Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4288
Hei,

Jeg har en middels stor pose med plante materiale merket "Tabernathe Iboga" (riktig skrevet)? Er dette skikkelig iboga? Innholdet er finmalt lysebrunt plantemateriale. Vet ikke om dette er rot, bark, blader, etc.

Innholdet veier ca. 25 gram. Hvor mange doser er det? Jeg og en venn, som begge er psykonauter, vil gjerne prøve dette. Min venn har også avhengighet til morfin, så det er en av grunnene han vil ta dette, men også for opplevelsen sin del. Men han vil helst ta dette sammen med noen, altså meg, men vi vi vet ikke om det er nok til begge.

Skal laste opp bilde av posen og innholdet senere

Fant ut at det er materiale er rot eller rotbark
Det er fra roten.
Du burde være forsiktig med dette.

Google etter riktig oppsett.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Det er fra roten.
Du burde være forsiktig med dette.

Google etter riktig oppsett.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Vi vet veldig mye om planten i teori, men har aldri prøvd det selv. Vi lurer mest på dosering her; altså om det er nok til to stykker.

Vi kommer selvsagt til å ha en nykter person vi stoler på til å passe på oss under opplevelsen, for dette er noe som overgår det meste av hallusinogener vi har prøvd.
Sist endret av Mexxy; 5. juli 2013 kl. 15:31.
Jeg kjøpte 5g Ta Iboga fra Iboga world. Da skulle 2,7 g være nok for fulldose exp. Jeg turte bare 1,3 andre gangen, og det var heavy nok men fikk psykedelisk opplevelser. Vær på ett sted som bruker lite, er som å være på en båt på havet, lyder over alt, men tok 700 først gang og det var fælt. Andre gangen er bedre fordi du har renset ut det verste. om du har ett grovere pulver er det kanskje til en pers med fulldose hvor du får full exp. men evt sjekk med ibogaworld og email evt, de er alltid hyggelige.

Er på mobilen så håper det er forståelig nok.

Er
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Vet ikke helt hva "5g TA" betyr, men jeg og kompisen min har 25g finmalt rot/rotbark fra ibogaplanten. Vi lurer på om det er nok til 2 personer.

Hvis vi bestemmer oss for å ta det, så kommer vi å ta litt og litt, for å bygge opp trippen til det er nok. Vi kommer også til å ha en venn eller bekjent som er nykter til å hjelpe/passe på oss under trippen, alt fra å hjelpe oss til å gå på toalett til å tilkalle ambulanse hvis det er tegn til overdose. Dette er noe vi har stor respekt for.
Etter hva jeg har lest så er kansje 25 gram delt på to akkurat perfekt.
En lav dose tror jeg, jeg tror 17 gram er mellom lav og medium dose, da dere har 12,5 hver så burde det være ganske lurt med tanke på at de er første gang og kansje det holder mer enn nok :-)
Enig med Tyler Durden!

Tror det er perfekt
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Ok, jeg tenker hvis vi deler dette, så ta jeg 10 gram, mens kompisen min tar 15 gram, siden vennen min har større kroppsveks enn meg.
Det er sikkert like bra. Har ikke tatt meg tid til å se på det på nettet. Er på mobilen igjen. Men det blir nok bra.

Gjerne stopp å spis så tidlig som mulig, gjør ting lettere.

Er eget Iboga forum på www.eboka.info
Dere burde virkelig ha en sitter som kan geleide/flytte på dere, gi dere vann, hjelpe til når dere kaster opp og så videre. Mest sannsynlig vil dere tidvis være helt ute av stand til å kommunisere meningsfylt med hverandre.
Sist endret av Robbie; 6. juli 2013 kl. 18:05.
Sitat av Robbie Vis innlegg
Dere burde virkelig ha en sitter som kan geleide/flytte på dere, gi dere vann, hjelpe til når dere kaster opp og så videre. Mest sannsynlig vil dere tidvis være helt ute av stand til å kommunisere meningsfylt med hverandre.
Vis hele sitatet...
Du burde virkelig lese tråden før du spyr ut et innlegg som er lite meningsfylt.
Ah, så ikke at de skulle ha med sitter: beklager det! Men lurt valg.
Sjekk nøye om det er rot eller rotbark, for hvis ikke så er det alt for mye, Hvis det er Tabernanthe Ibogaine, så kan det være at det er en dosering på 2 til over 3 g, og det er full flood.


Lenger opp skrev jeg Iboga, men skulle være Ibogaine.

