Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5249
Yoo

Som det står i tittelen så var jeg så stresset under eksamen at jeg glemte å skrive nr. på oppgaven jeg valgte. Kan sensor gi stryk på bare det? Teksten var forsåvidt bra skrevet og jeg satser på høy måloppnåelse, kjipt om noe så lite som en tabbe skulle ødelagt
Er eksamen i Vg 3 det er snakk om.
Sist endret av Fofi; 25. mai 2017 kl. 12:01. Grunn: eksamen vg3
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Ikke for å skape bekymringen større, men en kamerat av meg fikk trekt en karakter bare fordi han glemte å skrive sidenummer.
Antar at det kommer litt an på hvor snerpete sensoren er, men i ditt tilfelle er det jo litt vanskeligere ettersom sensor ikke bestemt vet hvilken oppgave du har valgt å utføre.

Husker min gamle norsklærer alltid sa "du kan skrive en så god stil som overhode mulig og gjerne rake til deg 6eren, men hvis du bommer på oppgaven er det stryk uten tvil"

Krysser fingrene for deg og at det går bra! At folk er stresset under en eksamen er de som retter og arbeider med dette helt sikkert veldig vant til!
Fofi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hydra Vis innlegg
Ikke for å skape bekymringen større, men en kamerat av meg fikk trekt en karakter bare fordi han glemte å skrive sidenummer.
Antar at det kommer litt an på hvor snerpete sensoren er, men i ditt tilfelle er det jo litt vanskeligere ettersom sensor ikke bestemt vet hvilken oppgave du har valgt å utføre.

Husker min gamle norsklærer alltid sa "du kan skrive en så god stil som overhode mulig og gjerne rake til deg 6eren, men hvis du bommer på oppgaven er det stryk uten tvil"

Krysser fingrene for deg og at det går bra! At folk er stresset under en eksamen er de som retter og arbeider med dette helt sikkert veldig vant til!
Vis hele sitatet...
Kjipt med trekk for glemt sidenr ass! Håper virkelig sensor er grei og ser litt mellom fingrene på dette, lite gøy å ikke få vitnemål grunnet en liten bom
Om sensor forstår hvilken oppgave du har valgt er ikke det å ikke sette på oppgavenummer stryk i seg selv.
Fofi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Don P Vis innlegg
Om sensor forstår hvilken oppgave du har valgt er ikke det å ikke sette på oppgavenummer stryk i seg selv.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å lese mer enn den første linja før sensor skjønner hvilken oppg jeg har valgt, får håpe sensor ikke er en kjip jævel så går det nok fint
Jeg glemte en gang å gjøre dette på høyskole. Fikk A eller B.
Mener du oppgavenr eller oppgave kode? ble plutselig usikker sjæl om jeg skrev det igår heh D:
Ikke for å skape bekymring, haha, men vi fikk høre at hvis vi glemmer oppgavenr på eksamen så får vi mest sannynelig stryk fordi sensor selv ikke skal måtte finne ut av hvilken oppgave du har skrevet, men som skrevet over får vi håpe sensor er litt grei å hjelper deg, hold oss oppdatert, og lykke til!
Sist endret av slappegodt; 25. mai 2017 kl. 15:10.
Det kjem an på faget, men eg kan ikkje sjå for meg ein sensor aom trekk noko særleg for noko slikt. Kan hende litt, men det er heilskapen som tel. På sensorskulering vert det gjort klart at slikt ikkje skal telje noko særleg. Ein skal sjå på kva eleven kan, ikkje kva hen ikkje klarar...
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Ikke for å skape bekymring, haha, men vi fikk høre at hvis vi glemmer oppgavenr på eksamen så får vi mest sannynelig stryk fordi sensor selv ikke skal måtte finne ut av hvilken oppgave du har skrevet, men som skrevet over får vi håpe sensor er litt grei å hjelper deg, hold oss oppdatert, og lykke til!
Vis hele sitatet...
De fleste oppgaver er jo ganske forskjellig fra hverandre, og om du leser introduksjonen eller konklusjonen til teksten skal jo du fint klare å se det? Om ikke, er vel det strykgrunnlag nok i seg selv
Fofi's Avatar
Trådstarter
Krysser fingrene for grei sensor