Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2869
Hei

Jeg vurderer etter hvert å ta praktisk pedagogisk utdanning (PPU) med ønske om å bli lektor. Jeg har tatt en 4-årig mastergrad i matematikk og fysikk i Storbritannia. Jeg er veldig usikker på om jeg da blir lektor eller adjunkt hvis jeg tar PPU.

Utdanningen min er 240 studiepoeng (ECTS). Det vil si at dersom jeg tar ppu har jeg totalt 300 studiepoeng som man trenger for å være lektor.

Er det noen som vet om man må ha 300+60 studiepoeng for å bli lektor etter PPU eller holder det med 300 totalt?

Noen som eventuelt vet hvem jeg kan spørre om dette for å få en avklaring? Jeg finner ikke noe bra informasjon om dette på nettet.

Takker for svar
Lektortittelen krever som hovedregel godkjent mastergrad. Hvis din engelske master ikke kan godkjennes vil du bli adjunkt med tilleggsutdanning etter fullført PPU. Hvis du ikke vet om masteren din kan godkjennes ville jeg tatt kontakt med NOKUT.
Sist endret av Blåskimmelost; 11. mai 2017 kl. 22:08.