Ibogaine HCL er det fineste og minst belastende for systemet, og brukes vangligvis for full flood exp med Ibogaine for heroin og morfin brukere o.l. Her er doseringen 1g 1,5g kanskje opp mot 2g.

Ibogaine TA (Tabernanthe) er litt mer belastendes, er for en mer spirituell opplevelse, mer 360 graders kino opplevelse enn HCL, noen blander TA og HCL. Her er doseringen 2g og opp over 3g.

Ibogaine Root Bark er vel den du har, og den er enda grovere, den må dere kanskje putte i kapsler om den er for grov. Denne må dere spise enda mer av enn alle de over, vet ikke helt doseringen, men tipper det ligger på 15-30 gram for full flood exp.

Alt renser systemet og en starter liksom på nytt om en tar full flood, jeg har bare tatt 1/3 flood. Men følte første gangen at det var egne vaskere som krøp inni blodet og vasket blodårene for dritt, slik holdt de på i 5-8 timer, helt vilt. Fra dusjen og toalettet mitt, pep og skrålte det hele tiden som om jeg var på en båt.

Skal en ta Full flood så bør en sjekke kroppen om den tåler det, slik at en ikke får hjerte innfarkt, så jeg gikk å tok ekg prøve hos legen, du må nesten ha en god grunn til å få sjekket ekg, men det ordnet seg lett for meg.

Som sagt, sjekk ut www.eboka.info

www.ibogaworld.com
Hei!Jeg er den andre kompisen som skal ta ibogane Går på 200 mg dolcontin dagen med 6mg rivotril og 300 mg Lyrica, men har holdt på verre og vært opiat avhengig i noen år. Er 83 kg tung. Det står nøaktig på posen (Tabernathe Iboga, Grade A Rootpovder, Weight 25 Grams) Så er det rett eller noe kopi lignende kanskje? Tror no at det er rett, men prøvde av denne sortenb en gang,. Å da hadde jeg det i kapdsler så fikk i meg i allfall 4 gram, men kan ik si at jeg kjennte noe spess, men tokk en flein tripp dagen etter på. Å det var en veldig spessiellt tripp der jeg liksom så veiien til veien til 2 sider av meg selv. Vannskelig å forklare som alle tripper Nei, men det var akkurat som om jeg kunne velge side, men ikke helt heller. Klarte ikke å velge noen sisder men tror at dette kom av Tabernathe Iboga. Men en annen grubblende grunn kan også være på gunn av at jeg var at dette skjedde til en anen kompis som hadde laget den suppen av halvråtne sopp med stor mengde i følge han å at det var nermer 6-800 gram. Var jo litt skeptisk, men det funket som fan så fikk jo en heftig tripp og på gunn av at den kunn vært så spesiell var på grunn av at de var halvråtne og tror han snakket sant, menn har spist 500 før å da hopper det nesten opp til et DMT som jeg har røykt en del av. Å du kommer til en ny dimensjon som er litt mere informerende viss dere skjønner. Er vannskelig som sagt å forklare, men en gang jeg peiset på med ca 0,7 gram. Jeg røykte det på bøtte så tok bøtten på stubordet slik at jeg kunn legge meg rett ned på sofaen, Jeg hadde en flaske med ca 4-5 gram i så skulle jeg kakke litt fra den oppi et halfullr å jeg seriøst var borte fult mekk i koppen så jeg skulle få plass til det i miten. Jeg skulle kakke, men så satt del litt fast i bunnen så jeg kakket med pekefiger og langfinger bak på flasken men jeg holt den. Så rydde det ut i allfall ca 2 gram over en sånn stor kopp 10 nøkkel som sikkert mange av derre der ute har ryokt på før, før elle senere. Jeg hadde DMT langt opp mot fingrende, så jeg mtte begyne å greve det opp i flasjken igjenn helt til jeg tobbakk å tenkte at dette var kanskje med en grunn det skjedde så lot det være fullt og strødde litt mere mekk oppå der igjenn å helte resten opp i flasker , det som ikk datt ut av fingrene. Peiset på åå var borte før jeg traff sofaen. Kom til en dimensjon jeg skulle ønske alle kunne få se. Det gikk fram og til bake i tid å en herli euforisk ture følelse og så mye informmasjon å prøvde å se og var kenger ikke i min egen stue. Alt var gult å noen firkanter som rullet bortover veggene å en ubeskrivelig teknologi lignende greier kom framfor meg og klarte å så flere veier sammtidig. Å det var barre så kult at det var helt utrolig ok kommer til å ta mye, men litt mindre doser sener for det var å anbefale. Uansett så vet jeg når det er over 40 eller 500 sopp så tipper at det funket ikke mere en 200 sopp, men var en av de merkeligste trippene jeg har hat å kan ik sammenligne med noen andre tripper. Har spist flein i 10 år og har trippet flere 100 ganger. Soppen er min venn og har røyk DMT på sopp å det bare smelter i hop så det passer perfekt. Så har spist tjqa 3-4 gram Tabernathe Iboga Grade A Rootpowder...men skrives det ikk eTherbernatnhe Iboga??? Er dette noe annet? Er det bare tull? men rart med den trippen da...Kan ikke forklare bedre m, men har noen der noe svar så vi ikke spiser noe vi ikke vet hva er???MVH PRR
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
To spørsmål til;

