Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2335
Har akkurat opprettet konto hos Revolut for å ha et ekstra kort til å ha med på ferie, pluss at de har en del andre fordeler. Men jeg har et par spørsmål;

Hvis jeg fyller opp med et relativt stort beløp på revolut-kontoen, vil de da stå på en norsk eller engelsk konto? I Norge har vi et sikringsfond som skal garantere for innskuddene hos norske banker men hvordan fungerer det i forhold til pengene på Revolut-kontoen?

Vil pengene på revolut-kontoen automatisk bli innberettet til skattemyndighetene eller vil det være mitt ansvar å føre de opp på selvangivelsen?
Pengene du har stående på konto 31.12.18 vil bli innberetted til norske myndigheter. Du kan ikke sette penger der for å gjemme de unna hvis du tenkte på det.
Du er selv ansvarlig for å melde i fra om pengene du har på kontoen. Revolut melder ikke automatisk fra til skattemyndighetene, likt med sider som Etoro/Plus500 hvor du også kan spekulere i valuta/krypotvaluta/aksjer...osv

Fra deres T&C paragraf 24.9.

24.9. You alone are responsible for understanding and complying with any and all laws, rules and regulations of your specific jurisdiction that may be applicable to you in connection with your use of the Revolut Services, including but not limited to, those related to export or import activity, taxes or foreign currency transactions. You are liable to the state and other subjects for fulfilment of all tax obligations independently. Revolut shall not be responsible for the execution of tax obligations, or calculation and transfer of taxes applied you.

Bruker selv Revolut som "feriekort" og er kjempefornøyd, og hvis jeg ikke tar helt feil så er pengene oppbevart på en Britisk bankkonto. Du finner mer om dette på deres sider.
Sist endret av HuskaIkke; 28. februar 2019 kl. 22:38.
Nei pengene står på norsk bank konto. Konto nr har de fått fra Danske Bank. De starter opp med lønnskonto etc i Norge om litt over 1 mnd.
Mulig det skal endres, men per i dag så står fortsatt pengene på Britisk konto (sjekket i min egen app). Har ikke fått med meg dette, har du noen kilder? Virker jo spennende at Vipps endelig får litt real konkurranse.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Nei pengene står på norsk bank konto. Konto nr har de fått fra Danske Bank. De starter opp med lønnskonto etc i Norge om litt over 1 mnd.
Vis hele sitatet...
Kilde takk.
Overført via bank, og inne på appen står det bankinformasjon. Mer kjent som Lloyds Bank i GB.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Kilde takk.
Overført via bank, og inne på appen står det bankinformasjon. Mer kjent som Lloyds Bank i GB.
Vis hele sitatet...
Har du Euro konto i Revolut eller Norsk Krone konto i Revolut?
Har du norsk krone konto og trykker på bank info, så ser du det står ett norsk konto nr.

https://techsavvy.media/revolut-make...ontrol-center/

Revolut has teamed up with Danske Bank to offer local, Nordic bank accounts.