt har du vanskeligheter med å tro det , fordi det er typisk norsk å ikke tro sånt om mennesker
Vis hele sitatet...
Typisk muslimer å påpeke at nordmenn er svake og ignorante. heeeheee
Men du tror tydeligvis at Amerikanerne har sperra inne 500 random muslimer?

Amerika har gjort mye sinnsykt (bl.a. Irak) tror ikke Bush hade noen andre intensjoner enn å få tak i Saddam og olja. Cia gjør sikkert mange feil. Politiet i Norge gjør nok sikkert mange feil de også.

Men du prøver tydeligvis virkelig hardt for å få frem at Amerika er så mye værre en alle land og at Bush dreper uskyldige med vilje osv. Mange muslimer har dette bilde av Amerika og Bush bl.a. de i klassen min
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ikke rart at den arabiske verden er i harnisk. Jeg tror igrunnen ikke at det var tegningene alene som har fått begeret til og flyte over. Staten Israel er nok en av de store grunnene. Ingen stater i verden har brutt flere FN-resolusjoner en Israel. Ingen i den vestlige verden har anstrenkt seg for å gjøre noe med det. (les straffe Israel for det). Man snakker åpenlyst om å bombe Iran tilbake til steinalderen om de fortsetter på sitt atomvåpenprogram. Ingen snakker om Israel som er en minst like agressiv stat også har har laget atomvåpen "ulovlig".

Det er vesten generelt en forsjellsbehandling av Israel og de arabiske landene. I Østerike og Tyskland så er det forbudt og fornekte houlocost det sitter faktisk folk i fengsel fordet. 5år mener jeg du kan få for det. Ytringsfriheten er altså ikke absolutt her i vesten heller.

Jeg mener at ytringer som muhammed tegningene og "Piss Christ" skal være lov. Altså jeg forsvarer deres rett til å si det. Det skal være lov og provisere uten og bli straffe forfulgt, dette må selvsagt veies mot mobbig og trakasering. Men i utgangspunktet mener jeg ytringer som provoserer kan og bør eksistere.

Denne grunnholdningen hindrer meg likevel ikke fra og mene at det var Idioti av Magazinet og kjøre den saken. (selv om jeg vil forsvare deres rett til og være idioter)
Sist endret av sptz; 8. februar 2006 kl. 11:15.
Sitat av gæærn
Da kommer vel ikke moren din fra de diverse landene jeg sikta til. Jeg sa aldri at alle muslimer går i burka, men at noen MÅ det. Mange av muslimene i klassen min bruker hijab, men ikke alle.

Typisk muslimer å påpeke at nordmenn er svake og ignorante. heeeheee
Men du tror tydeligvis at Amerikanerne har sperra inne 500 random muslimer?

Amerika har gjort mye sinnsykt (bl.a. Irak) tror ikke Bush hade noen andre intensjoner enn å få tak i Saddam og olja. Cia gjør sikkert mange feil. Politiet i Norge gjør nok sikkert mange feil de også.

Men du prøver tydeligvis virkelig hardt for å få frem at Amerika er så mye værre en alle land og at Bush dreper uskyldige med vilje osv. Mange muslimer har dette bilde av Amerika og Bush bl.a. de i klassen min
Vis hele sitatet...
FY FEAN FY FEAN FY FEAN så provoserende, ikke kom her og si sånt seriøst, jeg har faktisk en amerikans onkel, som gifta seg med tanta mi, ojjj en MUSLIM nei å nei, det har det fint i Atlanta, men hver eneste dag blir hun kalt dritt fordi hun er muslim. Jeg elsker amerika, men jeg liker ikke i det hele tatt Bush administrasjonen. Kompis du må serr våkne opp, jeg har lest uttalige bøker om dette og sett uttalige dokumentarer om dette. ikke si sånt det blir feil
Ministry of Love
sptz's Avatar
forøvrig så synes jeg trykkingen av houlocoust karikaturer er et særdeles presist motsvar. De velger noe som for vesten fremstår like sårt som proften gjør i islamske land. Selvsagt synes jeg dette også er idioti men det er fremprovisert idioti og somsagt gir jeg også de i ytringsfrihetensnavn mulighet til å være idioter.
OT: Ny extrem-sport. Å gå 17. Mai tog på Gaza stripa.
vil bare si ifra

tirsdag 28februar i arendal (aust agder) på sam eydes plass vil det bli brenning av det syriske flagget samt brenning av koranen!

