Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 976
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

nybegynner her, tenkte jeg skulle spørre meg litt forsiktig frem ang MD5-hashing (mm.).

har ting sånn noenlunde klart ang. rainbow-tables osv., men det jeg mest er interessert i er hvilket prinsipp som brukes for å få tak i MD5 hashene, for så å "dekryptere" dem.

For å finne lokale hasher antar jeg det finnes program som gjør dette, men f.eks å finne hasher på brukere på eksterne websider?

Er det i all hovedsak sniffing av pakker som blir gjort?
Det er vel neppe noen systemer som legger opp hasher i flatfiles som er tilgjengelig public.

Litt kjapp grov innførsel hadde vært fint, om noen føler for å ta seg tiden :-)

somnium
MD5 er en enveis kryptering og kan ikkje "dekrypteres".
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Trådstarter
jeg er klar over det, derfor "gåseøyne"..
Det er flere måter og få tak i md5 hash versier på, eks sniffe pakker, laste ned pwd filer som har md5, osv...

del 2 er finne ut password for md5 er i klartext. da kan du enten bruthforce som genere password og ser når den blir likt som det den søker etter. rainbow er bare en tabbel som den søker i siden ikke alle har veldig raske pc'er så går raskere.
når du nevnet md5 og cracking så er det første som slår meg ranvik+tables.

Har du fortsatt de store rainbow tables'ne?
Sitat av hayer Vis innlegg
når du nevnet md5 og cracking så er det første som slår meg ranvik+tables.

Har du fortsatt de store rainbow tables'ne?
Vis hele sitatet...
ja, dem er bare lm og md5 hash.
men skule hadt en for nt-hash siden lm er på vei ut.