1. Det er vel anbefalt å ta litt og litt, men hvor lenge bør man vente før man fyller på neste påfylling? 30 min? 1 time?

2. Er det særlig farlig å ha små til moderate mengder benzodiapiner i kroppen før man begynner trippen? Mener ikke å hive innpå piller rett før trippen, men både oss to som skal prøve iboga bruke benzo, og det henger lenge igjen i kroppen.
Dere skal liksom trappe ned på benzoer mer og mer, jeg har null peiling på benzo og lignendes stoffer, jeg tok iboga kun pga spirituelle årsaker og utrensing.

Kan dere helst lese masse om det på eboka forumet? Der er det masse som bruker benzo og har sluttet, men jeg mener å lese at de har trappet ned hele veien i over 14 dager til 3 mnd.

Sikkert noen som har hatt benzoer til opptil 1 uke før, og kjørt på, men å ta det dagen før kan kanskje være litt mer risky.

Men ang hvor potent dette er nå, etter 2 år, så vet jeg ikke, fordi jeg fikk beskjed at jeg måtte bruke opp mine gram innen 2 måneder for å ha den fulle effekten.

Dere kjenner det etter ca 1 time, med små effekter før det. Siden det er rot, så er det nok bare å dele dette, dere kan også bruke dette til å trappe ned på benzo, ved at dere tar litt av dette hver dag til dere er tomme, for så å bestille nytt pulver, hvor dere da er litt mer forberedt. Det skal hjelpe på abstinenser å ta dette mens dere trapper ned.

Men uansett hva jeg eller andre sier, så sett dere bedre inn i dette, les masse om det.

Litt vanskelig å lese posten til deg som tripper samme pga lite mellomrom.

Men dere har nok rett pulver, om det skrives slik eller slik, om du eller jeg skriver rett er ikke så farlig. Virker som om dere har rotpulveret siden det er lyst, det skal være mørkebrunt da er det kraftigere.
Hei! Nei planen med dette var å begynne å trappe ned og, ja ik ta benzo minst 2 dager før, men blir jo værre med morphinen da. Blir sikkert til at jeg må ha en litn morgen karamell for å være i form. Og kommer ikke til å trippe for flere timer etter det vi intar Ibogane. Meningen for meg med dette er nr 1. For spirituell opplevelse. Som du der jeg har skrevet så har jeg turet en god del og er henntatt av spirituelle opplevelser så gleder meg veldig tiol det...Er fullt klar over at man ikke skal ta Morphin før ibogane....

Mvh

PRR
Sist endret av PRR; 7. juli 2013 kl. 18:41.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Ja, vi er begge klar over at vi ikke kan ha benzodiazepiner og opiater i blodet før trippen. Jeg bruker ikke opiater slik som min venn, men er bruker av benzodiazepiner (pyrazolam, imovane), men begge disse preperatene har så kort halveringstid, at jeg vil slutte bruken av pyrazolam 2 dager før trippen. Imovane har så kort halverings tid, at det kan jeg ta dagen før jeg skal trippe.

Bruker også seroquel, men heldgivis har den så korte halveringti at jeg bare trenger 2-3 dager uten den før jeg tar iboga.
Sist endret av Mexxy; 7. juli 2013 kl. 18:49.
Jeg tror at dere finner ut av dette, bra at dere har funnet iboga, den kaller nok på dere.

Uansett, så kan det være en idé å ta 1-3 gram daglig fremover og heller bli kjent med ibogaen, start dagen med å ta 1 gram imorgen f.exs, uansett hva dere har tatt i dag, og bare ta litt iboga imorgen, om det føles bra så se hvordan den dagen går, gjør det samme imorgen, hvis dere kjenner lite, fyll på etter hvert og se om det hjelper.