velkommen alle sammen!

edit: etter og ha lest litt mer vil jeg gjerne komme med min mening!

jeg har ikke noe spesielt imot muslimer/innvandrere men der jeg bor er det veldig mange innvandrere (mest muslimer) som tror de er alt i verden og så "kule" og greier og alltid skal tøffe seg og be om bråk, men nok om det. når det gjelder bildene, de skulle aldri vært trykket, når det er et av islams helligste bud! men når skaden først er gjort er det ydmykt av jonas gahr støre og beklage på vegne av HELE norge, jeg har vel ingenting og beklage for?

muslimene klager også i norge på at alle nordmenn hater dem fordi deres landsmenn angriper norske ambassader i syria ++.
men det er jo akkurat det samme som skjer i midtøsten ved at muslimene angriper absolutt alt som er norsk/dansk, de skandinaviske folkene som bor i midt-østen kan vel ikke noe for at en person i danmark trykket bilder av muhammed?

men nå som det er skjedd håper jeg norge ikke bøyer seg i støvet igjen og beklager og slikker ræva av iran og de landa der!

Norge er et fritt land, man bør ikke tråkke andre på tæra men når det først er gjort må man stå til ansvar ikke bare beklage seg!

Ytringsfrihet og respekt!

Det som må gjøres nå det er at alle land viser tegningene! vil like og se at iran brenner alle utenlandske ambassader i landet!

og det jeg ikke forstår er hvorfor det tar 5måneder før de reagerer på tegningene? de ble liksom trykket i september elr no sånt!
Sist endret av Unsub; 8. februar 2006 kl. 22:16.
Nå må du ta ei chill-pill herr chansey. Ingen grunn til å ta sånn på vei bare fordi noen ikke er enig med deg.
Jeg tror som deg at Bush hadde bare en tanke i hodet når han overtok Irak. Olje.
Å holde krigsfanger i en leir uten å slippe inn røde kors er et brudd på menneskerettighetene. Ingen tvil. Selv om Bush kaller disse folka i lerien på cuba "fangede stridene" er de fortsatt krigsfanger og skal behandles som sådan. Dvs null tortur, tilgang fra røde kors samt tiltale og rettsak.

Så over til de punktene jeg er uenig med deg.

Sitat av chansey
Kompis du må serr våkne opp, jeg har lest uttalige bøker om dette og sett uttalige dokumentarer om dette. ikke si sånt det blir feil
------------------------------------------------------------------
De setter en person opp ned og og heler iskald vann over han, noe som på en eller annen måte får deg til å føles som om du holder på å drukne, "rekorden" for å holde ut er 4.7 sekuder.
Vis hele sitatet...
Her hadde det vært greit med en kilde.
Å si at du vet mer enn andre fordi du har sett utallige(!) dokumentarer holder bare ikke.

Jeg har ikke noe problem med å se den dobbelmoralske mentaliteten til USA. Jeg har heller ikke noe problem med å se den bobbelmoralen Norge flakser rundt med. Eller Iran for den slags skyld.
Å legge alle verdens problemer på dørmatta til USA er lettvint med akk så ukorrekt.

Sitat av Nubeland
vil bare si ifra

tirsdag 28februar i arendal (aust agder) på sam eydes plass vil det bli brenning av det syriske flagget samt brenning av koranen!

velkommen alle sammen!
Vis hele sitatet...
Skal du kle deg i brun skjorte med nazisymbol og rope "Heil Hitler" også?
Nynazizme gikk av moten i -98. Du trenger ikke være nasse for å ha venner lengre nubeland. Det går greit å være normal nå igjen.
Sist endret av Odne; 8. februar 2006 kl. 22:09.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Nubeland
vil bare si ifra

tirsdag 28februar i arendal (aust agder) på sam eydes plass vil det bli brenning av det syriske flagget samt brenning av koranen!

velkommen alle sammen!
Vis hele sitatet...
Forbanna voksent å brenne det viktigste og sterkeste religiøse symbolet for millioner av fredelige muslimer. Det vil sikker gjøre alt så jævlig mye bedre.

