Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1157
Er det noen som har prøvd Callserve IP telefoni? Er ikke ledige tlf linjer opp til leiligheten vår, så eneste måten å få ADSL på er å si opp telefonabbonementet vi har nå...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hmm
hvor i bergen du bro da`? trodde det var standard i alle leiligheter... tror forresten også at telenor er/var pliktig til å legge to linjer overalt
bor i en gammal leiegård... telenor har akkurat oppgradert til digital sentral der, sikkert derfor det kun er en linje... kanskje de legger en linje til i år 2005 eller no....
Better than thou.
Hva med å ringe telenor og be dem legge inn en linje til?
sendte en mail i går... venter (forgjeves?) på svar...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg har det samme problemet. har ventet siden mars på at de skal få toern i gir. men 30.9 skal det visstnok være ferdig utbygd, så jeg klarer å vente litt til.

Originalt postet av cavey
Er ikke ledige tlf linjer opp til leiligheten vår
Vis hele sitatet...
Hva med å bruke mobiltellefon?
Hva med å bruke mobiltellefon?
Vis hele sitatet...
nei, har hatt mobiltelefon som hoved telefon før,,, og da ble jeg ganske i minus etterhvert (vel og merke når typen bodde på andre siden av landet),,, men IP telefoni blir litt billigere... Har ring kontant og det blir jo 2/6 kr minuttet...

det går vel ikke å ringe til ip-telefon vel? hvis jeg får fast ipnummer da? hvordan ringer man i såfall til den, og er det dyrere enn til vanlig hustelefon?
Better than thou.
Send dem en mail med alle spørsmålene dine.. Tror du får bedre svar av dem enn av oss..
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ip-telefoni ifra NGT kommer ihvertfall ikke til å koste ett rødt øre, såvidt jeg forstår.. ettersom man betaler fastpris for linjen allerede
Better than thou.
Altså NGT må jo betale penger til Telenor for å få ringe til deres abonenter? Da må det jo i tilfelle koste penger da..?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jeg mente seff. mellom to IP-telefoner.. sorry
▼ ... noen uker senere ... ▼
Originally posted by cavey
Er det noen som har prøvd Callserve IP telefoni? Er ikke ledige tlf linjer opp til leiligheten vår, så eneste måten å få ADSL på er å si opp telefonabbonementet vi har nå...
Vis hele sitatet...
Wolla! Hehe, vet hvordan du kan få to telefonlinjer alikavel jeg Telenor har nemlig som plikt å installere ISDN kabler. Si at du vil ha et til ISDN abbonemang. Så er kabelen inkludert i prisen. Så sier du det opp igjenn, og da har du en ekstra linje Leste det en eller annen plass, om noen (her i norge ja) som hadde gjort det. Bra phfett