Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2355
God kveld kjære med freaks. Har tenkt å reise meg en tur med ett par venner i høst og lurte på om dere har noen anbefalinger ? Har selv vært i Thailand 3 ganger og føler jeg vil oppleve noe nytt. Har sitt litt på Indonesia, men ser ikke ut som det er så mye pakkereiser dit, noen som har noe forslag? Det vi kommer til å gjøre der nede er å ligge å slappe av, reise litt rondt omkring lokalt å prøve å få med oss noe pent og kanskje noe dykking, men det tenker jeg er obligatorisk når du er i slike land ettersom vannet er så rent og pent. Visst ikke Indonesia er det noen som har forslag om andre land ? Takker og bukker for alle svar !

event noen som har erfaring fra backpacking i Fillipinene ? Ser jo nydeligt ut.
Sist endret av CookieY; 8. april 2016 kl. 19:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har vært i Fillepinnene, totalt magisk sted. Thailand er skrot i forhold imho.
Vil absolutt anbefale å ta turen. Dra til Palawan, Cebu(med omrigende øyer), Boracay og/eller Camiguin; alle er perfekte destinasjoner. Hang selv veldig mye på øya Siargao som ligger en times flytur med propellfly fra Cebu, verdensklasse surfebølger og fantastisk natur(sjekk ut Cloud9 og Magpupungko).
Flippo er billig som pokker, superhyggelig og vakkert.

Hører også bra ting om Goa i India. Og Bali er visstnok temmelig awesome.
Ville kanskje også vurdert Vietnam om sørøst-asia er reisemålet.
jeg anbefaler også filippinene. har vært i cebu 3 ganger og alltid hatt masse planer der men aldri gjort en dritt annet enn å være i cebu (så der er det gøy). dro dit alene en av gangene og var der i 3 mnd. satser på å flytte dit en vakker dag. ååååcccchhhhh savner det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av moret Vis innlegg
Hører også bra ting om Goa i India.
Vis hele sitatet...
Goa i india er ødelagt av turister, det du finner der er masse dop og dårlige nattklubber.
MEN om du drar litt lengre sør finnes det mange urørte pærler, vil anbefale "off the beaten track", hør på andre som backpacker i området. Selv endte vi opp i Varkala, og noen dager i allepey som forøvrig var en ganske sliten by omringet av noen litt skjulte badestrender som var urørt. Og da mener jeg urørt: Ingen barer, ingen hotell, faktisk ingenting annet enn jungel og hvite strender så langt øyet kan se.
Når på høsten skal du reise? Vurdert karibia ev. sør-amerika? Norwegian har jo gjort det grisebillig å reise lengre nå, så bør jo fint være innen rekkevidde. Utrolig mange spennende destinasjoner om du vil ha noe helt annet enn TH. Om du er fornøyd med Asia, men noe annet, ville jeg prøvd meg på ML (Melaka eller Borneo - eller begge deler om du vil flytte litt rundt på deg), IN (Rajasthan), eller PH som flere har nevnt allerede.
Jeg ville enten dratt til Filippinene eller Vietnam.
De snakker bra engelsk i begge land og folka er superhyggelige pluss at begge er billig
Hvor lenge tenker dere på å reise og når på høsten drar dere? Kan ikke mye om dykking men vet at vannet blir fryktelig grumsete under regntida, men det er kanskje forskjellig fra land til land.
Skjønte ikke helt om dere skulle ha pakkereise eller backpacke, regner med begge mulighetene står åpne.