Forbanna søppelhoder :-)

Edit: Jævlig ironisk at du snakker om respekt.
Sist endret av Kakcoo; 8. februar 2006 kl. 22:20.
er det like voksent av muslimene og brenne det norske flagget og norske/danske ambassader? + de har angrepet den østerikste ambassaden og den engelske?

er ikke rasist sa det der nærmest for ren provokasjon (selv om det faktisk er demonstrasjon da og det skal brennes koraner)


Muslimene må seriøst våkne opp, kvinne i burka, damene er svin til for og gjøre det mannen sier. selvmordsbombing er bra så lenge en fyr sier allah vil det? små unger på 10år blir sendt inn i store folkemengder med 10kilo dynamitt på kroppen fordi mora har lært han at det er allahs vilje?

hvem er det virkelig som er søppelhoder her?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Nubeland
er det like voksent av muslimene og brenne det norske flagget og norske/danske ambassader? + de har angrepet den østerikste ambassaden og den engelske?

er ikke rasist sa det der nærmest for ren provokasjon (selv om det faktisk er demonstrasjon da og det skal brennes koraner)


Muslimene må seriøst våkne opp, kvinne i burka, damene er svin til for og gjøre det mannen sier. selvmordsbombing er bra så lenge en fyr sier allah vil det? små unger på 10år blir sendt inn i store folkemengder med 10kilo dynamitt på kroppen fordi mora har lært han at det er allahs vilje?

hvem er det virkelig som er søppelhoder her?
Vis hele sitatet...
Jeg har pratet med mange muslimer, og klarer ikke helt trekke paraleller mellom hva du sier og hva jeg selv har opplevd.
Selvfølgelig skal dere få demonstrere. Men hva med å heller oppsøke muslimer som, i likhet med dere, også er imot flaggbrenning og ambasadebranner, og demonstrere sammen? Det ville virkelig vært noe. Noe som virkelig symboliserer gjennsidig respekt og et felles mål om fred på jord.
Sist endret av Kakcoo; 8. februar 2006 kl. 22:29.
Nubeland: Så det du sier er at siden noen er idioter, så skal du basert på en generalisering spotte en enorm folkegruppe? Og at fordi noen andre gjør noe, så kan du gjøre det? Ja, du er absolutt søppelhodet, men siden du er 15 år kan det vel kanskje skyldes på uvitenhet. Forbanna drittunger som deg er grunnen til at Norge ble involvert i denne konflikten i utgangspunktet, jmfr. magazinet-idioten. Du bruker ytringsfriheten din som neonmaling i fargen "HEI JEG ER IDIOT" her nå.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Uansett hvor mye enkelte forstår irritasjonen og sinne til disse muslimene, så er jo reaksjonene helt absurde.
http://www.adressa.no/nyheter/utenri...icle615362.ece
En Taliban-kommandant lover fem kilo gull til den som dreper en norsk, dansk eller tysk soldat i Afghanistan, melder nyhetsbyrået Afghan Islamic Press onsdag.

Taliban-medlemmet mulla Dadullah byr også 100 kilo gull til den som klarer å drepe en av de tolv avistegnerne som sto bak de omstridte karikaturene av profeten Muhammed i Jyllands-Posten.

Ifølge Dadullah har en rekke personer meldt seg frivillig til oppdraget.

Både Norge, Danmark og Tyskland har NATO-soldater i Afghanistan.
Vis hele sitatet...
Pga karikaturtegninger? Uansett religion altså, get real.
igår var det vel (redaksjon 1) at muslimene klagde over at alle nordmenn ser på dem som "onde" pga det er muslimene som brenner norske flagg/ ambassader i midt østen.

det er jo dobbelmoral når muslimene i midtøsten selv gjør det samme ved og angripe alt som er norskt!
Sitat av Nubeland
igår var det vel (redaksjon 1) at muslimene klagde over at alle nordmenn ser på dem som "onde" pga det er muslimene som brenner norske flagg/ ambassader i midt østen.

det er jo dobbelmoral når muslimene i midtøsten selv gjør det samme ved og angripe alt som er norskt!
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at alle som tror på en ting er ansvarlige for alt alle andre med mer eller mindre samme trosretning gjør? Jeg ser du har tenkt nøye gjennom dette.
les hva jeg sier så kanskje du forstår!
Skriv norsk, så kanskje jeg forstår.
kan ta det så selv du forstår!


