Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 862
Hei hei hei!

Kjøpte en ASUS rett før jul, og siden har den vært et eneste stort problem. Høyttalere som høres ut som noe du får for 30 kroner på eBay, en skjerm som blinker svart så mye og ofte jeg holder på å bli mentalt ustabil, random kræsjer hvor bilde bare fryser og jeg får en "BRRRRR" ly. Dette er bare en liten del av alt. Men greit nok, dette overlever jeg med hjelp av ekstern høyttaler og ekstern skjerm.

Men! For rundt 2 uker siden restartet jeg PCen fordi den var treg, og når jeg skrudde den på igjen var alle bokmerkene mine i Chrome forsvunnet (ingen av utvidelsene fungerte heller, til tross for at de fortsatt var der) og om jeg prøver å åpne et bilde på skrivebordet får jeg "Ugyldig verdi for registeret". Igjen, greit nok, jeg overlever. Men så oppdaget jeg at start menyen ikke dukker om, hverken om jeg fysisk trykker på knappen på tastaturet, eller om jeg bruker touchpadden. Selv ikke med et eksternt tastatur.

Om jeg prøver å venstre-klikke på internet-ikonet(eller hvilket som helst annet) nede til høyre fungerer ikke det heller. Jeg har googlet meg halvt ihjel, restartet explorer.exe og mye annet rart med veldig blandet resultat. Altså med ingen resultat... Har så langt ikke sett noen som beskriver samme problemet som meg, så jeg er litt clueless på hva neste steg er, annet enn å levere tilbake PCen, som jeg er sterkt overbevist om at produsert av Satan selv..

Så, er det noen datakyndige og snille folk der ute som har noen som helst aning? Er det jeg som overser en åpenbar løsning, eller er dette et veldig rart problem?

Bonusspørsmål! Hvordan får jeg PCen til å faktisk gå i dvalemodus når jeg lukker skjermen? Siden noen uker etter jeg fikk den har den bare slått seg av når jeg gjør dette, til tross for at det under systeminstillinger står at den uansett hva skal gå i hvilemodus når skjermen lukkes...

Sist endret av Sinken; 15. juli 2016 kl. 19:23.
Hva modell er dette?
Dette er denne
Har du vunnet i et nigeriansk lotteri, eller fått eksperthjelp fra Microsoft som var så snille å ringe deg og opplyse om en feil på PC-en din? Hvis ikke så virker dette som en defekt PC. Snakk med Komplett (hvis det var der du kjøpte den), og beskriv situasjonen. De pleier å ha veldig god kundeservice og hjelper deg gjerne.
Start i safe mode
Når du er sikkerhetsmodus lag en ny bruker.
Logg deg på vanlig på denne nye bruker og se om det virker bedre.

Alternativ sett den tilbake til en dato(Restore points) da den virket.

Alle bærbare har stor sette en mulighet til og sette tilbake til fabrikk-innstillinger.
Det normale er F-11(F-9 Asus ROG) ved oppstart.
Dette sletter alt på C disk,ser det er noen flere muligheter på denne.
-""Select a partition option and click Next. Partition options:
Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD with two partitions.
This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%).""
Vis hele sitatet...
Sist endret av snippsat; 15. juli 2016 kl. 20:30.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Har du vunnet i et nigeriansk lotteri, eller fått eksperthjelp fra Microsoft som var så snille å ringe deg og opplyse om en feil på PC-en din? Hvis ikke så virker dette som en defekt PC. Snakk med Komplett (hvis det var der du kjøpte den), og beskriv situasjonen. De pleier å ha veldig god kundeservice og hjelper deg gjerne.
Vis hele sitatet...
Haha, nei, jeg er altså litt datakyndig. Bare ikke nok, tydeligvis. Jeg har idiotforsikring på den så jeg ender nok opp med å bare sende den inn uansett hva som skjer, men jeg har ikke giddet å starte prosessen enda
Sitat av snippsat Vis innlegg
Start i safe mode
Når du er sikkerhetsmodus lag en ny bruker.
Logg deg på vanlig på denne nye bruker og se om det virker bedre.

Alternativ sett den tilbake til en dato(Restore points) da den virket.

Alle bærbare har stor sette en mulighet til og sette tilbake til fabrikk-innstillinger.
Det normale er F-11(F-9 Asus ROG) ved oppstart.
Dette sletter alt på C disk,ser det er noen flere muligheter på denne.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde restore points, men det var ingen. Det var avskrudd dessverre (har slått det på nå). Om jeg ender opp med å måtte wipe den så sender jeg den heller inn og får ny/får den reparert. Men jeg skal prøvde sikkerhetsmodus først, takk
Om jeg ender opp med å måtte wipe den så sender jeg den heller inn og får ny/får den reparert.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare en wipe,Windows med alle Asus drivere og forhåndsinnstille programmer blir gjennomrettet(ved F-9 Fabrikk-innstilling).
Alt på D disk blir ikke rørt med valg "Recover Windows to first partition only".
Altså det som er på den,er likt som første dag du fikk den.
Dette lukter defekt hardware lang vei, ta backup av det du trenger og send pcen tilbake der den kom fra og få den reparert eller pengene tilbake.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Det er ikke bare en wipe,Windows med alle Asus drivere og forhåndsinnstille programmer blir gjennomrettet(ved F-9 Fabrikk-innstilling).
Alt på D disk blir ikke rørt med valg "Recover Windows to first partition only".
Altså det som er på den,er likt som første dag du fikk den.
Vis hele sitatet...
Ahh, da så! Skal ta backup og prøve dette som siste out

Sitat av Huztle Vis innlegg
Dette lukter defekt hardware lang vei, ta backup av det du trenger og send pcen tilbake der den kom fra og få den reparert eller pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Ja, jo, det er nok mye rar defekt hardware i den. Mistenker spesielt noe mer harddisken... Har bare ikke lyst å være uten PC til jeg har fått fikset dekstopen
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ahh, da så! Skal ta backup og prøve dette som siste out



Ja, jo, det er nok mye rar defekt hardware i den. Mistenker spesielt noe mer harddisken... Har bare ikke lyst å være uten PC til jeg har fått fikset dekstopen
Vis hele sitatet...
Noe uheldig å sitte med 2/2 defekte maskiner ja. Harddisk tenker jeg også, om ikke RAM.