Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1357
Til orientering: jeg skriver egentlig ikke dette fordi jeg forsøker å ruse meg på nevne legemidler, men jeg lurer på hvorfor de ikke virker som de skal. Jeg har søvnproblemer, og hadde en runde med nyrestein her hvor morfin like gjerne kunne vært saltvann. Legen min rister på hodet og skriver ut sterkere doser eller ingenting.

Jeg har vært slik siden jeg var barn. Ryggmargsprøve uten fungerende bedøvelse er ikke noe en 5- åring glemmer så lett.

Stilnoct og Imovane har null effekt, morfin funker i 3 minutter, så forsvinner effekten som dugg for sola. Jeg blir svimmel, men har like vondt.

Dette begynner å bli både upraktisk og skremmende.

Har noen erfaringer med andre legemidler som kan fungere når stilnoct, imovane og morfin /tramadol ikke gjør det?

Alkohol og cannabis fungerer utmerket for søvn (ikke smerter), men jeg blir jo helt ødelagt av det.
Ville vært veldig til hjelp dersom du kunne oppgi hvilke doser du har tatt, og ikke fått effekt av.
F.eks. Ville det vært rart om du ikke opplevde smertelindring av 30 mg Morfin, men ikke like rart dersom det var snakk om kun 10 mg.

Det første jeg tenker her er at du muligens har en uvanlig høy metabolisme/nedbryting. Eller at disse stoffene ikke blir tatt opp som de skal av annen grunn. Kanskje det har noe med opptaket i mage- tarmsystemet ditt? Isåfall så kan du alltids spørre om du kan forsøke å innta medikamentene via injeksjon og se om du da får bedre effekt. Må selv opp i noe høyere doser enn det jeg ser på som vanlig når det kommer til opiater.
Blir raskt ruset av morfin, men føler ikke særlig smertelindring. Derfor gir ikke 1 Paralgin Forte mer smertelindring hos meg enn det 1g Paracet ville gitt.

Ved f.eks. Tannsmerte så måtte jeg sannsynligvis ha tatt 20-30 mg Morfin eller rundt 20 mg Oxykodon for å oppleve ordentlig smertelindring. Samme doser ville gitt meg en mild rus.
Sist endret av Who?; 3. mars 2019 kl. 02:47.
Noen mangler en enzym som gjør at en ikke reagerer på morfin og som gjør at det må til store doser for å få effekt. Dette er noe man kan teste med en enkel blodprøve. Det ville jeg gjort hvis jeg var deg. Kan se om jeg klarer å komme på hva enzymet heter.
Anonym bruker
"Trekantet Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
September 25, 2012 (Phoenix, Arizona) — Patients with chronic pain who require high doses of opioids to achieve pain relief show exceptionally high rates of defects of the cytochrome P450 (CYP450) enzyme system compared with the general population.

The CYP450 enzyme system is known to play an important role in the metabolism of opioids, and recent advances in genetic testing allow for the easy detection of defects to the enzymes.

- https://www.medscape.com/viewarticle/771480
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar. Da nyresteinen slo inn og jeg ble hentet med ambulanse var det 40 minutters kjøring til sykehuset. Jeg fikk 35 mg intravenøst i ambulansen i løpet av den tiden og det hjalp ikke. Da måtte de stoppe å gi meg mer etter å ha snakket med anestesilegen. Jeg fikk mer på sykehuset uten at det hjalp. Jeg blir svimmel, men vil ikke egentlig beskrive det som rus eller behagelig. Kun svimmelhet av typen man får av å ta karusell. Men det varer heller ikke særlig lenge, halvtime, kanskje.
Imovane er det lenge siden jeg fikk, men 15 g Stilnoct har null effekt. Jeg har ikke forsøkt større doser.

Jeg vet jeg har høy metabolisme, kan f. eks ete til jeg sprekker over tid uten å legge på meg et gram. Dette går også andre veien også. Kan jobbe fysisk hardt over lengre tid uten å bli skikkelig utslitt. Gode batterier og skikkelig seig.

Det med enzymet er interessant, skal få sjekket det. Magefølelsen min sier at det kan være en kombo med de to tingene.

Nok en gang takk!
Sist endret av neino; 3. mars 2019 kl. 22:09. Grunn: Stavefeil
Du skulle hørt om du fått prøvd syntetiske morfin typ

Temmere/temagesic
Subutex/buprenorphine disse er mange ganger sterkere en morfin. og vil hjelp litt annerledes en naturlig morfin