Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 897
Hvor langt er det egentlig greit og "grave" i en persons privatliv, kjendis eller ei?
Jeg for min del mener at alle har rett til privatliv, hvor denne grensen går, det må etter min menig være helt opp til hver enkelt. Med andre ord, når noen sier stopp så bør dette respekteres. Og etter min mening viser vi vel alle på vår måte, hvor denne grensen går. Og er ikke dette noe som bør respekteres, selv om man har valgt å leve ett liv i offentligheten? Jeg sier ikke at man ikke kan skrive om politikere, kjendiser og den slags i avisen, men heller det at dersom en kjent, eller ukjent for den saks skyld, "bærsjer i skoa", da er det vel mer enn straff nok, å bli hengt ut i all offentlighet?
Det skulle ikke være nødvendig å grave i personens privatliv i tilegg, bare for å skape nyheter?
Det jeg prøver å si er ikke, at ma skal la være å undersøke /etterforske dersom en urett er gjort, men en prsons privatliv må det være mulig å holde unna media, med mindre vedkommende har valgt det selv.
Som sagt ja til privatliv, hva mener dere?
Dessverre er media så kjendisbasert now a days at de omtrent spionerer inne på dassen på slottet for å vite hvor mange tørk kongen bruker når han tørker seg bak. Beklageligvis er det også menneskehetens kjendisepedemi som er skyld i at VG og Dagbladet nesten har sunket til Se & Hør sitt nivå. Ser mindre og mindre relevante nyhetssaker og mer og mer Beckham, Lady Gaga og en haug andre kjente navn som man ser overalt. Synes det er så uinterressant å lese en 5-siders artikkel i VG om hvem som hadde på seg hva (med etterfølgelse av terningkast), hva de spiste, hva de drakk, hvem som pratet med hvem osv på en større tilstelning av den mer kjente delen av den norske befolkning. Jeg savner ordentlige nyheter. Det blir færre og færre av dem.

Synes også litt "synd" i kjendiser. Snakker ikke om de som omtrent hiver seg etter kameraer og kontinuerlig driter seg ut bare for å få masse PR. Finnes nok av de stunta for å si det sånn. Men tenker heller på de som liker å være litt mer anonyme og som kanskje vil gå på butikken i digge joggebuksa og hettegensern men må tåle å lese om det dagen etterpå i avisa. Jeg tror ikke jeg hadde takla å være kjendis, liker bedre å være litt i bakgrunnen enn den som får all fokus rettet mot seg. Dessuten finner media ofte på sprell med avsløringer av fortiden i ett eller annet aspekt. La fortid være fortid å la vær å grav opp gammel møkk. Folk driter per dags dato seg nok ut uansett om man ikke skal bruke fortia mot noen. Alle har sin bagasje og ikke all bagasje er ment for allverden.

Så, ja til privatliv!