Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2185
Hei!

Har en kompis som nettopp har fått seg ny mobil med abbo. og som selvfølgelig vil få vekk sperren på kortet/mobilen.

Noen som har noen tips om hvordan man får til dette på egen hand?
Du må ha nødvendig hardware (som i spesialhardware). Om det er en nokia modell kan du stikke på www.unlock.no og betale 15spenn så ern unlocka. Om det ikke er nokia, stikk på www.unlock.no og betal 300spenn får å få den unlocka
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
http://www.prosjektet.net/unlock/ - Her ligger den samme softwaren som de bruker på unlock.no.
Fant ikke Nokia 6230i med Tele2. Er det bare gamle modeller?
Bare for å pirke litt så stemmer ikke overskriften helt ettersom jeg forstod det. Det er vel operatørlåsen du vil ha bort slik at du kan bruke sim kort av andre operatører i telefonen. Hvis det er slik så har ikke sim kortet noe med dette å gjøre. Var litt stygg som sa det her med noen folk kan misforstå med feil info

Men for å holde meg til tema så er det enten unlock som er tingen. Finner du den ikke der så send dem en mail. Finner du den ikke der så finnes det flære andre plasser du kan få sendt den inn men jeg vet ikke akkurat hvem som tilbyr det. Det er dem som har med softwareoppdatering som oftest pleier å fikse dette. Noen av disse er Norsk Teleservicde, Teleservice Norway, Anovo
r33l's Avatar
Trådstarter
det stemmer apelsinsatan. sorry for missvisende topic.
Han har en sony ericsson k700i med tele2. noen som har erfaring med den?
En kompis av meg har peil på hvordan du skal få det bort. Får ikke tak i han, men skal høre med han senere i kveld. Det ligger en skjult meny i ericsson telefonene. Men kommer tilbake til saken....

Da har jeg funnet ut vettu.
Trykk følgende:
--> * <-- <-- * <-- * (høyre, stjernem venstre, venstre, stjerne, venstre, stjerne).
Han sa det var noe som het Serviceinfo hvor du kunne fjerne opperatørlåsen. Har desverre ingen SE telefon jeg kan teste på. Men si ifra om det funker....
Sitat av ElroY
Da har jeg funnet ut vettu.
Trykk følgende:
--> * <-- <-- * <-- * (høyre, stjernem venstre, venstre, stjerne, venstre, stjerne).
Han sa det var noe som het Serviceinfo hvor du kunne fjerne opperatørlåsen. Har desverre ingen SE telefon jeg kan teste på. Men si ifra om det funker....
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så finner man bare ut om telefonen er sperret eller ikke når man går inn på denne menyen. For å åpne opp SE telefoner trenger du en datakabel
ooops sorry. posta to ganger og får ikke slette denne igjen
Sist endret av ElroY; 27. oktober 2005 kl. 00:07.
Her har jeg sakset mitt eget svar fra denne tråden

Mottok i går min bestilling av en slik USB-kabel. Den passer til alle Sony Ericsson telefoner, og jeg brukte den til å fjerne operatørlåsen på min k700i. Er ikke så sikker på hvordan fremgangsmåten for å fjerne ENTRY er, men vil nok regne med at man overskriver ISP sin software med den originale fra SE, noe som da vil medføre at ENTRY forsvinner.

For å gjøre det bruker du serverbasert programvare slik som TMS eller DaVinci. Du kobler deg da opp mot en server hvor du bl.a kan fjerne operatørlås og flashe software.

Merk deg at hver oppgave koster "1 credit". Credits kan du kjøpe fra f.eks her

En annen liten morsom ting er at man faktisk kan oppgradere sin k750i til w800i med et enkelt tastetrykk!

Du finner nok noen pakker med både kabel og 1 credit på qxl. Var iallefall der jeg bestillte min.
Vis hele sitatet...
Sitat av r33l
det stemmer apelsinsatan. sorry for missvisende topic.
Han har en sony ericsson k700i med tele2. noen som har erfaring med den?
Vis hele sitatet...
Ja keg har den telefonen og den er helt okey. Den er litt gammel på markedet nå men det har vært lite trøbbel med den, i vertfall i forhold til de modellene før den som t630 osv.
Du får faktisk ganske mye for pengene på den telefonen: mp3, kamera (ikke det beste men helt greit), bluetooth, 42 mb lagring.