De som gjør dette som ett rituale noen få ganger i livet, de stammene i Gabon i afrika, de spiser litt og litt over timer og dager, så tilslutt så er de på topp og det blåser liksom i håret av energi (egen tolkning)

Når dere er tomme, så ta en ny avgjørelse, om dette var noe for dere eller ikke, om det var potent nok eller ikke osv.

Kraften i Ibogaine er så stor at dere lurer ikke på om dere kjenner det eller ikke, men det vet dere, den er som om ett godstog kjører igjennom dere ;-)
Fikk dere noe funk?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av frontman Vis innlegg
Fikk dere noe funk?
Vis hele sitatet...
Vi har ikke prøvd enda. Dette er noe som må planlegges ved tanke på medisinbruk og varighet på trippen. Litt enklere med annet psykadelika, slik som f.eks sopp.
Nei, det dere har kan ikke brukes til avrusing for to personer, det er jeg relativt sikker på.

Grunnen er at dere må kjenne konsentrasjonen av ibogain i det dere har for å kunne regne ut flytdose. Får dere for lite, vil dere få 24 timers tur uten at dere kommer inn i reell flyt. Da blir dere bare dausjuke uten avrusende effekt. Man blir veldig kvalm og veldig dårlig av ibogain, selv ved relativt lave doser. Man får altså max syke-følelse selv om man ikke har høy nok dose til avrusning.

Får dere for mye, så er risikoen for død desto høyere, og med mindre dere ikke er redde for å dø mens dere ligger i en seng og har mareritt, dødsangst og generelt er helt uten kontroll både mentalt og fysisk, så ville jeg ikke anbefale å ta for høy dose.

Dersom det er svært god kvalitet bark dere har, så vil konsentrasjonen av ibogain være rundt 10%. Da bør dere nok ha i dere 15-18 gram hver om dere veier 70 kg for å oppnå en flytdose. Men som sagt, hva hvis det dere har har lavere eller høyere konsentrasjon? Dere kan ikke bruke det, sorry. Det dere innehar kan f.eks. være dårlig bark, og da er kanskje ikke alt nok til én person engang, eller det kan være bark iblandet ren ibogain, slik at det har en konsentrasjon på 50-60%, og da trenger dere kanskje bare 3-4 gram hver og vil garantert dø om dere tar 15 gram. Selv ved små doser vil dere bli dødssjuke og få et par døgn i fysisk og psykisk mareritt, så dere må vite konsentrasjonen før dere rører stoffet.

Dere må lese mer, og finne ut mer før dere rører dette. Ibogain er ikke gatedop. Det er sinnsykt mye farligere. Ibogain er ikke ulovlig, og det er fordi ingen med vettet i behold ville røre det med mindre de er desperate og synes det er greit om de dør i forsøket. I kjente tilfeller har 1 av 300 dødd selv ved mye lavere doser enn det jeg nettopp anbefalte.

Sitat av Muradi Vis innlegg
... til å tilkalle ambulanse hvis det er tegn til overdose.
Vis hele sitatet...
Dere bør finne ut hvordan man skal behandle en pasient som er på ibogain før dere tilkalle ambulanse. Dersom legen ikke vet hvordan ibogain-pasienter behandles, vil han muligens gi sprøyter for å speede opp hjerterytmen, siden iboga medfører ekstremt lav puls, men gir han slike sprøyter vil pasienten kunne dø, så her gjelder ikke vanlig medisin eller vanlig overdose-medisinering. Dere må vite mer selv, slik at dere kan gi legen relevant informasjon, for legene vet nok ikke dette, selv om dere sier dette skyldes ibogain.

Sitat av PRR Vis innlegg
Hei!Jeg er den andre kompisen som skal ta ibogane Går på 200 mg dolcontin dagen med 6mg rivotril og 300 mg Lyrica, men har holdt på verre og vært opiat avhengig i noen år.
Vis hele sitatet...
OK, du må sjekke hjerte- og leverfunksjon, og må være helt fin der.
I tillegg må du sjekke at hvilepulsen din ikke er for lav, og at blodtrykket ditt ikke er lavt. (hvis du er av dem som raskt svimler når du reiser deg, bør du være forsiktig)


Er 83 kg tung. Det står nøaktig på posen (Tabernathe Iboga, Grade A Rootpovder, Weight 25 Grams) Så er det rett eller noe kopi lignende kanskje?
Vis hele sitatet...
Hvis det er bra rotbark med rundt 10% ibogain, bør du nok ha rundt 20 gram for en behandling. Men som nevnt, dersom du ikke vet konsentrasjonen, bør du ikke engang forsøke dette.