Muslimene (de som tror på allah) klager over at nordmenn ( det er liksom oss det) har blitt mer negative/ fiendtlige mot muslimene i norge (ja norge er der vi bor) etter at muslimer i midt østen (midt østen er der muslimer vanligvis bor) brenner norske og danske flagg (flagg er det vi vinker med på 17mai) + at de brenner norske ambassader. Fordi danske og norske aviser har trykket (trykket = vist i avisa si) karrikatur (karrikatur = tulle tegninger) tegninger av islam's helligste profet (muslimer tror på islam) Mohammed. Men det er nettop det samme muslimene gjør de tar alle nordmenn for det samme og anngriper alt som er norskt selv de fleste nordmenn ikke har gjort noe.

forsto du det eller skal jeg hente ordlista og forklare med beskrivelser av hvert ord?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hah. Du gjør den store generaltabben allerede med det første (og ofte feilbrukte) ordet.

Hvem er disse "muslimene" du prater så mye om? Er det fredelige og troende Aidih Sayahi, bosatt i Abadan, eller er det fundamentalistiske terror- og opprørsgrupper? :kånnfjusd:

Skrives forresten "Midt-Østen" og "tulletegninger". Orddeling er dårlig norsk (det ord delings frie språket vi skriver i norge) liksom. :-)
Sist endret av Kakcoo; 8. februar 2006 kl. 23:08.
Sitat av Nubeland
kan ta det så selv du forstår!


Muslimene (de som tror på allah) klager over at nordmenn ( det er liksom oss det) har blitt mer negative/ fiendtlige mot muslimene i norge (ja norge er der vi bor) etter at muslimer i midt østen (midt østen er der muslimer vanligvis bor) brenner norske og danske flagg (flagg er det vi vinker med på 17mai) + at de brenner norske ambassader. Fordi danske og norske aviser har trykket (trykket = vist i avisa si) karrikatur (karrikatur = tulle tegninger) tegninger av islam's helligste profet (muslimer tror på islam) Mohammed. Men det er nettop det samme muslimene gjør de tar alle nordmenn for det samme og anngriper alt som er norskt selv de fleste nordmenn ikke har gjort noe.

forsto du det eller skal jeg hente ordlista og forklare med beskrivelser av hvert ord?
Vis hele sitatet...
Åh, jeg misforsto deg ikke i utgangspunktet. Det gjør det bare mer hysterisk. Så du mener det er dobbeltmoralsk av samtlige moderate norske muslimer å ikke føle noe som helst negativt i forhold til at de får overført skylden for noe de ikke har gjort? Jeg tror jammen du hadde hatt godt av en ordbok, så da må jeg deg nesten be den og slå opp dobbeltmoral. Dessuten er det en del andre ords stavelsesmåter du gjerne burde sjekke.

For å ta et annet eksempel som kanskje illustrerer det jeg sier uten å bruke begreper som du slenger ut i hytt og pine, men ikke ser ut til å helt forstå:
Jeg antar at du er en kritthvit gutt fra Norge. Hvis jeg, som annen kritthvit gutt fra Norge drar til Murmansk, bor der hele livet mitt, og så tar du og sprenger deg selv. En fin tankegang så langt, ikke sant? Problemet kommer når andre stryker med i eksplosjonen, og folk i murmansk blir sure fordi de kjente noen der. Er jeg da ansvarlig for dette og fortjener at folk sjikanerer meg? Er jeg dobbeltmoralsk når jeg ikke gidder å være ansvarlig for handlingene fra folk som deler hellige tekster med meg? Du er klar over at det finnes grader av religiøs tilhørighet? Du er klar over at det kanskje ikke er utelukkende Islam som skaper denne mentaliteten? Du er klar over at Islam er en fragmentert religion med mange ulike retninger?
det du sier ivioyner om hvordan muslimer har det i norge er slik nordmenn har det i midt østen nå!
så da har du endelig tatt poenget mitt!
Sitat av Nubeland
det du sier ivioyner om hvordan muslimer har det i norge er slik nordmenn har det i midt østen nå!
så da har du endelig tatt poenget mitt!
Vis hele sitatet...
Ja, og da beviser du ganske greit at du ikke aner hva "dobbeltmoralsk" betyr og at du er søppel når du skryter av å brenne koraner.
skryter av og brenne koraner?

informerer bare om en demonstrasjon som skal finne sted 28februar, står det noe sted at jeg skal være med på den demonstrasjonen? NEI for det skal jeg faktisk ikke, om du ser det jeg skrev så ser du også at jeg skrev det for og provosere!

god natt!
Jeg tror du klarer helt fint å provosere folk uten å nevne hellige tekster.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Nubeland
skryter av og brenne koraner?

informerer bare om en demonstrasjon som skal finne sted 28februar, står det noe sted at jeg skal være med på den demonstrasjonen? NEI for det skal jeg faktisk ikke, om du ser det jeg skrev så ser du også at jeg skrev det for og provosere!

god natt!
Vis hele sitatet...
Støtter du aksjonen?
Klart de ikke skulle beklaget, og klart tegningene kan publiseres, vurderer å kjøre dem opp på mine egne sider..
Skal vi finne oss i at det er skuddpremie på oss?

