Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2820
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
http://www.sosialisme.no/underskrift/

Sjekk sida og skriv under...
Better than thou.
LENGE LEVE SOSIALISMEN!
Stem SV til høsten!
Helt klart!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
dere har kanskje fått med dere at vi har fått et nytt forum som heter "politikk" .. gjett hvor jeg flytter denne threadenn jeg er forresten eneste mod'en på politikkforumet, noe som vil si at jeg er den ubestridte diktator her.. og alle andre politiske syn enn mine blir slettet

(jeg er forresten den perfekte mod.. da jeg gir faen i alt som heter politikk)
da er vel jeg bedre mod, ettersom jeg ikke helt hva politikk går ut på en gang
Hva med meg som mod i plotilkilkk forumet?
Akkurat som om vi vil kunne merke noen forskjell om vi legger igjen vår underskrift. Selv om SV vinner valget (Mot all formodning) og skal danne regjering vil vi ikke merke noen forskjell. Alle politikere i dette landet er faen meg like inkompetente og maktsyke likevel. Men, men ....

Jeg tror på et sosialistisk anarki, eller, jeg mener det kunne fungere. Folk er likevel ikke klare for det, men det er et steg i riktig retning å kjøre sosialistisk, får bare håpe SV politikerene kan klare å gjennomføre ideologien sin.
Better than thou.
Forhåpentlighvis vil vi merke stor forskjell.. SV sin politikk er jo storslått! lenge leve SV!
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
SV er jo helt korka...
De vil jo ta alt som blir tjent og dele det likt på alle! Det vil jo føre til at ingen gidder å gjøre en innsats, men bare vil motta penger. På kort sikt høres vel dette bra ut, men på lenger sikt greier dere vel å fatte konsekvensene? Ingen gidder å starte en bedrift. Ingen gidder å yte litt ekstra. Alle tenker: "Det ordner sikkert noen andre, jeg har jo ikke noe ansvar alikevel". Dessuten vil vi få et enormt byrokrati som vil koste milliarder.

Ta for eksempel den nye momsen. Forsjellig moms for forskjellige matvarer og også moms på tjenester vil føre til enorme kostnader og papirarbeid for alle bedrifter og butikker.

En annen morsom ting jeg kan nevne om disse nye sosialiststyrerne:
Som kjent får vi straks halv moms på matvarer, mens tjenster får 24% moms. Dette betyr at prisen på mat vil bli lavere, mens prisen på trening vil blir høyere. I tillegg klager de over at nordmenn blir late, feite og utrente. Sette ned matprisene og sette opp prisene på treningssentre, sportsarrangementer osv er da løsningen deres. Dette viser vel litt hva for bakvendtland vi lever i.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Så etterpå at posten min ble ute på siden, men håper da det ikke gjør noe. Ble litt mye ideologi og arbeiderpartiet dette, men de er jo av samme ull! SV er jo bare utbrytere fra AP.

Skal istedet kommentere skolebøker og SV dah:
Nesten alle partier er enige om at skolebøker bør bli gratis i videregående. Iallefall Høyre, Venstre, KrF, AP og SV har lagt frem forslag. Problemet er bare hvordan dette skal finansieres. Som dere kanskje vet, har den norske skole allerede lite penger, og mange millioner til skolebøker er ikke så lett å ordne.

Sosialistene(AP og SV) vil løse dette ved å ta inn mer skatt og finansiere skolebøkene gjennom dette. Etter all sannsynlighet vil dette føre til det samme som vi ser i ungdomsskolen i dag, nemlig gamle skolebøker som kanskje er 10 år før de blir byttet ut. Helt uholdent! I tillegg vil jo skattene bli høyere, og man må innføre byrokrati for å organisere låningen av bøkene.

