Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1100
[COLOR="Blue"][CENTER]Mac Adress Spoofing[/CENTER][/COLOR]

[COLOR="red"]1.[/COLOR] Du trenger [COLOR="red"]Backtrack[/COLOR], eller noen andre Linux baserte systemer som f.eks: [COLOR="red"]Ubuntu[/COLOR]. Alle disse er gratis og lastes ned fra nettsiden deres og du kan brenne de på en cd og Boote fra cden og velge om du vil installere eller om du bare vil boote innholdet på pcn din.

[COLOR="red"]2.[/COLOR] Så åpner du "[COLOR="red"]Terminal[/COLOR]".

[COLOR="red"]3.[/COLOR] Så skriver du: [COLOR="red"]macchanger -m XX:XX:XX:XX:XX:XX[/COLOR]

XX står for ditt valgte nummer hva du vil skifte adressen til
[COLOR="red"]-m står for Mac[/COLOR]

du kan også skifte den til en tilfeldig adresse med denne commandoen: [COLOR="red"]macchanger -r XX:XX:XX:XX:XX:XX[/COLOR]

[COLOR="red"]-r står for Random[/COLOR]


vis du vil se eth0 (der står MAC adressen din) så skriver du: [COLOR="red"]ifconfig[/COLOR]



[COLOR="Black"]Summary:[/COLOR]

[COLOR="red"]f.eks:[/COLOR]

macchanger -m 11:22:33:44:55:66
[COLOR="Red"]- DU bestemmer hva adressen skal være.[/COLOR]

macchanger -r 24:45:32:56:21:58
[COLOR="red"]- PCen velger ut en tilfeldig adresse for deg.[/COLOR]


Takk og håper dere likte Tutorialen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eventuelt bruker du bare ifconfig.
ifconfig eth0 hw ether DE:AD:BE:EF:

Eller du laster ned ett av tusen verktøy til wintendo, eller endrer verdien manuelt i registeret. It ain't rocket science. Google gir deg mange gode svar.

Legg forøvrig merke til at endringa av MAC-adresse ikkje er varig.
ja men jeg prøvde og gjøre det så Noob vennelig som mulig

ja, NB: den forandres bare til du logger av takk for den

Sitat av slashdot Vis innlegg
Eventuelt bruker du bare ifconfig.
ifconfig eth0 hw ether DE:AD:BE:EF:

Eller du laster ned ett av tusen verktøy til wintendo, eller endrer verdien manuelt i registeret. It ain't rocket science. Google gir deg mange gode svar.

Legg forøvrig merke til at endringa av MAC-adresse ikkje er varig.
Vis hele sitatet...

men en ting jeg har latt merke til er at folk har fått en error(feil melding) når de har brukt denne kommandoen: [COLOR="Red"]ifconfig eth0 hw ether 11:22:33:44:55:66[/COLOR]
Det er fordi noen har wlan0 istede for "Eth0"
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eventuelt bruker du bare ifconfig.
ifconfig eth0 hw ether DE:AD:BE:EF:

Eller du laster ned ett av tusen verktøy til wintendo, eller endrer verdien manuelt i registeret. It ain't rocket science. Google gir deg mange gode svar.

Legg forøvrig merke til at endringa av MAC-adresse ikkje er varig.
Vis hele sitatet...
Fungerer det å endre i registry i w7? Jeg opplevde problemer med det når jeg prøvde rett etter at w7 kom mener jeg å huske.

Gratulerer med KP nr 10 000 forresten.
Sist endret av connubialis; 1. november 2011 kl. 13:59.
ifconfig -a lister opp nettverksinterfacene. Er ikke alltid slik at ethernet er eth0. Kan godt være eth1, 2, 3, 4 eller 10.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Fungerer det å endre i registry i w7? Jeg opplevde problemer med det når jeg prøvde rett etter at w7 kom mener jeg å huske.

Gratulerer med KP nr 10 000 forresten.
Vis hele sitatet...
http://social.technet.microsoft.com/...-2bbeddf16db2/ - søkte på google "How to change mac adress in windows 7"
Sitat av Saint123 Vis innlegg
http://social.technet.microsoft.com/...-2bbeddf16db2/ - søkte på google "How to change mac adress in windows 7"
Vis hele sitatet...
Og som det det også blir sagt på linken du gir der "I tryed to change from adapter settings, registry, smac 2.0 and mac makeup , but no sucess at all... Only works if address is something like 12xx (as
JasonFz
said)."
Prøvd denne http://www.zokali.com/win7-mac-address-changer <--- som lå helt nederst.