Er klar for utenlandstjeneste selv, ikke så mange ting som holder meg tilbake lenger, så kanskje jeg tar en jobb jeg ble tilbydt i høst... Hadde jeg tatt den da, hadde jeg dratt til Afghanistan om ei uke..
Stå på for landet!
Sitat av Ond^Sofa
Uansett hvor mye enkelte forstår irritasjonen og sinne til disse muslimene, så er jo reaksjonene helt absurde.


Pga karikaturtegninger? Uansett religion altså, get real.
Vis hele sitatet...
Vel, det er Taliban det er snakk om. Taliban har aldri vært noen progressiv kraft, for å si det slik.

Forsåvidt så var Holmgang i dag ganske interesant. Faktisk endel gjennomtenkte ressonementer og meninger. I motsetning til de følelsesladde og fremmedhatende meningene som tyter ut av hver krik og krok for tida. Faktisk den beste Holmgangsendinga jeg noensinne har sett. Ingen som kasta seg i strupa på hverandre og ingen bygdetullinger
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal vedde hodet mitt på at en eller annen av våre "nye statsborgere" kommer til å sprenge selg selv i luften i oslo en dag, eller et eller annet påfunn. Det skjer "overalt" men bare norge som er igjen.

Alle de som har blitt drept og eiendomer som har blitt ødelagt er vel litt å overdrive spør du meg pga disse tegningene. De lever i steinalderen, når 4 åring demorterer så tror jeg ikke helt at de vet hva det gjør, både vokse og ungdommer. Og disse undommene som ble banket av britiske soldater fortjenner det, tøff nok til å kaste stein, men ikke tøff for konsekvensene. Tror nok det er hat mot scandinavia når disse bilde har vært på trykk i oktober i fjor i en egyptisk avis, men ingen brydde seg da.Man skal absolutt ha respekt for andre, men det finnes grenser.

Skjønner godt at folk blir mere og mer rasitisk. Repekt for norske kvinner har de heller ikke, jeg er så møkkalei at dame kommer hjem å forteller at hun har blitt kalt litt hore og andre ting. Jeg vet det finnes unntak og gode mennesker. Men jeg har ikke blitt noe mindre rasitisk av dette som skjer om tiden.
Sist endret av hairball; 16. februar 2006 kl. 10:30.
▼ ... flere år senere ... ▼
Gammel post, men ja ble aktuell igjen. Siden våre gode venner i FrP velger å utgi muhammed karikaturene ut i medlemsavisen sin imorgen!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=586334

Blir faktisk frustrert av all denne ertingen på høyt nivå! Er selv muslim, blir ja kanskje litt frustret. Av den enkle grunn at disse jevla idiotene som velger å publisere disse bildene ikke skjønner at de setter Norske liv i fare når de publiserer dette her.

Ref: Norske soldater i Afghanistan!

Er så jevlig unødvendig...
Nei nei nei. Det er langt fra unødvendig. Det her er en prinsippsak og vi kan ikke la trusler hindre en fri presse. Punktum.


Når det er sagt så er det ikke våre "venner" i FRP som har sørget for liv i debatten igjen. Aftenposten publiserte tegningene tidligere denne uken. (eller var det i dag?)
Sist endret av Mith; 15. januar 2010 kl. 22:18.
Synes ikke det blir riktig å nekte nordmenn rettighetene sine fordi noen gærninger truer med å drepe dem. Det er ganske enkelt ikke sånn Norge fungerer.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei nei nei. Det er langt fra unødvendig. Det her er en prinsippsak og vi kan ikke la trusler hindre en fri presse. Punktum.


