Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2049
Er akkurat ferdig med den fjerde låten til EP'en "Vinterdepresjon" og det ville vært til rimelig kult om noen sjekker den ut og tar seg tid til komme med en liten tilbakemelding på alt fra tekst til mix/master

https://soundcloud.com/user2731626/0...jon-ep-demoner
Ja okei! La oss begynne på begynnelsen...

Intro'en var litt lengre enn jeg trengte (korguttene)

God flyt og flow. Gode stavelsesrim og fete enderim.

Liker hvordan du lever deg inn i sangen og setter stemningen av låta

Hook'en va DOPE! Liker den mørke stemmen som kommer inn og skaper god kontrast, også i versene

Setter den på repeat før jeg tar meg en skål. Så SKÅL for Demoner
Dette var virkelig bra skal jeg si! Stå på!
- A fellow rapper
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Ja okei! La oss begynne på begynnelsen...

Intro'en var litt lengre enn jeg trengte (korguttene)

God flyt og flow. Gode stavelsesrim og fete enderim.

Liker hvordan du lever deg inn i sangen og setter stemningen av låta

Hook'en va DOPE! Liker den mørke stemmen som kommer inn og skaper god kontrast, også i versene

Setter den på repeat før jeg tar meg en skål. Så SKÅL for Demoner
Vis hele sitatet...
Enig, introen ble kanskje litt i det lengste laget, men måtte nesten la de få fullføre linjen sin før de ble kutta, men notert Kult at du ellers likte låten og tok deg tid, takk for feedback bro'

Sitat av dalken Vis innlegg
Dette var virkelig bra skal jeg si! Stå på!
- A fellow rapper
Vis hele sitatet...
Setter stor pris på ordene dine mann, kult at du kunne like det! Har du noen låter liggende ute på nett jeg kunne sjekket ut? Ble nyskjerrig her nå
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Setter stor pris på ordene dine mann, kult at du kunne like det! Har du noen låter liggende ute på nett jeg kunne sjekket ut? Ble nyskjerrig her nå
Vis hele sitatet...
Ja det har jeg :P Er ikke noe spesielt bra da
https://soundcloud.com/sinister-zond...-z-lonely-road
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av dalken Vis innlegg
Ja det har jeg :P Er ikke noe spesielt bra da
https://soundcloud.com/sinister-zond...-z-lonely-road
Vis hele sitatet...
Takk for link, så når jeg åpnet linken at jeg har jo sjekket deg ut før, det er kanskje litt arbeid som trengs på flow og tekst, men hey om ikke det er vanskelig nok å skrive låter og lage gode flows så gjør jo du låter på engelsk som også gjør det hele vanskeligere, jeg skal ikke lyge å si det var dødsbra, men at det "ikke er spesielt bra" med tanke på at du kun har lagt ut et par låter blir i mine øyne å være litt streng med deg selv, tror at med litt tid og øvelse kan det komme noen kule låter fra deg etterhvert
Takk det var faktisk litt inspirerende ord, Jeg tenker jeg skal prøve å bruke litt mer tid på skriving, pleier å skrive en sang på 1-2 timer max, så burde ta meg litt mer tid til det
Hva med å kjøre en envelope pitch (nedover 12 semi toner)på choir introen med litt god distortion/gritt og fade den ut på den måten? Og samtidig kjøre automation på lowpass filter så samplen treffer eq i samme frekvens området som rappen begynner i?
Digger låta som den er, men introen ville eg gjort noe med som vandringsmann påpekte.
Spytter
Kloakk's Avatar
Trådstarter
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Hva med å kjøre en envelope pitch (nedover 12 semi toner)på choir introen med litt god distortion/gritt og fade den ut på den måten? Og samtidig kjøre automation på lowpass filter så samplen treffer eq i samme frekvens området som rappen begynner i?
Digger låta som den er, men introen ville eg gjort noe med som vandringsmann påpekte.
Vis hele sitatet...
Super feedback professor, skal se hva jeg får til, men automation på lowpass blir det garantert! Setter alltid stor pris på tipsene dine