Tror no at det er rett, men prøvde av denne sortenb en gang,. Å da hadde jeg det i kapdsler så fikk i meg i allfall 4 gram, men kan ik si at jeg kjennte noe spess, men tokk en flein tripp dagen etter på.
Vis hele sitatet...
Dersom du oppnår en flytdose ibogain, så kan du ikke stå, får problemer med å snakke, blir sannsynligvis veldig dårlig (spyr og er kvalm i mange, mange timer) og kan ikke bestemme over tankene dine selv (egoet ditt blir borte). Flein er en gåtur i parkeni forhold til ibogain som føles som å bli dratt etter beina etter en rallybil i konkurranse. Så om du ikke merket noe, så har du heller ikke vært i nærheten av en flytdose. Selv ved relativt lave doser kan du bli veldig, veldig dårlig.

Å det var en veldig spessiellt tripp der jeg liksom så veiien til veien til 2 sider av meg selv. Vannskelig å forklare som alle tripper Nei, men det var akkurat som om jeg kunne velge side, men ikke helt heller. Klarte ikke å velge noen sisder men tror at dette kom av Tabernathe Iboga. Men en annen grubblende grunn kan også være på gunn av at jeg var at dette skjedde til en anen kompis som hadde laget den suppen av halvråtne sopp med stor mengde i følge han å at det var nermer 6-800 gram. Var jo litt skeptisk, men det funket som fan så fikk jo en heftig tripp og på gunn av at den kunn vært så spesiell var på grunn av at de var halvråtne og tror han snakket sant, menn har spist 500 før å da hopper det nesten opp til et DMT som jeg har røykt en del av. Å du kommer til en ny dimensjon som er litt mere informerende viss dere skjønner. Er vannskelig som sagt å forklare, men en gang jeg peiset på med ca 0,7 gram. Jeg røykte det på bøtte så tok bøtten på stubordet slik at jeg kunn legge meg rett ned på sofaen, Jeg hadde en flaske med ca 4-5 gram i så skulle jeg kakke litt fra den oppi et halfullr å jeg seriøst var borte fult mekk i koppen så jeg skulle få plass til det i miten. Jeg skulle kakke, men så satt del litt fast i bunnen så jeg kakket med pekefiger og langfinger bak på flasken men jeg holt den. Så rydde det ut i allfall ca 2 gram over en sånn stor kopp 10 nøkkel som sikkert mange av derre der ute har ryokt på før, før elle senere. Jeg hadde DMT langt opp mot fingrende, så jeg mtte begyne å greve det opp i flasjken igjenn helt til jeg tobbakk å tenkte at dette var kanskje med en grunn det skjedde så lot det være fullt og strødde litt mere mekk oppå der igjenn å helte resten opp i flasker , det som ikk datt ut av fingrene. Peiset på åå var borte før jeg traff sofaen. Kom til en dimensjon jeg skulle ønske alle kunne få se. Det gikk fram og til bake i tid å en herli euforisk ture følelse og så mye informmasjon å prøvde å se og var kenger ikke i min egen stue. Alt var gult å noen firkanter som rullet bortover veggene å en ubeskrivelig teknologi lignende greier kom framfor meg og klarte å så flere veier sammtidig. Å det var barre så kult at det var helt utrolig ok kommer til å ta mye, men litt mindre doser sener for det var å anbefale. Uansett så vet jeg når det er over 40 eller 500 sopp så tipper at det funket ikke mere en 200 sopp, men var en av de merkeligste trippene jeg har hat å kan ik sammenligne med noen andre tripper. Har spist flein i 10 år og har trippet flere 100 ganger. Soppen er min venn og har røyk DMT på sopp å det bare smelter i hop så det passer perfekt. Så har spist tjqa 3-4 gram Tabernathe Iboga Grade A Rootpowder...men skrives det ikk eTherbernatnhe Iboga??? Er dette noe annet? Er det bare tull? men rart med den trippen da...Kan ikke forklare bedre m, men har noen der noe svar så vi ikke spiser noe vi ikke vet hva er???MVH PRR
Vis hele sitatet...
Ibogain kan innvirke på psyken selv ved lave doser.
Sist endret av bia; 18. juli 2013 kl. 15:58.