Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 930
Viasat, Sumo, viaplay, stream.no, etc etc. Og det finnes mange andre måter å se fotballkamper på ute på det store internettet / tv-bokser.

Det eg vil frem til er delay. Hvor lang tid går det mellom at Erling Braut Haaland scorer på Etihad Stadium og at en nordmann som ser på viaplay sending hjemme i stuen i Norge ser dette skje ? Vi snakker sekunder, antakelig ikke tiendeler, eller hva ?

Viaplay er en av de som sender. Er strim.no på ett annet delay ? Er Viaplay på det samme delayet hele tiden, helg etter helg, eller endrer dette seg ?
Er der "kategorier" av delay ute og går når man begynner å inkluderer pirat-sendiger som IPtv osv ?

Hvorfor ? Jo, det hender ikke rent sjelden at jeg better penger på live-hendelser i kamper, eller over bordet med venner og bekjente. Og da ønsker man ikke å vedde på at han bommer på straffesparket når han faktisk allerede har gjort det og motparten vet det fordi de er på mindre delay på mobiltelefonen ell. En myriade av andre live-hendelser som kan bettes på i slike fotball-kamper...
Sist endret av Hoppeliten; 10. april 2023 kl. 16:44.
min erfaring er ca 30 sek.

her snakker dem om 20. https://www.si.com/media/2018/10/25/...ion-fix-future

så det er endel....
Pleier ikke de fleste som sender live å ha en liten delay med hensikt, slik at de har mulighet til å avbryte sendingen ved f.eks en svært alvorlig hendelse?
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Pleier ikke de fleste som sender live å ha en liten delay med hensikt, slik at de har mulighet til å avbryte sendingen ved f.eks en svært alvorlig hendelse?
Vis hele sitatet...
Jeg mener USA innførte det på direkte studio-sendinger for å unngå nakenhendelser ala løs pupp som skjedde en gang. (Veldig puritansk i USA) Vil være overrasket om det gjelder sport. Men, dess mer elektronikk signalet må igjennom, dess lenger tid tar det. Digitale sendinger tar også lenger tid enn analoge, pga digitalisering og dedigitalisering. Sitter en på stadion med telefon, kan vedkommende kanskje si svaret raskere enn dem hjemme ser det på skjermen. Ihvertfall hvis det er geografisk langt unna.