Hva slags ferier har du hatt i Thailand forresten, charter eller fartet du rundt?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Goa i india er ødelagt av turister, det du finner der er masse dop og dårlige nattklubber.
MEN om du drar litt lengre sør finnes det mange urørte pærler, vil anbefale "off the beaten track", hør på andre som backpacker i området. Selv endte vi opp i Varkala, og noen dager i allepey som forøvrig var en ganske sliten by omringet av noen litt skjulte badestrender som var urørt. Og da mener jeg urørt: Ingen barer, ingen hotell, faktisk ingenting annet enn jungel og hvite strender så langt øyet kan se.
Vis hele sitatet...
Har du vært på Goa? Jeg har ikke vært der selv men har en del venner som har vært der og de hadde ikke denne oppfatningen av stedet. Såklart er det ikke som det en gang var tilbake til 70-80 tallet, men alikevel et ganske spesiellt sted, kan det ha noe med hvilken tid på året man drar eventuelt?
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Det hadde vært greit med pakkereise, men kan se at det fort kanskje blir litt kjedlig å være si 2 uker påen og samme plassen så tenkte kanskje noe i form av øyhopping eller backpacking. Veldig gira på den øya som het Cebu, er det noe problem å for eks starte her forså og reise rundt på forskjellige øyer i nærheten for så å reise hjem igjen fra Cebu ? Har ikke sitt så mye på billetter, men litt og kan si at reisetiden den var lang gitt. 25timer ned og 52timer opp igjen. Men kom gjerne med flere tips til nettsider o.l
Sitat av CookieY Vis innlegg
Det hadde vært greit med pakkereise, men kan se at det fort kanskje blir litt kjedlig å være si 2 uker påen og samme plassen så tenkte kanskje noe i form av øyhopping eller backpacking. Veldig gira på den øya som het Cebu, er det noe problem å for eks starte her forså og reise rundt på forskjellige øyer i nærheten for så å reise hjem igjen fra Cebu ? Har ikke sitt så mye på billetter, men litt og kan si at reisetiden den var lang gitt. 25timer ned og 52timer opp igjen. Men kom gjerne med flere tips til nettsider o.l
Vis hele sitatet...
Ikke noe stress å starte øyhopping eller backpacking i Cebu. Det er faktisk en veldig vanlig rute å ta for å leke rundt i flippo Fly og båter fra Cebu tar deg rundt i hele landet for en relativt billig penge.

Jeg pleier å bruke momondo for å finne flybiletter. Der kan du leke rundt med parametere, som reisetid feks. Husker ikke heeelt hvor lang tid jeg brukte sist men tror det var noe sånt som 26timer ned og 32 opp.
Og ja, det tar fort litt tid å komme seg til fillippinene. Det er langt dit og du må mellomlande. Så prøv å planlegg mellomlandinger på flyplasser som går smooth og som har litt å tilby, som Hong Kong International feks; jævlig deilige med en dusj og en kinofilm der mens man venter på neste fly
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Når tid på året vil du anbefale at en reiser? Hører at du har vært der før så tenker kanskje du vet når det er best. Har uansett veldig mye fri pga jobben jeg har så har fri ca 6 mnd i året så er veldig tilgjenglig året rondt når det kommer til reising.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Når tid på året vil du anbefale at en reiser? Hører at du har vært der før så tenker kanskje du vet når det er best. Har uansett veldig mye fri pga jobben jeg har så har fri ca 6 mnd i året så er veldig tilgjenglig året rondt når det kommer til reising.
Vis hele sitatet...
Det er litt forskjellig fra sted til sted i landet og greier. Været er litt fucka. Men dette er en god indikasjon: http://journeymart.com/de/philippine...-to-visit.aspx
Ville droppet november/desember. Det er fort veldig mye regn og storm der da(blir fort kaos å komme seg hjem om flyplassen er blåst bort, snakker av erfaring). Vårmånedene er nok de varmeste og de med mest sol, ellers er det tropisk klima med varme, sol og noe regn. Det står at perioden juli - november er "våte måneder", men det betyr stort sett bare at det regner nå og da, ikke noe å bekymre seg for.
Hvis du skal surfe er det ganske dårlig med bølger i sommermånedene btw.
Jeg har hørt mye fint om den transsibirske jernbane, men det er vel gjerne en annen type reise du ønsker? Husker jeg riktig kommer du deg videre med tog
fra Kina til bl.a. Vietnam, som ble nevnt tidligere i tråden.

Et motargument mot en slik reise er at du må søke om en del visum da du passerer noen stater på turen.