Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1014
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Så... jeg bruker et program som heter Steganos Safe 7 til forskjellige filer. Her om dagen (nettløs for tiden) fant jeg en safe-fil på 8GB og ingen av de vanlige passordene fungerte.

Derfor ble jeg jævlig nysgjerrig på hva som kan være der. Er det noen måte å få cracket "safen" eller må jeg bare leve med det?
Bruker ikke programmet selv, men fant noe som kanskje kan hjelpe. (Ser det er v8, men fungerer vel på v7 også)

http://www.katzforums.com/showthread.php?t=76217
When someone creates an encrypted drive with even the most complicated passwords it makes a .SLE file in your documents and user files and this drive can be mounted when you install a copy of steganos encrypted safe.

All you have to do is install a copy of Steganos Safe 8 and use a generic serial number that is off any serials and cracks website and turn off "update". This will allow you to mount as many drives as you like. From that point, you turn update back "on". After you force update steganos or restart the program it will detect your generic serial and return to shareware mode. HOWEVER, in order to force you into registering the software it RESETS the passwords for your encrypted drives to "123" giving you access to ANYONES encrypted drive. This means it is *NOT* true encryption and it stores it in clear text. This is a real eye opener for anyone that uses Steganos Encrypted File safe to keep their sensitive information private.
Vis hele sitatet...
Sist endret av esl; 5. mars 2009 kl. 09:00.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Takk! Hadde en veldig vag mistanke om at jeg hadde hørt noe om smutthull i Steganos Safe før. Skal prøves når jeg kommer hjem!
▼ ... noen uker senere ... ▼
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Bump. Uansett, det fungerte dårlig; for at passordet skal settes til 123 må man åpne "safen" først.