Når det er sagt så er det ikke våre "venner" i FRP som har sørget for liv i debatten igjen. Aftenposten publiserte tegningene tidligere denne uken. (eller var det i dag?)
Vis hele sitatet...
Det der er jeg sååå jevlig uenig i. Hvorfor provosere og irritere så mange, når man ikke trenger?

Prisippsak sier du, provokasjon sier jeg. Hvilke hensikt gir det? Vi vet jo at Norske medier er frie. Hva vil vi fram til.

Jeg ser denne saken fra soldat nivå. Fordi da denne saken først starta i 2006 var det? Så husker jeg at jeg snakket med noen Norske soldater så var stasjonert i Afghanistan. Så hadde de det veldig ille, takket være at de bildene ble publisert. Siden det er Norske styrker i utlandet som får gjennomgå.

Unødvendig og barnslig.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg mener man skal respektere andre menneskers livssyn, uansett hvor uenig man er i det. Men det betyr ikke at man til enhver tid skal føle alle reglene dette livssynet innebærer. Tegninge er kanskje unødvendige, og definitvt tegnet (bla) mtp å provosere, men det er som sagt en prinsippsak.
Jeg skal si meg enig i at å republisere disse bildene bare for å demonstrere ytringsfrihet er fullstendig unødvendig.

På den andre siden syntes jeg heller ikke noen burde la seg provosere av bildene, det finnes tegninger og karikaturer av andre ting og religioner som er langt drøyere. Litt skal man tåle.
Jeg er enig i at det er kjipt at Norske styrker får et litt verre press fra lokalbefolkningen der nede i midt-østen.
Men, såvidt jeg vet, så er de der på fredsbevarende, og de kjemper for frihet, frihet for det Norske folk, frihet for det irakiske folk og frihet for hele verden.
Frihet har mange betydninger, deriblandt det å kunne snakke, tegne, skrive fritt om hva enn det måtte være.

Jeg har samtidig forståelse for at det virker som provokasjon, og de som blir provosert har ALL rett til å klage, demonstrere og gjøre stortsett hva de vil.

Desverre er det noen få som tyr til vold - De ekstremistiske idiotene som bruker terror som virkemiddel i sin sak.

Verden er ikke lett
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei nei nei. Det er langt fra unødvendig. Det her er en prinsippsak og vi kan ikke la trusler hindre en fri presse. Punktum.
Vis hele sitatet...
Og trykkefrihet bygger på prinsippet om at trykkefriheta ikkje skal bli nytta til sjikane og stigmatisering av enkeltgrupper. I så måte ser eg problemer med dei karikaturane når FrP presenterer dei, fordi FrP har dei politiske standpunkta dei har.

Treng eg gjere meir enn å poste følgande bilde for å illustrere poenget mitt?
http://www.dhm.de/lemo/objekte/pict/96003766/index.jpg

Det er også en karikatur, brukt til inntekt for ei politisk sak. Eg er overtydd om at så godt som samtlige tar sterk avstand fra både innhald og karikatur, og ville arbeidd for å forby den.
Sist endret av vidarlo; 15. januar 2010 kl. 22:40.
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Jeg skal si meg enig i at å republisere disse bildene bare for å demonstrere ytringsfrihet er fullstendig unødvendig.

På den andre siden syntes jeg heller ikke noen burde la seg provosere av bildene, det finnes tegninger og karikaturer av andre ting og religioner som er langt drøyere. Litt skal man tåle.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare for å demonstrere ytringsfrihet.
Westergaard ble forsøkt drept på grunn av tegningene og da er det relevant å se hva han faktisk tegnet. At tegningene i seg selv er provoserende kan jeg godt skjønne og jeg er uenig med deg i at man ikke burde la seg provosere. Det er bare det at det er stor forskjell på å la seg provosere og på å angripe mennesker og ambassader, som du sier: Litt skal man tåle.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
RandomiZed, jeg må desverre skuffe deg. De siste årene har NATO lignet mer på en angrepspakt enn en forsvarspakt.

Jeg er helt og holdent for at Norge skal ha en forsvarspakt i tilfelle Russland skulle finne på noe sprell, men jeg liker ikke det at vi kjemper med USA i Afghanistan for å ha USA på vår side om dette en dag skulle skje.

At Norge bidrar i Afghanistan er jeg positiv til, men kun hvis dette er på de rette premissene.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og trykkefrihet bygger på prinsippet om at trykkefriheta ikkje skal bli nytta til sjikane og stigmatisering av enkeltgrupper. I så måte ser eg problemer med dei karikaturane når FrP presenterer dei, fordi FrP har dei politiske standpunkta dei har.