De liberale og konservative(Høyre, Venstre og KrF) vil gjøre dette på en annen måte, nemlig la næringslivet sponse bøkene. Dette er allerede prøveprosjekt i enkelte fylker(VGS er styrt av fylkeskommunen, ikke staten eller kommunen) som har latt bedrifter sette inn reklame fremme og bak i boken, noe som dekker prisen på bøkene. Det er bevist at det er nok bedrifter til å sponse, og at sponsingen kan skje hvert år, altså at bøkene blir byttet ut hvert år. Det beste argumentet sosialistene har funnet mot dette, er at det forsøpler for mye. Hvis du kjøper deg VG en gang per måned i et år, vil du bruke like mye papir som bøkene for ett år opptar.

Så får jeg at litt om SV.
Hvis du har penger, og vil bruke det til å starte en bedrift for å skape nye arbeidsplasser, krever staten avgift fra deg i dag. Dette vil bli kraftig forsterket hvis SV kommer til makten. Det vil nemlig omtrent ikke være mulig å starte opp en bedrift. Du vil trenge tilatelse, og betale det aller meste av kapitalen og overskuddet i skatt. Kanskje vil du få tilbake litt i subsidier, men det har vært innom staten en tur og verdiene dine er kanskje blitt halvert av byrokratiet.
I tillegg vil SV sammen med AP starte og opprettholde en haug ubrukelige register, nemnder og forbund. Nemnda for teknisk spri, Bisjukdomsnemnda, Bunad og folkedraktrådet, De faste svensk-norske reinbeiteutvalg, Programstyre for merkantilt kompetanseprogram for utkantbutikker i regionene og Ankenemnda angående prisen på potetråsprit er noen av de mer en 800 rådene, styrene og utvalgene staten har opprettet, og som de ønsker å forsette og ha. Dette koster ikke bare millioner, men milliarder av skattekroner.
De vil ta fra deg frihet, ved for eksempel å nekte deg å gå i butikk på søndag, og å nekte utesteder å være oppe lenger enn til to på natten. Dessuten får du ikke jobbe så mye eller så lite du vil. Det skal være lovbestemt.

Phew...det var litt iallefall...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Helvetta faen og steike meg over langsam eld!
Alle desse partia og dritt... spiller det non rolle?!
Må vi sitte og prakke på andre om kor domme noens ideer er og kor smarte vi sjølve er??
Vi gjør det som tena oss sjølv best og det er alt.
Når eg starta denne posten så var det sånn at mange skulle skrive under der sånn at eg kanskje ikkje skulle behøve å betale en masse penger for skulebøker og slikt.. ikkje fordi at eg lika SV eller noken av dei andre partia!

Seinare ved valg så forventa eg at folk setter seg ned og hører på kva dissa jævla blodsugarne av politikare har å seie og så får dere stemme på det som vil tene dere sjølve best!

det kan virke en smule uretferdig men velkommen til verden min venn!

Det partiet som får mest stemmer er det som vinner og sjølv om masse andre mennesker er uenige i det så blei det partiet valgt fordi at flest folk kunne fått et bedre liv takket være politikken deira(vis berre dei hadde gjort noe da!)

Det er DET som er demokrati for faen.

sånn... no går eg og legger meg igjen og trur at noen har lært seg av det eg har sagt mens i virkeligheten folk berre flamer dette eller driter i det og forsetter å leve livet sitt på samme jævla måte...
takk gud for at eg ikkje er gammal nok til å virkelig måtte bry meg om alle dritten som er rundt oss.
oi.. han var sint
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Eg sto opp litt for tidlig den dagen...
men eg meina det fordet om!
Stem Høyre!
Jeg gidder ikke å diskutere om vilket parti som er best men jeg mener staten ikke bør ha så stor makt, la oss privatisere og få en regjering som er sammensatt av høyresiden...

nso; kan det stemme at du slettet en post som jeg postet der jeg la ut om hvor gode frp er? dårlig gjort
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Originally posted by wwwking
nso; kan det stemme at du slettet en post som jeg postet der jeg la ut om hvor gode frp er? dårlig gjort
Vis hele sitatet...
Hvis dette virkelig er riktig, synes jeg virkelig synd på deg, nso!!
Freedom of speech bør være en gylden regel, spesielt i et undergrunnsforum!