Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1240
Hei,

når jeg setter min Ekstern harddisk USB 2.0 i min bærbar så lyser den, men ekstra disken vil ikke komme opp. Jeg har prøvd i mange forskjellige bærbar samt stasjonær men vil ikke komme opp.
Prøvde å redde min data med programmet: Getdataback - men når jeg velger: systematic file system damage format or FDisk så ser jeg kun mine 2 harddisk 1st partion og 2nd partition ikke den til ekstern harddisk. Hva kan jeg gjøre for å redde data? Det er veldig viktig og jeg setter pris på all hjelp.
Sist endret av jokke2; 24. mars 2009 kl. 20:07.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser du noen partisjoner i diskbehandling da ? (ikke på min datamaskin).
Trådstarter
Nei, ser ingen partisjoner av ekstern i diskbehandling. Men på enhetsbehandling på min datamaskin ser jeg det.
Sikkert bare USB->SATA/IDE delen som er død, skjer forholdsvis ofte. Skaff deg et nytt diskkabinett og sett disken inn der, eventuelt lever den inn til noen som kan det.
Skjedde med meg og, kom til konklusjonen at Ubs->sata/IDE delen var død(Som Meitmark sa), sendte den tilbake, de skifta det, og vips. Så fungerte alt igjen.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Sikkert bare USB->SATA/IDE delen som er død, skjer forholdsvis ofte. Skaff deg et nytt diskkabinett og sett disken inn der, eventuelt lever den inn til noen som kan det.
Vis hele sitatet...
Kunne du hjulpet meg å finne noe video, f.eks youtube link som viser hvordan det gjørs i praksis? Slik at det blir en læringsprosess for meg.