Treng eg gjere meir enn å poste følgande bilde for å illustrere poenget mitt?
http://www.dhm.de/lemo/objekte/pict/96003766/index.jpg

Det er også en karikatur, brukt til inntekt for ei politisk sak. Eg er overtydd om at så godt som samtlige tar sterk avstand fra både innhald og karikatur, og ville arbeidd for å forby den.
Vis hele sitatet...
Jo ja, men det er rimelig stor forskjell på ett politisk parti og den frie presse når det kommer til hva de kan tillate seg å publisere og hvilke poenger de vil ha frem.
Cheroxx, det er derfor jeg sier at vi er med på fredsbevarende oppdrag.
Selv om vi er der for å "støtte" amerikanske topper som trener med "KILL KILL KILL" som motto, så trener vi Norske soldater til å være nesten utelukkende fredsbevarende.
Amerikanere er svært agressive og kaster bensin på bålet. Personlig er jeg ikke noe spesielt for det de gjør, og for min del skulle de bare ha trukket seg ut av midt-østen og heller satset utelukkende på sivil bistand.

Men _vi_ kjemper for frihet og sikkerhet på sidelinjen av Amerika.
Sist endret av RandomiZed; 15. januar 2010 kl. 22:50.
http://static01.vg.no/drfront/images/2010-01/15/86-ff295ddd-ca3018ca.jpeg

Dette bildet fikk meg til å se rødt. Jeg har kranglet litt med noen muslimer i det siste, og de fleste sier at vi ikke må dømme et helt "folkeslag" pga handlingene til noen få. Men jeg har fått inntrykk av at mange norske muslimer støtter de som brenner norske flagg, og da gjør jo de akkurat det samme, de dømmer et helt folkeslag pga handlingene til én avis!
Dette er en prinsippsak, vi står fast ved ytringsfriheten og viser at vi ikke godtar islamiseringen som foregår i Norge.

Men for all del, de må bare brenne flagg, det er jo tross alt ytringsfrihet. Men det betyr også at vår "vestlige jihad" gjør fremskritt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mith Vis innlegg
Jo ja, men det er rimelig stor forskjell på ett politisk parti og den frie presse når det kommer til hva de kan tillate seg å publisere og hvilke poenger de vil ha frem.
Vis hele sitatet...
Kvifor? Den "frie" pressa har jo relativt ofte en agenda, og det er ikkje så veldig mange år sidan avisene sa seg uavhengige av moderpartia.

Og kva med ei partiavis? Skal ikkje dei få ha meiningsbærande karikaturar? Skal vi ha doble standarder, ut frå om vi liker dei som publiserer karikaturen eller ikkje?

Å sikre ytringsfridomen vil sei at staten ikkje skal gripe inn mot ytringer. Eg ser imidlertid ikkje problem med at befolkinga seier klart ifra om kva som er tolererte ytringer og ikkje. Tvert imot synst eg det å gje tilbakemelding om kva som er akseptabelt og ikkje er viktig del av samfunnsdebatten, og for å gje eit korrektiv til redaktører.
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Det er ikke bare for å demonstrere ytringsfrihet.
Westergaard ble forsøkt drept på grunn av tegningene og da er det relevant å se hva han faktisk tegnet. At tegningene i seg selv er provoserende kan jeg godt skjønne og jeg er uenig med deg i at man ikke burde la seg provosere. Det er bare det at det er stor forskjell på å la seg provosere og på å angripe mennesker og ambassader, som du sier: Litt skal man tåle.
Vis hele sitatet...
I den forbindelse kan jeg se at det er relevant, men jeg tviler på at samtlige ganger de har blitt postet igjen har annen relevans enn nettopp det å demonstrere at man kan.

Uheldig formulering av meg å skrive at man ikke burde la seg provosere, at man blir provosert av ting som kræsjer med egen religion og/eller oppfatning er ikke unaturlig. Det er selvsagt en forskjell på å la seg provosere og ikke gjøre noe med det og det å faktisk angripe mennesker og ambassader som du påpeker. Så må si meg enig der.

De fleste av oss blir vel provosert til tider av alt mulig rart uten at vi går på en killing spree av den grunn.
Sist endret av Ezukiel; 15. januar 2010 kl. 23:01.