Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1135
Fikk et brev fra forsvaret der jeg skulle skrive navnet, alder o.s.v og hvilken linje jeg gikk på.
Før forrige jul fikk jeg den.

Er dette starten for en innkalling?
er nok det ja!
Det var vel en infoslip der de skulle sjekke om deres info om deg stemte, og en beskjed om at de kommer til å inkalle deg til sesjon en gang i løpet av et år. Det eneste de skal, er så vidt jeg forstår, bare å finne ut om de finner deg tjenestedyktig, og/eller ønsker å kalle deg inn til forsvaret. Alle får en sånn lapp...
Får ikke jenter slik lapp nå også?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av tore-
Får ikke jenter slik lapp nå også?
Vis hele sitatet...
En del jenter født i 1989 får det fordi forsvaret ønsker å sjekke om det er interesse blant jentene.
Det kalles innrullering. Etter at du har mottatt den skal du til sesjon i løpet av 12 mnd, tror jeg.
btw: er dritlett å komme unna militæret hvis du ikke vil være der
Det er sant. Kvalitet har ersattet kvantitet
Sitat av tore-
Får ikke jenter slik lapp nå også?
Vis hele sitatet...
Stemmer, de jentene som er født i 1989 får det nå.
Men de har muligheten til å skrive at de ikke er interesserte, og så slipper de å møte til sesjon.
Guttene må vel på sesjon uansett, med mindre du har noe som gjør at du helt klart kan slippe.
Du må uansett møte til sesjon, jeg har en rekke ting som gjorde at jeg ble erklært tjenesteudyktig, men da jeg ringte for å spørre om det var nødvenig å møte opp sa de at det måtte jeg.
Alle må på sesjon, tingen er at det ikke bare er forsvaret som får noe ut av sesjonen. F.eks. høydemålingen brukes til statistisk oversikt over gjennomsnittshøyden i Norge. Selv endte jeg opp med sesjon på attenårsdagen min, det var en heller kjip affære med tanke på at jeg egentlig hadde fire timer skole.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hvor er sesjonen hvis man bor i Trondheim?
Det står vel på den lappen at du blir innkalt til sesjon i løpet av 07/08?
Si at du røyker hasj til sesjonslegen. Da slipper du alt, uten aktfor graverende spørsmål faktisk...