Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3511
Hei jeg skal snart inn og sone i verdal fengsel og lurer på om det er noen andre her som har vært der? gjerne erfaringer fra kvinner da jeg er kvinne selv..
Hvordan er rommene? hvor mye klær kan man ha med? er der kiosk?(leste på siden demmers men d kunne tolkes begge veger)
jobber man hver dag?
er det tv på rommet?
Håper på svar
Rommene er stusselige. Noen er enkeltrom, mens andre er dobbeltrom. Damene sover for seg selv, og har enkeltrom. Kioskvarer bestilles en gang i uka. Arbeidsdagen varer fra 08.00-15.00 ca, man-fre. Enkelte "stillinger" som kjøkken/miljøarbeider arbeider også i helgene. Tv på tv-stua
får du ta med deg brus?sjokolade?tyggegummi inn? er folka som jobber der greie og ha med og gjer?
står at man skal ha med begrensa med kle..hva legger di i det?har man tilgang på vaskemaskin?
maten ok? tv på rom?

jeg skal inn på en mandag vi d d da si at jeg ikke får handle noe før lørdagen da?

jeg skal inn på en mandag vi d d da si at jeg ikke får handle noe før lørdagen da?
Sist endret av frøken minnie; 24. januar 2017 kl. 21:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Verdal er et koselig fengsel,lav sikkerhet, ok treningsrom,volleyball bane, en del morsomme kurs og aktiviteter.
Du får ikke ha med deg annet en bøker,klær,toalettartikler, tobakk evt medisiner.
Når jeg var der, hadde jeg såkalt frigang, jeg dro ut av fengselet hver morgen, tok toget til skolen og kom hjem i 4 tiden, ordna meg tilogmed dame rett over porten, så hvis jeg løp som en jævel til toget, fikk jeg 45 min med henne hver dag

¨Maten er ok i forholde til de fleste fengsler, litt lite proteiner og dessverre ingen mulighet til å lage egen mat.
lykke til, og har du spm, send gjerne en pm
Du kan ikke ta med deg brus eller sjokolade inn. Regner med du har fått et infoskriv hvor alt dette står godt forklart.
Man har også en tobakkskvote og forholde seg til, dette står også forklart på ovennevnte brev. Før hadde man kun tilgang på TV på TV-stua, men da jeg var der fikk alle rommene egen TV (sommerhalvåret 2015).
Er både enkelrom og dobbeltrom, første par nettene må du belage deg på å sove på dobbeltrom med mindre du har attest fra lege som tilsier at du ikke kan sove med andre pga enten psykiske problemer, eller sykdom. Pussig nok fikk de fleste muslimene innvilget enkeltrom på bakgrunn av religion.
Folkene du møter der kan jeg ikke si noe om, foruten fangevokterne. De er veldig greie og imøtekommende. Det er også lege på stedet et par ganger i uken, har du derimot mer alvorlige plager vil du bli eskortert til sykehus/legevakt. De innsatte er jo heller ikke akkurat Al Capone, da dette er et lavsikkerhetsfengsel, men du vil nok komme over folk som er litt mer ''gangsta'' enn hva som er sunt. Dette hører med. Så må du huske at ingen lyver så mye som folk i fengsel. Har du spørsmål råder jeg deg til å spørre de som jobber der, ikke ta det noen av de innsatte sier for god fisk.

God soning!